ik wil dit jaar of volgend jaar waarschijnlijk mijn merrie laten dekken. en om even op de zaken voor uit te lopen. Hoe veel kost een opfok ongeveer voor een veulen?
dit zo dat ik er een beetje rekening mee kan houden hoe veel ik dan kwijt ben in de maand. Ik ben namelijk helemaal niet gewend stallings geld te betalen want mijn paardjes staan aan huis.
en weten jullie ook opfokbedrijven hier in het noorden van het land?
Ik denk dat je moet denken rond de 50 tot 100 euro per maand en zeker niet meer.. In groningen (hoogezand sappemeer) zijn een aantal stukken wei waar veel veulens in de opfok staan.. Ik denk dat je het beste wat paardenbedrijven langs kan bellen of zij wat weten qua opfok...
Dribbelkont
Geplaatst: 09-03-09 21:56
ik woon in friesland maar kon hier niet goed wat vinden ik heb het veulen nu helemaal in gelderland staan ga er gewoon 1 keer per maand heen en betaal 110 per maand incl bekappen en ontwormen
is heel wisselend, wat zoek je, loopstal met uitloop, grote wei, wat voor verzorging, veel toezicht? Overal hangt een prijskaartje aan. Je ziet ook vaak dat het per ras (kwpnner duurder dan C pony) en per leeftijd verschilt, bv tot 1 jaar, 50 euro, dan 75 euro. Er zit veel verschil in, bedenk voor jezelf wat je verwacht en kijk goed rond, ik zou ook echt eerst een kijkje gaan nemen voordat je gaat kijken. Er zijn bv genoeg opfokstallen waar ze in de winter niet buiten komen, dat is dan een keuze die je maakt of je dat wil voor je veulen straks.