Is dit te vertrouwen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Is dit te vertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:04

Ik heb dus mijn paard(je) tekoop staan op internet, nu kreeg ik laatst een e-mailtje, helemaal in het engels geschreven, dus van een engelse man (of amerikaans). Hij vroeg om de prijs, de conditie van het paard en een foto...
nou ik die info gestuurd, in het engels, kreeg ik een e-mail dat hij het eens was met de prijs en graag mijn paard (blind-zonder te komen kijken, rijden etc.) wil kopen, en dan komt hij in amerika of engeland te koop te staan...
hij stuurt ons dan een cheque op van 7600 euro!!!!!! en dan zouden wij het geld naar de postbank brengen en het contant laten maken. Daarna zouden wij de prijs van het paard van het bedrag aftrekken, en een extra 100 euro voor de moeite, dan zouden we de rest opsturen naar een bepaald vervoersbedrijf en dan komt zijn vertrouwenspersoon mijn paard halen...
nu had ik een aantal vragen,
is dit wel te vertouwen?
én ik weet niet wat er uiteindelijk met mijn paard gaat gebeuren :S, of hij wel goed terecht komt etc.
kan dit witwasserij van geld zijn?
Moeten we het doen of niet :S?
kortom, Linedancer blijft bij ons tot we het geld in ons hand hebben en weten dat het oké is.
maar ik vind het ook best raar dat hij blind mijn paard opkoopt, en ons als het ware zomaar met 7600 euro toevertouwd terwijl we gewoon weg kunnen lopen met het paard en het geld! (misschien is hij wel zó rijk dat als we ermee weglopen dat het hem niks scheelt )
dus ik vraag even de mening van bokt, ik denk niet dat we het doen omdat we vooral niet weten waar Linedancer (toevallig engelse naam ) terecht komt, en misschien wel heel slecht!

groeten nathalie, kraak me liever niet af maar geef tips etc. , dus blijf aardig

Betteke

Re: Is dit te vertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:06

Klinkt allemaal wat raar vind je zelf ook niet? Ik zou er zelf niet op in gaan als ik jou was.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:08

Dit zeker niet vertrouwen. Er zijn meerdere topics over SCAM (even zoekfunctie gebruiken). Als je de check wil cashen blijkt hij vals te zijn.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:08

Ik vind het een beetje vreemde manier van doen jah, ik zou het niet zo vertrouwen... Je weet inderdaad niet waar het paard terecht komt en je zult dus niet meer kunnen kijken hoe het met m gaat!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:09

klopt klinkt idd beetje raar, we hebben ook nog niet terug gemailt!
Ja dat kan idd maar dan hebben we nog steeds het paard! dan is hij nog niet weg...
ja klopt!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:09

NIET doen. Dit is volgens mij weer zoiets als waar toen een bult ophef over was (lekker vaag ) maar dan sturen ze dus iets als een ongedekte cheque, komen ze je paard halen, krijg je je geld niet en heb je geen poot om op te staan. Er zijn wel Bokkers die precies weten hoe dit zit. Weet ook niet of dit hetzelfde is, maar zo klinkt het WEet er zelf niks van.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:10

Mistic schreef:
Dit zeker niet vertrouwen. Er zijn meerdere topics over SCAM (even zoekfunctie gebruiken). Als je de check wil cashen blijkt hij vals te zijn.

Ja inderdaad dat heb ik laatst ook gelezen. Dus echt niet doen! Dan ben je je paard gratis kwijt en weet je niet eens waar ie is..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:11

Nee, niet te vertrouwen, hier zijn al regelmatig topics over geweest.
Cheque is ongedekt en voor je erachter bent is die zogenaamde amerikaan al lang en breed met je paard verdwenen en krijg je er 0 cent voor.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:11

oké we hebben besoten we doen het niet!... bedankt voor de reacties...

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:12

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 03-03-24 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:14

ja dat is ook weer zo... maarja ik denk wel dat we er gewoon gezuer mee gaan krijgen heh

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:38

als die vertrouwenspersoon dat paard komt halen, kan die toch net zo goed dat geld meenemen???

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:40

Niet doen, er zijn idd meer topics over geweest. Dit is fout boel!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:41

[***] schreef:
ja maar je kan de cheque toch eerst cashen, en als ie het dan niet doet, stuur je het paard gewoon niet op? eerder gek voor hem..stel dat het echt zo is, dan weet je toch nooit wat er met je geld gebeurd..die mensen kunnen um(het paard) ook niet opsturen

Echt weer joun woorden he elja, ff een paard opsturen, alsof je hem in een envelopje doet

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:42

xKatleentjex schreef:
Cheque is ongedekt en voor je erachter bent is die zogenaamde amerikaan al lang en breed met je paard verdwenen en krijg je er 0 cent voor.

Idd, hier zijn al tientallen topics over geweest, niet doen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:42

Die man weet echt wel wat hij doet en weet precies hoe hij jou paard kan krijgen zonder te betalen. Dus zet dit uit je hoofd en doe het niet. Ga ook niet na lopen denken over eerst de cheque eerst laten cashen, als het zo makkelijk was zouden er niet van dit soort lui rondlopen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:44

Cadish schreef:
xKatleentjex schreef:

Idd, hier zijn al tientallen topics over geweest, niet doen!

Idd; niet te vertouwen!! Echt niet doen!

queenie_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:49

ik zou dit ook zeker niet vertrouwen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:03

De truc is niet het paard, dat wordt echt niet opgehaald.

De truc is het feit dat hij een check stuurt voor veel meer dan het paard. En jullie wordt gevraagd 'de rest' te geven aan die vertrouwenspersoon. Daarná blijkt pas dat de check niet goed is, en zijn jullie dus het geld kwijt dat je contant aan die vertrouwenspersoon hebt gegeven (die natuurlijk in het complot zit).

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:24

Ibbel heeft gelijk. Je paard interessert hem niks, die word ook niet gehaald. Het is ze te doen om die transportkosten die jij over maakt naar dat vertrouwenspersoon.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:45

goed dat je besloten hebt dit niet te doen!!
ik heb een topic gevolgd waarin verschillende mensen die hun paard verkochten zon reactie kregen.
deze man heeft dus al vele mensen bedrogen en gaat steeds schuil onder een andere naam.
het zit hem in de cheque en et transportbedrijf. voor je het weet ben jij je geld en je paard kwijt, en je kunt niets ondernemen.

naast dat, ik zou het sowieso nooit kunnen, mijn paard aan iemand verkopen die ik nooit gezien had.

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:49

niet doen hoor! heb er ook een topic over gelezen ....net zo'n verhaal als wat jij nu verteld weet alleen niet meer van wie het was

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:51

Dit is een bekende truc jij stuurt geld naar de vervoerder en dan blijkt daarna de cheque ongedekt te zijn.
Paard raakt niet kwijt maar je bent wel je geld kwijt.

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:20

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 16:11

zal ik het e-mailtje even plaatsen anders? is ''via'' ook een engels woord :S?