Poepzak verplicht!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 19:43

Beste bokkers.

In mijn gemeente hebben ze weer eens iets nieuws ingevoerd...de poepzak! Duivel

Deze is binnen de bebouwde kom ingevoerd om de overlast van paardenpoep te voorkomen. Er is echter een pensionstal in mijn woonplaatsje welke gedoogd wordt, en aan deze personen is dit alles te danken! Boos!

Maar dat tot daar aan toe...

De prijs die wordt gevraagd voor zo'n belachelijk ding...€ 99, 95!!!
Dat is toch te belachelijk voor woorden!!!!

Hoe denken jullie hierover?

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:47

Idioten Haha!
Maar dat is toch belachelijk duur voor zo'n ( plastic) zakje? of wat moet ik me erbij voorstellen?

roxiie

Berichten: 7841
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:48

En dan? PoepZAK onder je arm en schep op je rug, en rijden maar?

Edit: Het is idd belachelijk. Ik snap best dat mensen het vies vinden ( ik zou het ook niet fijn vinden als er paardendrollen voor mn deur liggen) Het probleem is denk ik, dat veel ruiters te broerd zijn om even af te stappen en de stront even in de goot te trappen of als het dicht bij huis of stal is dr even met een schep en kuiwagen langs te gaan. En dan krijg je dus dit soort regels.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 12-02-07 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:49

nogal, achtelijk, ze kunnen toch niet verwachten dat iedereen maar even zo inneens zo'n ding aanschaffen voor 100 euro?
vind het erg stom hoor.

Leoonie
Berichten: 839
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:50

ik zou zeggen als ze die regen aanschaffen, dat alle ruiters zo'n ding krijgen.
zij willen het, dan moeten ze het niet zo belachelijk duur maken

_Ismay__

Berichten: 1123
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: geen

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:50

Wat verwachten ze dan van je? dat je met een zak stront onder je arm gaat rijden Rolleyes . 100 € vind ik gewoon echt niet normaal ..

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:51

Wat belachelijk zeg.. Ik weet niet echt wat ik moet voorstellen. Een zakje die 100 euro kost?

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 19:55

Ik ga even kijken of we die krant nog hebben, dan zal ik het plaatje eens inscannen.

@ Leoonie: Idd zoiets zou je moeten KRIJGEN als zij dat nodig vinden. PFf het is toch te gek voor woorden...

Edit: Krant kan ik helaas niet meer vinden...
Maar wat je je erbij moet voorstellen.

Onder de staart van het paard hangt zo'n zak zegmaar. Deze wordt bevestigd aan (ong 10 cm) vanaf de bovenkant van de staart. Zodra het paard dus zijn staart omhoog doet, gaat de zak open.

Hij zit ook vast met een riem over de rug van het paard naar het zadel toe. En langs de buik van het paard (zijkanten) naar de singel van het zadel.
Dat was op de foto te zien.

En dan nu het volgende: Hoe werkt dit wanneer ik ga wandelen met mijn shet? Bloos Daarnaast kan ik je ook garanderen dat die dingen er niet eens zijn in shetmaat...zover hebben ze dan ook weer niet gedacht.

Maargoed...100 euro..is mij echt te veel. Zou er max 10 aan willen uitgeven!

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:14

en moet je hem dan elke keer vernieuwen?? in welke krant stond dat dan?

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:18

Omg.. dat is toch zo'n paardenluier?

Maar goed dat mijn paard maar 90 cm is; probeer daar maar eens een poepzak/paardenluier/whatever voor te maken Vork

Veel succes gewenst met jullie grote paarden & hun poepzak-paardenluiers, mijn ukkie is voorlopig luierloos Haha!

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:20

Ik kan het me wel een beetje voorstellen maar ik had niet verwacht dat het zo duur was? Ik dacht altijd dat het een plastic zakje was die onder de staart hing en die je weg moest gooien en de volgende keer een schone om doet Clown
Nee ik kan het me wel voorstellen voor die mensen maar die poep regent toch wel weer weg. Met de fiets rij je er gewoon omheen en met de auto heb je er geen last van. En ik kan me niet voorstellen dat het op de stoep ligt.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:21

Je kunt hem leeggooien...denk ik!

@ Appelbolfan...mijn paardje is 100 cm. Maar ik weet zeker dat daar niet aan gedacht is. En dat ze dus verkrijgbaar zijn in maat full ofzo...

Het stond in de krant: Hart van Holland
Van Rijs verkoop ze voor die prijs (verder zijn ze ook nog eens nergens te koop hahaha!!)

