vreemde koper voor paard...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

vreemde koper voor paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:14

wij hebben een mooie lieve ruin te koop staan die we met advertentie's op meerdere sites hebben gezet (marktplaats,speurders enz.)
nu reageerde er een vrouwtje uit de USA met veel gedetaileerde vragen en uiteraard of ze foto's mocht
door de verhalen over buitenlandse oplichters hield ik de boot een beetje af en zei tegen haar dat ze het paard maar eerst hier moet komen bekijken en dat als ie bevalt dat ze hem gelijk mee kan nemen
op transport en derg..
ik vertelde haar ook wantrouwend te zijn en dat het paard niet zomaar weggaat omdat wij zeker willen zijn van een goed tehuis

ik dacht haar hiermee wel wat minder positief te maken maar ze komt nu met een mail met foto's van haar en haar kinderen en haar paarden en huis enz.

ik vertrouw het zaakje dus niet echt

en wat denken jullie?
Laatst bijgewerkt door Mickey op 23-12-05 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: emailadres verwijderd. Dit is niet toegestaan.

Anoniem

Re: vreemde koper voor paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:17

Ik ken dat soort mailtjes wel. Gewoon antwoorden op hun vragen, als het onzin is, merk je dat vanzelf wel. Cash afrekenen en dan mogen ze je paard meenemen.

ZEJA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:19

En geen transport kosten betalen als ze daar om vraagt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:19

Lastig hoor die buitenlandse potentiele kopers.
Heb een dergelijke ervaring van hele enthousiaste mensen uit Denemarken, waar ik ineens niets meer van hoorde.
Een dame uit Londen echter nam inderdaad gewoon de moeite om uit Londen vandaan even heen en weer te komen naar Nederland om te komen kijken.
Maar ze zullen het paard toch wel eerst willen zien neem ik aan?
In ieder geval natuurlijk nooit zonder dat ze hem gezien hebben op transport zetten!

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:21

laat ze inderdaad de stap maar maken om uit de USA te komen om naar je paardje te komen kijken...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:21

Ik kan me niet voorstellen dat iemand uit de States zomaar overkomt om het paard te komen bekijken, maar aangezien Warmbloedpaarden in de States erg duur zijn, kan ik me wel voorstellen dat ze in Europa gaan shoppen.

Stuur wat foto's op, vraag haar gegevens, en foto's van kinderen en paarden hoeven niet perse echt te zijn.
Als je je paard liever in Nederland wilt houden, zou ik zeggen: niet doen. En anders: eerst het complete bedrag en in contanten, daarna mag het paard pas van het erf af.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:23

russel schreef:
Ik ken dat soort mailtjes wel. Gewoon antwoorden op hun vragen, als het onzin is, merk je dat vanzelf wel. Cash afrekenen en dan mogen ze je paard meenemen.

ja dat had ik ook in gedachten..
maar ze blijft geintresseerd en ze zegt hem nu te willen kopen
ze wil alleen dat ik hem rontgen laat keuren ...en het rapport opstuur..
eerlijk gezegd voel ik er dus niet veel voor om veel geld uit te geven en dan vervolgens nee op het rekwest te krijgen..of belazerd schijn te worden
voor een nederlandse koper die ik daadwerkelijk gezien heb ligt dat voor mij gevoel weer anders...

@LDRD: precies! zo denk ik dan ook...het lijkt mij dat je eerst een paard gaat bekijken en rijden...
zei zegt wel dat de veulens van haar foto's zo ook zijn gekocht..maarja dan kan ik ook wel zeggen dat ik grandprix ruiter ben met fokkerij en handelstal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:24

Dat Rontgenrapport mogen ze zelf laten doen, lijkt me en idd laat ze maar eerst komen kijken. Je zult daar waarschijnlijk niets meer over horen als je ze dat vraagt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:25

zal ik anders mailen en kijken hoe ze reageerd als ik om een aanbetaling van somma 600 euro vraag ?

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:26

vaak kan je de naam van de mensen terug vinden via google, ook als het oplichters zijn, anders vraag je hun om eerst eens te bellen,
en inderdaad, no mony, no horse

als zij vaker een paard in nl hebben gekocgt, kan je vragen naar die eigenaar, (vorige uiteraard) of alles correct afgehandeld is

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:26

Cassidy schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand uit de States zomaar overkomt om het paard te komen bekijken, maar aangezien Warmbloedpaarden in de States erg duur zijn, kan ik me wel voorstellen dat ze in Europa gaan shoppen.

Stuur wat foto's op, vraag haar gegevens, en foto's van kinderen en paarden hoeven niet perse echt te zijn.
Als je je paard liever in Nederland wilt houden, zou ik zeggen: niet doen. En anders: eerst het complete bedrag en in contanten, daarna mag het paard pas van het erf af.

zou ik ook doen

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:27

Meestal herken je oplichters aan dat ze niet komen kijken en gels gaan over mken ov via een vage contactperdoon een cheqeu willen geven.

Het kan best een serieus iemand zijn maar dan zou ik inderdaad als voorwaarde stellen dat het cash wordt afgerekend en dat het paard dus nergend heen gaat voordat jij je geld hebt.

Dus ik zou nadrukkelijk zeggen dat jij eht transport niet regelt en dat het paard de stal niet verlaat voor jij centen in je handen hebt.

