sosy schreef:Hey
Allemaal ik ben nu bezig met te sparen voor een eigen shetlander... , plekky heb ik al gevonden daar hoef ik niks voor te betalen maar nu is de vraag
Wat kost het gemiddelde prijs voor voer, hooi, stro , kuil en zo voort?
Wat kost het als de hoefdsmit moet komen??
Hoe duur is de veearts?
Wil een beetje informatie hier over hebben voordat ik er van uit kan gaan dat ik het kan betalen

Hoi,
Zag in je profiel je topics, dus reageer zo meteen even
Bij mij lopen de pony's , dus ook Polleke, dag en nacht buiten, kunnen wel naar binnen, maar wij leggen geen stro neer.
Hooi moeten ze, als er geen/weinig gras is, wel genoeg hebben. Wij zetten een baal neer, maar je kan ook enkele keren per dag hooi geven.
Een shetje is een sober diertje, die hoeft geen krachtvoer. Als je alleen recreatief met haar wandelt en dus eens een kindje op zet, heeft ze dat niet nodig hoor !
Ik geen mijn pony's ook geen biks, die paar keer dat ze wat werken, hebben dat niet nodig.
Zorg wel dat ze aan mineralen kunnen komen, dus een liksteen.
Hoefsmid is ook wel afhankelijk van de hoeven zelf, wij hebben een natuurlijk bekapper, die komt ongeveer een keer in de 10 weken.
Een wormenkuur, om de 3 maanden, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar niet zo precies in ben

, volgens mij kosten ze bij een veearts (niet veel) meer dan in de winkel toen.
Veearts hoeft in principe 1 keer per jaar te komen voor de inenting, als hij voor andere dingen moet komen, hangt het er vanaf wat voor middeltjes hij voorschrijft bijvoorbeeld. Ook 's avonds en weekend is hij duurder, maar je hoeft daar allemaal helemaal niet vanuit te gaan joh, ten eerste weet je allemaal niet van te voren wat er kan gebeuren, gelukkig, en ten tweede, als je je daar van tevoren druk over zou maken kan je toch helemaal niet meer gelukkig zijn ?
Je kan ook een advertentie zetten dat je op zoek bent naar een shetje voor een heel goed tehuis, dan kan je soms voor heel weing aan een schattig ponietje komen hoor ! Droppie heb ik gekregen en alleen het vervoer (uit Zeeland !) betaald, was 65 euro, Drop is een meisje van twee en een half jaar.
Je kan alles zo duur maken als je zelf wil hoor, dat geldt ook voor de spullen die je wil hebben en koopt, dure merken of wat betaalbaarder, misschien tuig tweedehands bijvoorbeeld ...
Je ziet, het kan echt wel !
Groetjes van Carlijn.
Laat je me wel weten als je een pony hebt ?!