Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thirsa_ schreef:Ik wil dat mijn jaarling dagelijks buiten komt, en dan niet even een uurtje, maar de hele dag (ook in de winter).
Er moet een goed voerbeleid zijn, individuele aandacht (geen grote groepen), uiteraard schone stallen, ik wil op de hoogte gesteld worden als er iets is (ziek, ongelukje oid).
Ook wordt ik graag op de hoogte gehouden hoe het met hem gaat, omdat hij ver weg staat kan ik niet heel vaak er naar toe, dus dat gaat nu telefonisch of gewoon per PB.
Eigenlijk wil ik gewoon een opfok plekje waar ze ongeveer net zo met paarden omgaan en hetzelfde over 'paarden houden' denken als ik.
Na lang zoeken heb ik een topadres gevonden die aan al mijn eisen voldoet!Ik kan geen nadelen bedenken, behalve dan de afstand... (zo'n 260 km maar daar kunnen de stalhouders weinig aan doen
)
Ik betaal 125 p.m. incl. ontwormen en hoefsmid (1 x in de 8 weken, maar de mijne moet eens in de 4 wkn dus om de maand betaal ik dan nog 25,- extra voor de hoefsmid)
friskie schreef:En de papieren van je paard laat je dan daar achter? Want als er entingen moeten gebeuren...??
friskie schreef:Als ik het zo allemaal lees, dan wordt het veulentje toch regelmatig aan de hand genomen (gezien de smid komt...) ikzelf zou verwachten dat ie dagelijks aan de hand komt of ben ik daar een beetje 'te erg' in? Als de smid of veearts komt, moet het veulen toch rustig kunnen staan. Dit kan toch niet als het om de 6 weken eens binnen komt....(24/7 buiten)
ikdoemaarwat schreef:daffie1986: kan je jouw mening onderbouwen?
ikdoemaarwat schreef:hihi eigenlijk niet want ik lees dan mijn tekst terug en dan die van jou en dan denk ik dat jij een andere bokker haar tekst verward met die van mij
of ben je het eens met de visie die ik heb over de opfok die ik hierboven beschreef?