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:22

Sjah als er overlast is kan ik het ergens begrijpen, het is gevaarlijk voor de fietsers, oude mensen en motos.
Behalve als je alleen in de berm stapt ofzo daar vind je die niet zo vlug Clown

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:24

ben benieuwd naar foto's
en idd zijn die dingen in alle maten?
opzich vind ik het niet heel erg belachelijk.
honden eigenaren moeten ook honden belasting betalen en (dat ze bijna noooooit doen) hun poep van viervoeter opruimen.
maar dan moeten ze wel die dingen in alle maten hebben en ook niet zo belachelijk duur

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:24

belachelijk. moete ze dat ook maar bij honden invoeren. een poepzak aan de kont.. Tong uitsteken. honden poepen toch ook allemaal overal.. tjah.en nog veel meer ook.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:25

echt dom, er ligt meer hondestront dan van paarden!
teminste bij ons, en wij hebben 2 maneges met pension en een stalling..

Laurine

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: ´t Harde

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:25

Ze verzinnen soms van die rare dingen! Als hun willen dat je zoon stom dik gaat gebruiken vind ik dat ze hem moeten geven en niet moeten verkopen voor zoon belachelijke duure prijs!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:26

shrOnatje schreef:
belachelijk. moete ze dat ook maar bij honden invoeren. een poepzak aan de kont.. Tong uitsteken. honden poepen toch ook allemaal overal.. tjah.en nog veel meer ook.


ik weet niet hoe het in nederland is, maar bij ons moet je verplicht zeven poepzakjes bij hebben. Anders flinke boet.
En poep niet opkuisen is nog een flinke boete.
Hier heb je er niet echt overlast van

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:27

Echt belachelijk, willen ze dat ook voor de ruiters apart nu gaan aanschaffen ?
Je ziet in veel steden dat koetsiers die in de stad rijden al standaard dat hebben ,anders mogen ze niet in de stad rijden, maar zie je het al voor je als je gewoon ff een klein rondje wilt uitstappen :S
Dan neem ik nog liever een pedaalemmerzak mee , en dat in mn jas doen dan 100 euro betalen !

valerm
Berichten: 979
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:29

ik kan het me wel voorstellen bij ons zit er ook een manege die altijd voordat ze in het bos komen een lang fietspad pakken Boos! en die stal is dan te beroerd om de bezem te pakken.erg leuk als daarnaast een tennisbaan zit en hardloop vereniging.En voor de fietsers en scooters.misschien zijn er goedkopere oplossingen dan die poepzak?

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:31

racheltjj schreef:
Echt belachelijk, willen ze dat ook voor de ruiters apart nu gaan aanschaffen ?
Je ziet in veel steden dat koetsiers die in de stad rijden al standaard dat hebben ,anders mogen ze niet in de stad rijden, maar zie je het al voor je als je gewoon ff een klein rondje wilt uitstappen :S
Dan neem ik nog liever een pedaalemmerzak mee , en dat in mn jas doen dan 100 euro betalen !


en een zandschepje..

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:33

En daar komt nog eens bij dat iedereen weet wie de schuldigen zijn (maar dat is een lang verhaal) en waar ook de klachten vandaan komen.

Mijn shet bijvoorbeeld, heeft nog NOOIT op straat gepoept. Maargoed, maak dat meneer agent maar wijs... (als ze al controleren).

Mochten ze controleren...dan zal ik die ook gewoon mijn mening vertellen en de belachelijke dingen zoals de prijs etc.

En idd liever een schepje en een zakje ofzo!

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:34

judith789 schreef:
racheltjj schreef:
Echt belachelijk, willen ze dat ook voor de ruiters apart nu gaan aanschaffen ?
Je ziet in veel steden dat koetsiers die in de stad rijden al standaard dat hebben ,anders mogen ze niet in de stad rijden, maar zie je het al voor je als je gewoon ff een klein rondje wilt uitstappen :S
Dan neem ik nog liever een pedaalemmerzak mee , en dat in mn jas doen dan 100 euro betalen !


en een zandschepje..


Haha Tong uitsteken
Nee maar een alternative manier is wel een pedaalemmerzak waar je je hand dan in doet, de mest pakt en dan het zakje omdraait.
Waar je het dan alleen moet laten geen idee, zal niet meer in je jas passen haha Tong uitsteken
Of, we nemen gewoon gelijk een hele kruiwagen mee Vork
Ze kunnen trouwens ook opsporen van wie de mest is hea, hoe geen idee Tong uitsteken

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:35

In de prullenbak?

dootjee

Berichten: 1016
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Westland

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:36

haha een poepzak, hoe kommie der op Tong uitsteken
en als ze moeten pissen dan? is dat luchtvervuiling?
ik vind het onzin Tong uitsteken
toen bas poepte bij iemand voor de deur had ik gewoon gevraagt om een schep en het bij hun in de container gegooit,, en die mensen bedankte me der ook nog voor Duivel