geen stalling voor mijn welshjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

geen stalling voor mijn welshjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:51

Wij hebben vanaf 1 april een weide gehuurd van 1.6 hectare.
De eigenaar ervan heeft thuis zelf een wei en stallen waar zijn paarden staan.
Hij had ons verteld dat hij een 2 ruime stallen ging bouwen op de weide die we gingen huren waar wij dus vanuit gingen dat we die mochten gebruiken omdat we ook fiks geld voor de huur hebben betaald.
Nu de stallen eenmaal af zijn waren wij blij omdat dan af en toe zo is de pony's op stal konden met slecht weer.(want hij gebruikt ze toch niet want zijn paarden staan thuis en dan is een heel stuk verder rijden)
Dus wei komen eergister op de wei aan staat de eigenaar bij de stallen met een onbekende vrouw (weet wel dat het zn eigen vrouw niet was en dat het leek dat hij zo vreemd gaat als de pest teminste hoe hij met haar omging maakt verder allemaal niet uit) dus wij komen daar aan en zeggen van:

Wij: Zo de stal is al ver gevorderd en al lekker de tegels gelegd
Eigenaar: ja hij is nu helemaal af z.
wij: ik zo komen er geen deurtjes voor
eigenaar: nee want het is niet goed als de pony's en paarden opgesloten zitten( :? )
eigenaar: want wil er geen paarden in hebben want dan ligt de stal vol schijt en dan wil ik niet , maar je kan hier wel een tafel en stoel neer zetten want dan kan je van het uitzicht genieten
Wij: ow dus er mogen geen pony's in , en als ik van de wei wil genieten ga ik wel in de wei zelf zitten tussen de pony's is een stuk goedkoper dan een stal bouwen ;)
eigenaar: nee dat wil ik niet hebben ik kijk nog wel even wat ik ga doen ?

Dus wij hebben met de winter en met koude en regenachtige dagen geen stal
dat wil zeggen als het straks net zo hard gaat vriezen als deze winter dat mijn welshjes gewoon buiten moeten blijven ?
want we mogen zelf geen schuildakje maken of een stalletje dus

wat kan ik doen of wat zouden jullie doen ?
Laatst bijgewerkt door Pepper3 op 10-07-09 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Re: geen stalling voor mijn welshjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:52

Andere stal zoeken en dit hoort hier niet. :)

shilady

Re: geen stalling voor mijn welshjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:54

Inderdaad andere stal zoeken

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:54

Een andere stal zoeken inderdaad.
;)

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:55

kom op paarden kunnen echt wel wat hebben hoor, ze hebben swinters een mega vacht als je ze lekker buiten laat. Zo erg is dat niet hoor.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:55

Meliaforever schreef:
Andere stal zoeken en dit hoort hier niet. :)

We hebben dus de weide voor een jaar gehuurd dat is een probleem dus als we weg gaan voor de winter hebben we geld betaald voor nog een half jaar wat we dan niet meer gebruiken is wel zonde maar ze moeten gewoon een stal hebben

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:56

bietjuhh schreef:
kom op paarden kunnen echt wel wat hebben hoor, ze hebben swinters een mega vacht als je ze lekker buiten laat. Zo erg is dat niet hoor.

Maar waar ze vandaan komen hebben ze altyd lekker op stal gekund en hebben ze nooit en buiten gestaan ja alleen overdag maar niet met zoveel graden onder nul

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:58

Dat maakt toch niet zoveel uit?
Als je ze buiten laat krijgen ze vanzelf een wintervacht,
en als je er niet zeker van bent leg je er een winterdeken op.
;)
Laatst bijgewerkt door Annouk op 10-07-09 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:58

de eigenaar nog x op bellen,
of zelf stal regelen die niet vast staat (zown contioner of iets anders wat tijdelijk kan)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:59

