Rondkomen met pony´s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maest

Rondkomen met pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 01:23

Beste Bokkers,

Ik ben een meelezer op Bokt, mijn vriendin is lid, maar door Bokt probeer ik wat informatie in te winnen over paarden.
Ze zal dit topic zelf vast ook wel zien. Maar omdat er hier zoveel mensen met paarden zitten, bedacht ik me dat ik voor het eerst hier een forum kan openen.

Mijn vriendin is in het bezit van 3 pony´s welke zij al jaren heeft. Ze is met de pony´s opgegroeid en deelt lief en leed met deze dieren. In het begin kon ik me dit niet zo voorstellen want een paard is maar een dier, dacht ik. Nu ik er zelf ook meer mee bezig ben zie ik dat je toch erg veel gaat houden van zo´n beest. In de tijd dat wij een relatie hebben zijn de pony´s door omstandigheden 3 keer verhuisd. Op het moment staan ze 50 km van huis af. De reisafstand is te groot om elke dag te gaan en daarom hebben wij gezocht naar een verzorgster, maar ook dit valt niet mee. Ze beginnen er met veel plezier aan en vervolgens zakt het al gauw af. Mijn vriendin is echt afhankelijk van een verzorgster om de pony´s te voorzien van drinken en eten.
Zij heeft een ziekte, kort samengevat is het ruim een half uur heen en een half uur terug reizen. Vervolgens zorgt zij ervoor dat de pony´s schoon drinkwater krijgen en pompt ruim 40 minuten water. Dit is een hele opgave waardoor de zin van het rijden of wandelen verloren gaat.
Twee van de beesten worden niet gereden, de één is te oud en de ander te klein/te oud.
Ik merk dat de zin bij haar weg gaat, met tegenzin er naartoe, gebroken weer thuis.
Nu kregen wij een aanbieding van iemand waardoor de reistijd net 10 minuten zal zijn, een enorm leuke plek naar van wat ik er van weet en dichter bij huis wat dus ook weer de reistijd scheelt. Zo zou ze ook iedere dag één of twee keer kunnen gaan.
Waar ik nu mee zit is als volgt.
Ik heb in de tijd dat we samen zijn geleerd dat het onderhouden van die beesten niet goedkoop is. Voor een stal vraagt men al snel 200 euro minimaal. We zijn boeren afgegaan maar velen willen niets verhuren aan land.
Aangezien zij 3 pony´s heeft zal dit dus uitkomen op een bedrag per maand wat wij niet kunnen betalen.
De mensen van de aanbieding kunnen de plek voor minder verhuren, na wat hoop bleek dit boven ons budget, het dubbele van wat wij nu betalen.
Op het moment huren wij een stuk land voor een kleine prijs en we mogen er mee doen wat we willen. Ideaal, behalve de afstand.
Ik ga niet vragen of zeggen dat zij de pony´s weg moet doen, het is natuurlijk emotioneel. Toen wij net wat kregen verkocht zij haar pony, deze werd weer doorverkocht en stond vervolgens weer te koop, zij heeft hem toen terug gekocht.

Omdat ik toch voor mijn vriendin wil kijken wat er verder nog voor oplossingen zijn en zeker ook naar het financiele plaatje. Zou ik erg graag vernemen van andere bokkers hoe zij rond komen met een paard of paarden in het bezit. Mijn vriendin heeft nog een startsalaris en kan dus alleen nog maar omhoog gaan. Wij werken beiden fulltime en wonen samen in een koopwoning. Ik ben zelf gewend voldoende geld over te houden voor nood. Mijn vriendin werkt al jaren hard voor de pony´s en levert hier graag wat op in.
Nu zijn er toch zat mensen met paarden en zeker op Bokt. Op een één of andere manier zouden wij dit toch ook moeten kunnen?
Hoe doen jullie Bokkers dit?

Ik heb het er natuurlijk met mijn vriendin over gehad, maar die klapt logisch dicht als het gaat over het verkopen van de pony´s. Dit is haar leven en dat respecteer ik. Ik zoek alleen graag mee naar een oplossing en jullie zijn mijn hoop.

Aan de moderators
Ik ben nog niet zo bekend met het openen van een forum, dus wellicht staat dit verkeerd. Het leek mij de beste categorie.
Ook heb ik gekeken naar iets soortgelijks, maar dit heb ik niet kunnen vinden.

