Merrie hinnikt nog steeds naar veulens...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Merrie hinnikt nog steeds naar veulens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 18:24

Wie kent dit en wat betekent het? Een merrie heeft in juni 2000 een veulen gekregen. Dit veulen is na 5 maanden afgespeend, niet in eens, maar geleidelijk aan en nu wordt de merrie steeds nog een beetje paniekerig als ze een veulen ziet. Maakt niet uit wat voor veulen...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 18:50

Wie weet een "echt" moedertje die gewoon alle veulens leuk vind, wie weet snoept ze ook andere merrie's hun veulen af moest ze de kans zien - je hebt zelfs merrie's die spontaan melk gaan aanmaken als er een veulen bij komt, ook een vreemd veulen ...

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:22

Mijn merrie heeft naar mijn weten nooit een veulen gehad maar vind alles wat klein is geweldig. Hinneken en steeds weer kijken. Ik neem aan dat ze een sterk ontwikkeld moederinstinct heeft. Moet kunnen, volgens mij. Veel vrouwen duiken ook in elke kinderwagen die ze zien.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:14

Carys schreef:
Mijn merrie heeft naar mijn weten nooit een veulen gehad maar vind alles wat klein is geweldig. Hinneken en steeds weer kijken. Ik neem aan dat ze een sterk ontwikkeld moederinstinct heeft. Moet kunnen, volgens mij. Veel vrouwen duiken ook in elke kinderwagen die ze zien.

dat heeft mijn merrie ook, elke keer hinikken enz. Ik maak me er ook niet druk om hoor. Dat doed ze al sinds we haar hebben.

muurbloempje

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:20

de meesten paarden gaan hinikken als ze een veulen zien

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 14:39

Maar niet zoals zij, ze raakt bekant in paniek! Alsof het haar veulen is die weer van haar gescheiden wordt...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 14:51

mijn merrie heeft haar tweede veulen twee jaar niet gezien...Toen mijn vriendin haar veulen kocht, kwam dat dus bij ons op stal te staan.
B'elanna herkende hem niet visueel maar toen ze aan hem rook toen hij voorbij kwam kwam er een enorme oerkreet uit. Ik heb echt nog nooit zoiets gehoord. Ze herkende haar veulen dus wel. Sindsdien roept ze hem ook altijd als hij achterblijft op stal of in een andere wei staat.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 14:52

Ja, precies, en dat heeft deze merrie dus met alle veulens...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:47

misschien toch een wat verveldende ervaring voor haar geweest. waarschijnlijk was ze er nog niet aan toe, om gescheiden te worden.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 21:31

Ik weet het niet, het is wel heel geleidelijk aan gegaan. Iedere keer wat langer en op een gegeven moment het veulen naar een andere stal apart van mams, maar wel in hetzelfde gebouw en later een maand helemaal weg om vervolgens na die maand weer terug te komen. Het veulen maakte het overigens niets uit, die glipte al toen ie 1 dag oud was al de bak uit om overal eens een kijkje te nemen.

Toen ie wat groter werd raakte ze ook niet meer zo in de stress en ze was ook heel rustig toen ie later helemaal wegging, maar nu heeft ze bij veulens dit maffe gedrag...