Prijzen stalling regio Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Prijzen stalling regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 11:01

Over een jaar ga ik wellicht verhuizen naar een plekje ergens rondom Utrecht en ik was mij aan het verdiepen in de gemiddelde projzen voor stallingen. Ik vind het erg moeilijk te bepalen want heel veel prijzen zijn op aanvraag. Ook valt mij op dat sommige plaatsen veel duurder zijn dan andere plaatsen.

Ik heb ontdekt dat het echt lastig is om stallen te beoordelen en te zoeken zonder dat je uit de omgeving komt :o

Graag zou ik van Bokkers uit de omgeving horen aan wat voor prijzen ik moet denken in welke plekken. We willen ten westen, zuiden of oosten van Utrecht gaan wonen en dit zal mede afhankelijk zijn van de pensionstallen in dat gebied. In ieder geval niet de noordkant. Denk aan De Meern, IJsselstein, Culemborg, Houten, Doorn en Zeist.

Mijn eisen zijn in ieder geval een goede buitenbak met verlichting en dagelijks minimaal 4 uur buiten in paddock/wei. Ook zou ik graag de prijzen horen voor stallen waarbij wordt uitgemest en waar een binnenbak is. En hoe zit het met de uitrijmogelijkheden?

In Maarsbergen vind ik Hoeve Romantico een erg mooie stal voor een mooie prijs. Over Houten heb ik gelezen dat er nauwelijks stallen zijn waar ze buitengezet worden.

belletjhee

Re: Prijzen stalling regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:06

Denk toch wel dat je met vol pension tussen de 250 en de 300 uitkomt.. Wij hebben eigen pension stalletje waarbij ze 270 betalen. Elke dag naar buiten van 8 u tot schemer, mesten all in.. en zitten aan het bos. Denk dat je wel aan deze prijzen moet gaan denken..

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:10

Het zal verschillen tussen de 250 (meestal mest je dan zelf je stal uit) en 350 euro (voor een goede locatie).

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:11

ik heb ook rondom Utrecht gestaan en dan zit je inderdaad wel rond de 300,-. Met een binnenbak erbij ga je al richting de 400,-
Buitengang is wel lastig in de winter.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:13

Reken maar vanaf 350 euro per maand. Vooral als je een beetje een goede rijbak wil hebben en dat ze naar buiten komen. Er zijn uiteraard goedkopere maar die adverteren niet allemaal dus die moet je echt weten of via via horen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:20

In Houten heb je stal van Bentum, daar worden ze in groepjes in de paddock gezet. Prijs is rond de 200-250 geloof ik, wel zelf uitmesten. De bak is 20x40 en ze hebben een hele goede bodem.
Bij stal nieuw slagmaat komen ze ook buiten, maar geloof dat de prijs daar een stukje hoger ligt.

Verder ken ik geen stallen waar ze buitengezet worden. Ik sta zelf op de Zilfia's Hoeve en wij regelen de paddockdiensten onderling, geloof dat dit op stal 't hemeltje ook zo geregeld wordt.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:21

Ik sta voor 170 per maand incl hooi excl stro/zaagsel/ krachtvoer, bodembedekking is wel aanwezig op stal, krachtvoer niet. We moeten wel alles zelf doen, mesten, krachtvoer geven, hooi klaarzetten (wordt dan gevoerd onderling of door de staleigenaar), binnen en buiten zetten in de winter gebeurd via een wisselschema. Tis een echt boerenbedrijf, buitenbak 20x40, losgooibak 20x20, verharde paddock 15x15 en ongeveer 15 stallen. In de zomer gaan ze lekker met z'n allen 24/7 het land op.
Wil je een stal waar je niet zelf hoeft te mesten zit je hier in de buurt inderdaad al snel op de 250/300 euro. Het is maar net hoeveel je zelf wilt doen :)

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:11

Ik betaal €260 per maand. Dit is inclusief voer en zaagsel. Paarden staan de hele dag op de paddock en worden 's ochtends buitengezet. Binnen zetten moet je zelf doen. Mesten is moet je ook zelf doen, zowel stal als paddock.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 13:45

Als ik het dus goed interpreteer, is de stalling dus aan de westkant duurder dan aan de oostkant.