Marigold

Re: Rondkomen met pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 02:17

in wat voor omgeving wonen jullie dan, in het westen of op het platteland?
dat maakt best wel verschil uit in de mogelijkheden en de kosten van weiland of stallen.
hebben jullie eventueel niet een familielid of kennis bij wie de pony's een tijd kunnen staan en er op wordt gepast?
kan je vriendin even adem halen zegmaar qua zorg voor de pony's, en kunnen jullie rustiger op zoek naar mogelijkheden.

het zou (vind ik) mooi zijn als de mensen op bokt hier open over praten in dit topic, financieën is vaak zo'n taboe maar ik denk dat veel meer mensen ermee kunnen zitten dat ze gehecht zijn aan hun dieren maar ze misschien niet (meer) echt goed kunnen onderhouden of dat het lastiger wordt, en/of qua tijd wat het kost,
maar het verkopen betekend afscheid nemen en dat wil je niet.
dus ben benieuwd naar de komende reacties, en hoop dat jullie een oplossing vinden waardoor de hobby weer leuk wordt :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 02:58

1 van de redenen om mijn dierentuin weg te doen was het feit dat ik dat gewoon niet kon betalen als ik samen wou gaan wonen. Maastricht is echt een hele dure stad, en zelfs met de weilanden die ik goedkoop had (1 was gratis op basis van onderhoud en de ander 50 euro per maand) kon ik dat niet betalen. Al het hooi/stro voer hoefsmid entingen en de enorme huur/koopprijzen hier dat ging gewoon niet :n Ik moet eerlijk zeggen dat het na 6jaar ook wel eens een opluchting was. Eens even geen zorgen over je dieren en vooral rust om de dood van mijn verongelukte pony te verwerken. Nu zou ik dolgraag weer een pony willen en in theorie zou dat ook kunnen maar ik twijfel enorm vanwege mijn gezondheid.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 03:12

Ik snap jullie dilemma volkomen. Helaas heb ik mijn paarden moeten verkopen, door financiele omstandigheden. Je kunt je in allerlei bochten wringen (en dat heb ik ook 2 jaar lang gedaan), maar op een gegeven moment is het op, als de situatie niet verbeterd.

Met paarden kun je niet makkelijk besparen. Het is inderdaad een kwestie van het goedkoopste van het goedkoopste zoeken en daarbij niet inleveren op kwaliteit. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn tegen over die beesten.

Ik weet niet waar jullie wonen, maar als het erg in de buurt van Den Haag is, misschien dat ik dan m'n handen uit de mouwen kan steken :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 05:05

allereerst vind ik het ontzettend leuk dat jij je wilt verdiepen in de problemen van je vriendin!
Tsja en dan het kostenplaatje wat de dieren betreft.. dat is zo moeilijk! ONze vier paardjes staan bij huis.. dus geen huur voor stalling en zo (ze staan overigens het merendeel van het jaar gewoon buiten), maar het kost genoeg aan hooi, stro (in de winter), hoefsmid, dierenarts en zo...
Ik zou echt geen paarden kunnen houden als ik steeds 50 km zou moeten rijden....
Klinkt gek, maar een jaar of vijf geleden zijn wij ook omwille van onze (toen nog twee) paarden naar Friesland verhuisd (we kwamen uit het westen), zodat we daar iets leuks buiten met ruimte voor de paarden konden kopen (stalling werd nl steeds duurder). En dat bevalt nog steeds super (ook als we geen paarden hadden gehad.. buiten wonen is heerlijk)...

Rachelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:55

Een dik compliment dat je zo mee denkt met je vriendin !
Als ik eerlijk ben, zou ik financieel geen pony's kunnen houden als ik ze niet bij huis had staan.
Ik haal hooi en stro gewoon rechtstreeks van een boer in de buurt, die zelf koeien heeft. Hij is bijzonder schappelijk in prijs en voorziet me van hooi, stro, en kuil.

Maest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:26

Wat fijn om al zo snel wat reacties te hebben. En bedankt voor de complimenten. Ik denk graag mee.
Mijn vriendin had al te kennen gegeven dat ze misschien beter weg kunnen als ze op deze afstand blijven staan.
Ze kwam vannacht om half 4 thuis van het werk en kon moeilijk in slaap komen. Zij noemt de pony´s vanwege haar ziekte een therapie, een reden om naar buiten te gaan en lekker bezig te zijn met die beesten. Maar zoals ze dat zelf zegt begint het wel op te breken. De drempel om voor of na het werk te gaan word groter en de zin verdwijnt. Dichter bij huis zou een oplossing zijn, ook voor mij zodat ik even snel langs zou kunnen gaan als mijn vriendin niet kan.
Den Haag is helaas te ver weg, maar bedankt voor het aanbod. Fijn dat er mensen mee denken.
Wij wonen zelf in een vrij dure omgeving en waar weinig plek is voor pony´s. In het midden van het land.
De plek die wij aangeboden kregen is, als ik zo een beetje rond kijk op internet en Bokt, niet duur voor 3 pony´s.
Maar een ontzettend dure omgeving en dat speelt ook een rol voor de verhuurders.
We hebben het wel eens gehad over het verkopen, mijn vriendin klapt dan dicht. Liever denkt ze daar niet aan, maar ook ziet ze in dat dit zo eigenlijk niet kan.
Zij geeft zelf aan dat ze niet aan de straatstenen te verkopen zijn, twee in ieder geval. De twee gepensioneerden en dat maakt het ook wel moeilijk.
We zijn kinderboerderijen langs gegaan en hebben contact gezocht met stichtingen voor gehandicapten, maar zij zoeken geen knuffelpony´s.
Deze twee pony´s staan voor zover ik weet ongeveer 15 jaar samen en het liefst zou ze ze dan ook samen weg willen doen naar een thuis moest het er op aan komen.

