Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xKatjj schreef:Ik kreeg laatst de tip van groene zeep. En houtskool heb ik ook wel eens van gehoord maar vond het een beetje raar klinken en weet ook niet of het werkt
De staart van mijn witte is altijd zwart! Hij poept er ook altijd in... Ik weet niet hoe ik het eruit moet krijgen, heeft iemand echt dé tip om zwarte stukken eruit te krijgen?
En ik zou mn paard nooit een deken opdoen om hem wit te houden
denice schreef:xKatjj schreef:Ik kreeg laatst de tip van groene zeep. En houtskool heb ik ook wel eens van gehoord maar vond het een beetje raar klinken en weet ook niet of het werkt
De staart van mijn witte is altijd zwart! Hij poept er ook altijd in... Ik weet niet hoe ik het eruit moet krijgen, heeft iemand echt dé tip om zwarte stukken eruit te krijgen?
En ik zou mn paard nooit een deken opdoen om hem wit te houden
Na jarenlang 'schimmelervaring'
Ik wastte de staart altijd twee keer achter elkaar. Eerst goed sop op de staart, en dan met een harde borstel echt het gele laagje eraf schrobben. Als je goed naar de haren kijkt zie je ook dat het gewoon erop 'ligt', de zwarte en gele kleur. Dan het vieze sop eraf spoelen, en nog een keer met sop flink schrobben, staart op je hand en dan met de borstel er goed overheen. Zo kreeg ik het wit!
yvonnedv schreef:denice schreef:Na jarenlang 'schimmelervaring'
Ik wastte de staart altijd twee keer achter elkaar. Eerst goed sop op de staart, en dan met een harde borstel echt het gele laagje eraf schrobben. Als je goed naar de haren kijkt zie je ook dat het gewoon erop 'ligt', de zwarte en gele kleur. Dan het vieze sop eraf spoelen, en nog een keer met sop flink schrobben, staart op je hand en dan met de borstel er goed overheen. Zo kreeg ik het wit!
Daarna nog anti klit er in dan kan ie er weer een tijdje tegen. De antiklit zorgt er namelijk ook voor dat het vuil niet zo makkelijk blijft plakken.
Houtskool werkt trouwens echt wel goed hoor tegen gele plekken. Eerst denk je waar ben ik aan begonnen maar als het goed opgedroogd is borstel je het er zo weer uit. Houtskool heeft het vermogen om vuil aan zicht te binden dus met de houtskool haal je ook het vuil er uit.
M_erell schreef:als ik haar gewassen heb, is ze lekker wit maar de volgende dag is ze al gelijk weer vies...
M_erell schreef:als ik haar gewassen heb, is ze lekker wit maar de volgende dag is ze al gelijk weer vies...