@Tammy_ komen ze op die manier dan wel veel buiten? Ik heb hiervoor namelijk op een stal gestaan waarbij het onderling geregeld werd, maar dat kwam dan neer op 2 uur per dag naar buiten. Dat vind ik echt te weinig. Het is niet dat ik geen paarden binnen of buiten wil zetten, maar mijn ervaring is dus dat ze dan maar weinig buiten komen. Als dat hier niet zo is, is dat voor mij ook een goede optie.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:48

Reken maar op 250 tot 350 euro in deze regio. Ik zal je even een pb sturen met wat stallen. :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:52

Minimaal 4 uur op de paddock in de winter zul je jammer genoeg wel weinig vinden. Er zijn wel wat stallen gelukkig die dit doen, maar het gebeurt maar bij weinig.

Ik sta in Bunnik (stal van bentum, 10/15 min fietsen van utrecht) en bij ons worden ze in de winter elke dag buiten gezet. De ponyprijs is per 1 jan 195 pm en de paarden zijn 220 pm. Dit is incl buitenzetten, zadelkast, stro en voldoende kuil (van goede kwaliteit). Tevens hebben we een 20*40 rijbak met agterberg bodem, een evengrote paddock die onlangs helemaal vernieuwd is en van de zomer ook gebruikt kan worden al rijbak. Nog een grote paddock, een vernieuwde longeerbak, kleine kantine en in de zomer staan ze dag en nacht buiten :)

Wij zijn wel 1 vd goedkopere stallen in de regio naar mijn idee.

De meesten zullen idd rond de 250/300 liggen. In Zeist heb je stal Fontaine, die heeft aardig wat faciliteiten en ligt vlakbij het bos, hier worden ze onderling buiten gezet wat volgens mij ook wel aardig goed gaat mits je zelf ook mee helpt. Maar hier is de prijs 290 excl mesten.
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 30-12-13 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:52

Ik heb gekeken naar stallingen in Utrecht, en ben toen bij diverse stallen langsgeweest. De prijzen lagen inderdaad rond de 300 euro en dan kwam je paard nauwelijks buiten. Als je hem dan buiten wilde hebben moest je erbij blijven. Dat is voor mij, met mijn studie niet te doen, en dan komt mijn paard dus maximaal 3 uur per dag uit de stal...
De stallen die ik toen vond hadden zoveel nadelen... Niet mogen losgooien in de bak, geen uitrijmogelijkheden, geen weidegang, kleine stallen....
Daarom staat mijn paard nog in Zwolle, terwijl ik in Utrecht studeer. Dan kan ik er wel niet elke dag heen, maar hier staat mijn paard tenminste lekker buiten in de groep.

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:54

Ik kom uit doorn.
Ik betaal 262, 50 all in excl. Brok
Ze staan van 10.30 tot 15.30 buiten.
Bak is goed. Je kunt er ook voor kiezen om zelf te mesten dan betaal je minder.
Het bos is dichtbij. Dat is een echt bos dus uren kunnen er rijden
Er is nog een stal vrij.
Voor meer info pb
Laatst bijgewerkt door mystique op 30-12-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:56

Je hebt ook nog de Frissche Roemer geloof ik in Zuilen, daar kwamen ze dacht ik ook elke dag buiten in de winter. Maar volgens mij is die prijs daar rond de 250/350 pm

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:04

Daar komen ze 2 uur in de winter buiten in een paddock, althans dat was 2 jaar geleden toen ik er stond.
Is wel een fijne stal! Alleen niet echt de mogelijkheid om lekker buiten te rijden.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:10

Ik denk dat t direct om utrecht qua stallen het niet echt mogelijk is om een stal te vinden waar ze en buiten komen in de winter, en waar je echt goede uitrijmogelijkheden hebt. Bij ons is het helaas ook niet denderend, we hebben t houtense bos, maarja, echt bos kun je t niet noemen :') meer n aangelegd bosje met een rondje ruiterpaden.

Als je echt goede uitrijmogelijkheden wilt zul je wat verder moeten gaan zoals richting zeist.

Ik ga nu ook wel richting t bos in zeist O:) maar dan gewoon te voet en dan ben je gelijk 4 uur onderweg :')

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 14:12

Bedankt voor alle reacties! Ik word langzamerhand wat wijzer..

