Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lia_ schreef:Tegels mag sowieso niet meer.
Ivm de Wet Bodembescherming dient elke stal een vloeistof dichte vloer te hebben.
Lynn_Nikita schreef:is dat hout niet al behandeld djoyze? en anders zelf bij houden met lak denk ik
joyce83 schreef:Nou waarschijnlijk dus niet veel mensen met deze stal. Dan op een andere manier vragen.
Heeft iemand een houten stal (eventueel zelf gemaakt) waar hout direct contact met de grond heeft? Als je normaal bij die panelen kijkt van stallen dan hebben ze 'omlijst' met ijzer. Hoe kun je voorkomen dat als de stal (het hout) niet omlijst is dat het hout niet te snel gaat rotten? Aangezien voor de stal poetsplaats komt zal er regelmatig water tegenaankomen en ook wel blijven staan tot het is weggezakt. Tevens heb je aan de binnenkant stro ertegen liggen wat misschien wel een keer nat is en dus ook de stalwand nat maakt.
polly2 schreef:Lia_ schreef:Tegels mag sowieso niet meer.
Ivm de Wet Bodembescherming dient elke stal een vloeistof dichte vloer te hebben.
Dit is volkomen onzin. Dat is tot nu toe alleen voor bedrijven zo.
Zolang je minder dan zeven paarden hebt, word je niet als bedrijf gezien.
Heb vorig jaar de hele vergunningprocedure doorlopen. Wordt met geen woord gerept over vloeistofdichte vloeren.
In mijn vorige stal had ik tegels. Nu heb ik er klinkers in liggen.
Lia_ schreef:Polly, ik denk dat je in de war bent met de wet milieubeheer.
Ik maak regelmatig processen-verbaal op voor stallen en mestopslag bij particulieren waarbij de mest zomaar de bodem in kan lopen.
joyce83 schreef:Polly2 ik bedoel idd selekt met k. Maar ik zie dat de prijzen bij de site wat jij doorgaf ook meevallen. Ik vind het natuurlijk wel belangrijk dat de stallen er over een aantal jaren nog staan!
Ik woon helaas in limburg stuk van de veluwe af.
Het "stallencomplex" van drie stallen zal bij ons gaan vallen onder vergunningsvrij bouwen. Worden namelijk drie stallen van 3x3 en kom dan aan 9 vierkante meter.
joyce83 schreef:hallo allemaal,
heeft iemand toevallig een paardenstal van selektpaardenstallen?
Zou graag wat dingetjes willen weten namelijk en die kunnen het beste beantwoord worden als iemand een dergelijke stal in gebruik heeft.
polly2 schreef:@hake: ik neem aan dat jouw reactie er eentje is in mijn richting.
Ik heb echter nergens gezegd dat ze oplichters zijn.
Ik heb alleen uitgelegd waar het kwaliteitsverschil in zit, en dat ik een reeks van klachten ken van de firma met de K. Dat neemt niet weg dat er mensen heus tevreden zullen zijn met hun product...
Ze zijn goedkoop...maar dan moet je je wel realiseren dat dat wel ten koste kan gaan van kwaliteit en service...
Dat je je bedrijf van naam laat veranderen (vroeger de stallenman) en dat je dan een naam kiest die sprekend lijkt op de naam van een bedrijf met een goede reputatie...dat geeft dan wel te denken....
Om select stallenbouw, na te apen....door jezelf selekt met een K te noemen....dat is in mijn ogen wel een zwaktebod...net zoiets als Ssang Yong...powered by Mercedes....
En je hebt gelijk...niet iedereen heeft genoeg te besteden om voor meer kwaliteit te kunnen kiezen.....maar het is wel goed als je je dat realiseert...
Spreek uit ervaring...wij hebben een Ssang Yong gehad...omdat het een mooi prijsje had....maar ook daar merken we wel verschil in kwaliteit met onze huidige Nissan Patrol....maar dat kost dan ook weer een beetje meer....