Het is niet gebruikelijk dat mensen uit Amerika even overvliegen voor een paard ze bekijken meestal afstamming en foto's of film.

Als je graag wil weten dat je paard echt goed terecht komt dan moet je het gewoon niet naat het buitenland verkopen want je kan het nooit nagaan.

Dus verkoop alleen onder jouw voorwaarden en met contant geld (ook geld op je rekening kan er weer af gehaald worden) en anders niet.
Een voorschot zou ik ook zeker niet doen! alles of niks anders ben je zo voor 600 euro je paard kwijt.
Je moet pas acoord gaan met de verkoop als je ook echt zeker van je zaak bent en eerder niks toezeggen

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:32

haar naam heb ik volledig terug kunnen vinden op het internet, ze heeft zelf wel paarden, en gaat naar keuringen toe,
iig wel iemand die echt paarden heeft

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:34

Ik houd het topic even in de gaten, ben benieuwd wat je nu gaat doen. en hoe het verder gaat.

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:37

NIET DOEN dit is een bekend Email adres. Mails negeren want het zijn oplichters.

Kijk maar eens op het forum van Marktplaats die zie je hoe de praktijken gaan.

Er zijn dus mensen die een dure fotocamera opgestuurd naar het buitenland (Nigeria). Het geld zou bij een bank staan en zodra het product onderweg was het geld doorboeken je begrijpt het persoon is camera en geld kwijt.

Dom dom dom dom...

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:37

Riant schreef:
Dus verkoop alleen onder jouw voorwaarden en met contant geld (ook geld op je rekening kan er weer af gehaald worden) en anders niet.
Een voorschot zou ik ook zeker niet doen! alles of niks anders ben je zo voor 600 euro je paard kwijt.
Je moet pas acoord gaan met de verkoop als je ook echt zeker van je zaak bent en eerder niks toezeggen

ja begrijp ik...ik doelde met die betaling van 600 euro eigenlijk meer op het keuren van het paard...en na de keuring dan het volledige bedrag betalen...

ik heb haar nu een mail gestuurd waar ik haar aanbied om te komen naar NL en dat ik haar gratis slaapplaats en eten en drinken verschaf en dat als ze het paard wilt hebben we gelijk naar een kliniek kunnen gaan en het paard betaald kan worden en meegenomen wordt...

ook heb ik haar om een aanbetaling gevraagd(als ze niet komt) i.v.m. het keuren van het paard met als bovenstaande dat als hij goedgekeurd wordt zij het resterende bedrag moet overmaken en dat het paard dan pas de stallen verlaat..

ben benieuwd ...meestal reageerd ze binnen 24 uur

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:39

Prisca schreef:
NIET DOEN dit is een bekend Email adres. Mails negeren want het zijn oplichters.
staat dit ook op marktplaats?

Kijk maar eens op het forum van Marktplaats die zie je hoe de praktijken gaan.

Er zijn dus mensen die een dure fotocamera opgestuurd naar het buitenland (Nigeria). Het geld zou bij een bank staan en zodra het product onderweg was het geld doorboeken je begrijpt het persoon is camera en geld kwijt.

Dom dom dom dom...

ja ik zou ook het geld op mijn eigen rekening willen hebben en dan al mijn geld eraf halen....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:39

liannes schreef:
haar naam heb ik volledig terug kunnen vinden op het internet, ze heeft zelf wel paarden, en gaat naar keuringen toe,

In hoeverre is de persoon wiens naam gebruikt wordt ook de persoon waar in dit geval mee gemaild wordt?

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:39

liannes schreef:

hoe doe je dat zo snel?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:40

Het zal je verbazen wat er aan rijpaarden naar de VS gaat, evenals voor welke prijzen, en idd vaak enkel aan de hand van foto’s en afstammingsbewijzen. Ik kan me voorstellen dat je wat wantrouwig bent, maar in de VS willen ze wel graag goede rijpaarden, maar ze kunnen ze nog steeds niet fokken. Dus ze halen ze elders vanuit de wereld, en meestal uit Europa, en dan met name Nederland, België en Duitsland voor dressuur- en springpaarden. Sportdravers etc. worden meer uit Frankrijk en de UK gehaald. Maak anders gewoon goede afspraken en ga op je gevoel af

Trouwens, zo meenemen wil meestal niet, paard moet hier ook nog even in quarantaine, weet niet of het een merrie of ruin is? Daarnaast nog reserveren, bloedtesten en verdere papierwerk, dus daar ben je ook wel even mee kwijt

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:40

naadje24 schreef:

Dit is wel verdacht....als het menes is, dan gaat er doorgaans wat langer tijd overheen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:42

oeh... ik ga dit topic ook volgen... Ik wens je veel succes met deze zaak. Hou ons op de hoogte!

liannes

Re:

Cassidy schreef:
naadje24 schreef:

Dit is wel verdacht....als het menes is, dan gaat er doorgaans wat langer tijd overheen.

daar ben ik niet mee eens, wij verkopen wel paarden naar engeland, en vaak heb ik binnen een aantal uur al bericht terug

Anoniem

Re:

Cassidy schreef:
naadje24 schreef:

hoe bedoel je? ik begrijp het niet helemaal...

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:43

Cassidy schreef:
naadje24 schreef:

waarom dat?
Toen ik in mijn paardje geintereseerd was, zat ik zo vaak mogelijk achter de computer mijn mail te chekken