NOUKERD schreef:
Dat maakt toch niet zoveel uit?
Als je ze buiten laat krijgen ze vanzelf een wintervacht,
en als je er niet zeker van bent leg je er een winterdeken op.
;)

Dat wilden we ziozo toch al wel doen een winterdeken

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:00

jelledaantje schreef:
bietjuhh schreef:

Maar waar ze vandaan komen hebben ze altyd lekker op stal gekund en hebben ze nooit en buiten gestaan ja alleen overdag maar niet met zoveel graden onder nul

ze zijn nooit te oud om er aan te wennen, en idd al ben je bang dat ze het koud krijgt doe je toch een waterdicht dekentje om :) echt hoor ze hebben er niks van.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:01

Er zitten toch geen deuren op die stallen? Zijn de stallen toegankelijk vanaf het weiland?
Want dan zullen je paarden er vanzelf wel in gaan staan,
als ze die behoefte voelen.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:02

ze zijn nooit te oud om er aan te wennen, en idd al ben je bang dat ze het koud krijgt doe je toch een waterdicht dekentje om :) echt hoor ze hebben er niks van.[/quote]

dan doe ik dat gewoon voor van de winter

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:05

NOUKERD schreef:
Er zitten toch geen deuren op die stallen? Zijn de stallen toegankelijk vanaf het weiland?
Want dan zullen je paarden er vanzelf wel in gaan staan,
als ze die behoefte voelen.

Er zitten geen deuren in nee het is een in en uitloopstal
MAAR ze we mogen daar geen gebruik van maken hij heeft er van planken in de opening een kruisje gemaakt zodat ze er niet inkunnen
en hij zei van dat hij om de stal een touwtje wilde spannen zodat ze er niet eens bij in de buurt komen
GEWOON BELACHELIJK

(EDIT) ja de stal is vanaf de weide toegankelijk staat bijna midden in de wei

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:07

Hmm. Misschien kan je een afspraak met die meneer maken,
dat je goed uit zal mesten.
Als je het geld er voor hebt kun je misschien het voorstel maken dat je er voor betaald?
Wel een beetje raar, dat hij paardenstallen heeft waar geen paard in mag.
Merkwaardige man.
:\

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:09

NOUKERD schreef:
Hmm. Misschien kan je een afspraak met die meneer maken,
dat je goed uit zal mesten.
Als je het geld er voor hebt kun je misschien het voorstel maken dat je er voor betaald?
Wel een beetje raar, dat hij paardenstallen heeft waar geen paard in mag.
Merkwaardige man.
:\

ja inderdaad een merkwaardige man mijn vriend heeft het vanaf het begin gezegt maar ik had nog zoiets van je kent hem net geef hem een kans maar nu al met een paar dingen dat ik denk van umh beetje raar maar nu met die stal heb ik zoiets van je had toch gelijk.
En we hebben al fiks geld betaald voor de weide waarvan hij waarshijnlijk de stal van heeft betaald maakt verder ook niet uit maar dan ga ik niet alsnog is geld betalen voor die stal is een beetje dubbel namelijk

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:10

Dat is dan weer wel waar.
Nouja, jullie relatie met die meneer zou voor mij een extra reden zijn om een andere verblijfplek voor mijn paarden te zoeken.
:j

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:12

NOUKERD schreef:
Dat is dan weer wel waar.
Nouja, jullie relatie met die meneer zou voor mij een extra reden zijn om een andere verblijfplek voor mijn paarden te zoeken.
:j

dat willen we ook doen en als het lukt met de tyd een eigen weide kopen maar weide's zijn maar schaars hier in de buurt ook andere verblijfsplekken.
maar dan zitten we nog met een jaarcontract die we getekend en betaald hebben dus zou aan de ene kan heel zonde zijn van het geld wat we heel hard ook konden gebruiken

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:17

Tsja, dan zou ik deze winter nog even doorbijten.
Koop een paar goede dekens, die echt goed waterdicht zijn.
;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:24

Ik zou toch eens goed met eigenaar gaan praten..
Ook in de zomer vind ik een schuilmogelijkheid noodzakelijk, om te kunnen ontsnappen aan de zon en de dazen.