@Callandra, hoe lang staan ze in de winter buiten op stal van Bentum? Is dit stal Fontaine die jij bedoeld? http://link.marktplaats.nl/754361823

@eilleen333 Vanuit Zwolle zal je er flink op achteruit gaan ja.. Ik kom vanaf Den Haag en alle prijzen zijn voor mij toch wel een stuk lager en de faciliteiten beter :) Al vind ik er af en toe flink dure tussen zitten. Ik kan het prijsverschil nog niet zo goed plaatsen, zal toch aan de ligging liggen denk ik..

@mystique ik ga je een PB sturen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:20

Het licht een beetje Noordoostelijk in Groenekan net naast de Bilt, maar stal van Brenk heeft alles wat je wil (en meer).

Ik sta er zelf met mijn paard, in de zomer worden de pensionpaarden in een ruinen- en een merrie-kudde op een grote wei gezet, je moet ze dan wel zelf binnenhalen maar daardoor kunnen ze heel lang buiten staan (en in overleg doen veel mensen dat voor elkaar als ze een dagje niet komen). In de winter kan je kiezen tussen de paddock +- 3 uur en de stapmolen voor je paard, dat wordt voor je gedaan.

Er zit wel een manege bij, maar er zijn dan ook 3 binnenbakken en 2 buitenbakken met licht, dus altijd wel ergens een bak vrij om te rijden, en vaak op 1 uur per dag na ook altijd een binnenbak.

De prijs met buitenzetten is 355 euro :) .

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 14:24

Misschien ben ik heel blond :o? maar deze stal http://link.marktplaats.nl/731684270 heeft toch alles wat ik heb voor een veel lager tarief dan jullie noemen? Hoe zou dit komen? Of zie ik iets over het hoofd :D

Weet iemand toevallig wat stoeterij Geere-stein ongeveer kost?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:29

Dat is inderdaad wel een stuk goedkoper, heeft denk ik ook wel te maken met het zelf mesten, geen binnenbak en verder van Utrecht af liggen . Als je die afstand niet erg vind zou ik daar zeker gaan kijken :) .

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:30

Ja geere-stein kost 500 euro per maand

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:31

Er heeft ooit een advertentie van deze stoeterij op MP gestaan. Maandbedrag was geloof ik € 500,- ( het leek mij ook wel wat maar ik ga geen € 500,- per maand neerleggen :-) )

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:32

Oh, wat mystique zegt dus :')

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:32

Ik zit aan de noordkant, vlakbij fort Blauwkapel. Voor 170 euro krijgt mijn pony onbeperkt hooi en staat ze 24/7 buiten in een kudde met een grote inloopstal. Er wordt doordeweeks gemest en gevoerd, in het weekend verdelen we het met z'n vieren. We hebben een prima buitenbak, verlicht.

Ik heb dan wel gezocht aan de noordkant van Utrecht, ook in verband met uitrijmogelijkheden (met 15 minuten ben ik in het Noorderpark en met 30 minuten in het bos dat helemaal doorloopt naar Hilversum en nog verder geloof ik). Maar ik heb echt genoeg stallen bezocht waar ik minder dan 200 euro betaalde en waar mijn pony de hele dag buitenkwam (ook in de winter).

Ik weet niet hoe belangrijk je het vindt dat je paard meer dan 2 uur per dag buitenkomt? In dat geval zou ik zeker niet gaan kijken bij alle grote stallen in de buurt. Denk dat je meer bereikt viavia, of door gewoon op de fiets te stappen en rond te vragen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:33

Ehm..heb je wel gelezen dat je brok ed zelf aan moet schaffen? Ik weet niet wat die van jou eet, maar dan zou ik toch echt heel duur uitkomen....maar goed er staat ook niet duidelijk bij hoe lang ze buitenkomen.

Ik zelf sta ook regio Utrecht, maar heel kleinschalig, wij betalen 125 voor de een stal en daar komt je verbruik voor bodembedekking en droogvoer nog bij dus dat is afhankelijk wat je zelf gebruikt. Ze staan geen vier uur buiten maar ik ben bang dat je dat bijna nergens gaat vinden. Wij zetten ze zelf onderling buiten en daar begint de eerste mee om acht uur, waardoor ze allemaal minimaal twee uur buiten staan maar soms langer. Ze staan niet op het land want daar is de ondergrond niet naar, ben ook bang dat dat niet lukt in deze omgeving in de wintermaanden. Wij hebben wel in de zomermaanden allemaal een eigen stuk weiland, dat is echt zalig!