Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

!)
thofvaneden schreef:Ik heb een jaar aan een stuk alle kosten opgeschreven van onze paarden ( die wel bij ons thuis lopen ) Wij hebben er 5, waarvan er 4 op ijzers lopen, 1 enkel bekapt. Dus daarin zat krachtvoer, hooi, stro, hoefsmid, veearts, en dan nog andere kosten ( vb vliegenspray, eczeemdekens, enz...) Het kwam voor hooi , krachtvoer, stro op 40,21 euro per maand per paard, de hoefsmid 20 euro per paard per maand, de veearts op ongeveer 13 euro per paard per maand ( ontwormen, vaccineren, verkoudheid, een castratie, een kwetsure) , aan look , vliegenspray, eczeemdekens 12,98 euro per paard per maand,Dit alles kwam het samen aan 86,19 euro per paard per maand, maar ze staan wel bij ons thuis, dus daarvoor hebben we geen kosten.![]()
Andere grote kosten zijn daarin niet meegerekend, zoals nu hebben we een stapmolen geplaatst, de koets ( of herstellingen eraan), hun tuig, het laten opleren van paarden, dus dat kan je zo duur maken als je zelf wilt...
thofvaneden schreef:ikke schreef:Hadden jullie zoveel cash geld dat je geen hypotheek op het huis hebt?? Kan ik me niet zo goed voorstellen, om heel eerlijk te zijn. Welk deel van de hypotheek is voor de weilanden en wat kost dat dan? Over stalgebouw, hooi- en stro opslag en onderhoud van het weiland hebben we het dan nog geeneens...........
Ja, inderdaad, een hypotheek hebben we niet. Niet dat het hier iemand zijn zaken zijn.
[/quote]Citaat:Blijf ik toch de kostenpost "onderhoud land" in je lijstje missen. Ook getuigd het niet van veel inlevingsvermogen wanneer je zou verwachten dat al die andere mensen met paarden aan huis dat ook zonder hypotheek kunnen. Dat soort kosten doen wel mee.........
thofvaneden schreef:ikke schreef:
Blijf ik toch de kostenpost "onderhoud land" in je lijstje missen. Ook getuigd het niet van veel inlevingsvermogen wanneer je zou verwachten dat al die andere mensen met paarden aan huis dat ook zonder hypotheek kunnen. Dat soort kosten doen wel mee.........