Je kan vertellen dat jij/jullie hadden begrepen dat de stallen er kwamen en dat de pony's daar gebruik van mochten maken.
Anders had je niet voor deze wei gekozen.
Misschien kunnen jullie nog tot een overeenkomst komen en anders zou ik verhuizen.

BTW vind ik winterdekens niet nuttig als ze geen schuilmogelijkheid hebben. Je werkt zo de natuurlijke manier van de pony om zich warm te houden tegen.
Overdag en snachts zullen de temeraturen erg verschillen en kun je imo dat niet goed met dekens opvangen. Bij ons óp stal liggen de temparaturen veel dichter bij elkaar.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 10-07-09 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:26

Zijn jullie er eigenlijk maar gewoon vanuit gegaan dat de stallen die nog gebouwd zouden worden door jullie gebruikt kunnen worden? Of is er tijdens het sluiten van de overeenkomst besproken dat de huur ook geldt voor gebruik van de te bouwen stallen?

Lijkt me een kwestie van miscommunicatie in ieder geval, waar een goed overwogen gesprek (dus niet terloops wat opmerkingen bij stal) tussen huurder en verhuurder wat meer duidelijkheid zal geven..

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:27

superwoman schreef:
Ik zou toch eens goed met eigenaar gaan praten..
Ook in de zomer vind ik een schuilmogelijkheid noodzakelijk, om te kunnen ontsnappen aan de zon en de dazen.

Je kan vertellen dat jij/jullie hadden begrepen dat de stallen er kwamen en dat de pony's daar gebruik van mochten maken.
Anders had je niet voor deze wei gekozen.
Misschien kunnen jullie nog tot een overeenkomst komen en anders zou ik verhuizen.

ja zodra dat we hem zien dan ga ik het natuurlijk wel even aankaarten dus nu maar hopen dat we alsnog het stalletje mogen gebruiken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:29

Vervelend allemaal. Als het je zo hoog zit, dan zou ik toch een andere stalling gaan zoeken, ondanks het jaarcontract.
Ik bedoel; hij houdt zich toch ook niet aan zijn belofte? Sterkte!!

Verder denk ik wel dat de pony's prima buiten kunnen blijven, hoor. Die van mij staat ook het hele jaar buiten zonder stal en die redt zich al jaren zo. Ook met enorme regen, stormen en ijskoud weer. Gewoon zorgen voor goed ruwvoer en eventueel een regendeken ofzo. Wintervachten zijn er niet voor niets. De Welsh komt oorspronkelijk uit Wales, nou, die zijn wel wat gewend daar, hoor. ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:29

Wat hebben jullie op papier staan?
Zijn er wel bomen of zo waar de pony's beetje beschutting hebben?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:32

Als er duidelijk is aangegeven dat de stalling voor jullie paarden werdt gebouwd en zoals Bienotje ook zegt het liefst zwart op wit gezien je ook een contract hebt voor de weide huur, dan zou ik nog eens om de tafel gaan met hem. Want als hij idd de stal heeft gebouwd voor jou paarden en ze mogen er nu niet in, dan zou je kunnen opperen dat hij het contract niet naleeft, en dus breuk pleegt en dat jij dus op zoek gaat naar een andere stal. En oja, heel graag ook het geld nog terug van de maanden waarvan de paarden geen gebruik maken van de weide.

Ik vind het ook een hele vreemde kronkel om stallen neer te zetten en ze dan niet te gebruiken, lijkt er ook een beetje op dat ie jullie geld heeft gebruikt om die stallen neer te zetten, jullie een jaar contract geeft wat ie daarna niet verlengt, of de huur verhoogd zodat je dan pas gebruik van de stallen zou kunnen maken.

Zo maar even een paar kronkels gevolg die in me opkwamen...