Ik ben zelf niet van het financiele online neerzetten.
Maar voor het oog is dat wel makkelijk voor jullie.
Wij betalen nu 150 euro per maand voor deze 3 pony´s. Dat is natuurlijk helemaal niet veel. (Wel een groot bedrag natuurlijk).
Alles in de weide moeten we wel zelf doen, zo ook het kopen van voedsel.
De plek waar wij heen kunnen zou op 300 a 350 euro uitkomen, dat is wel direct het dubbele. En een heleboel geld per maand.
Na wat rond gekeken te hebben op internet en Bokt zijn dit vrij normale prijzen en helemaal niet duur voor 3 van die beesten. Maar je moet het maar kunnen opbrengen elke maand.
Voor de oudste is het misschien wel de laatste winter van 2010, maar op voorhand kun je dat niet zomaar zeggen.
Ik heb gisteravond ook proberen mee te denken en dus besloot ik achter Bokt te kruipen.
Toch ga ik me afvragen of paarden niet bestemd zijn voor de rijken onder ons. Terwijl als ik wel eens mee ga naar de pony´s zijn er minder die het financieel veel slechter hebben en maar zo 6 paarden in hun bezit hebben.
Soms snap je het niet in de wereld.

Ik ga naar mijn werk en zal vanavond nog even een plek zoeken om de reacties te lezen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:43

sorry maar 150 euro is niet veel en denk dat het ook slechter goedkoper kan, aangezien het om 3 stuks gaat. Je hebt het erover dat 2 niet verkocht kunnen worden, vanwege hun leeftijd en omdat er niet meer opgereden kan worden. Hoe zit het met de 3de pony? Als dit een jonge pony betreft die gewoon bereden kan worden zou ik toch opzoek gaan naar iemand die de pony wil leassen voor b.v 6 dagen in de week,daar kun je met gemak 100 euro voor vragen(ik hoor hier in noord-holland zelfs prijzen van 180 euro) dan zou je vriendin alleen nog maar die 50 euro voor de stalling moeten betalen. Eventueel kun je de ander de kosten van de hoefsmid laten betalen.

Ik zelf heb 1 paard en die staat bij een oud mannetje thuis voor 60 euro per maand, ik heb hiervoor: stroom, water(handpomp), paddock, stal, zadelkamer, opslagruimte en een klein weitje. De kosten van het stro,hooi en krachtvoer komen er dan dus nog bij. Toch ben ik wel benieuwd naar de verdere kosten, ik heb namelijk ook een starterssalaris en een koopwoning en voorheen stond mijn paard op een stal voor 180 euro per maand.

Vaste kosten die ik maandelijks heb:
Stalling, 60 euro
Krachtvoer, 39 euro
Hooi, 37,50(wij delen de kosten van hooi door 2en)
Stro weet ik nog niet want er is nog niks geperst
Jaarlijkse entingen, 45 euro incl voorrijkosten

Totaal: 136,50 euro maandelijks.

Het blijft toch altijd zo dat je de prijzen van onderhoud en dierenarts goedkoper kan krijgen als je op zoek gaat naar het goedkoopste, echter kun je dan heel bedrogen uitkomen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:12

ja dan zou ik in het heel kort de goede pony verkopen (heeft nog een leven voor zich immers en de druk van 'eigenlijk ook nog moeten rijden' valt weg.
kunnen de twee oude pony's niet een box delen misschien?
het kan dus dat 1 van die 2 pony's niet lang meer kan leven,
inslapen is dan ook een optie, bijvoorbeeld als het weer slecht weer wordt en de pony daar slecht meer tegen kan oid.
het is best lastig, een pony die niet te verkopen is maar die je ook niet kan onderhouden..

eerlijk gezegd moet onze pony ook weg, ook omdat het teveel spanning geeft want stel ze krijgt wat..
ik was daar eerst niet zo mee bezig maar inmiddels hebben we teveel dieren, en er moeten er gewoon wat weg
om rust te houden in het geheel.
onze pony is ook niet verkoopbaar (vind ik, ik vind haar gewoon ook geen koopwaar heb er zelf ook niks voor betaald), maar gaat terug naar haar vorige omgeving als soort van doorgeef pony omdat ze zo lief is met kleine kids.
mag ze misschien weer bixies lopen :)
weer nieuwe kids leren met pony's om te gaan.
daar heb ik dan zegmaar mazzel mee, het is wel onze pony maar ook weer niet helemaal, mocht haar toen gewoon ophalen voor de kids, en nu is het weer tijd voor een nieuw gezin met kleine kids en ze vinden het fijn als de pony zegmaar in de familie/kennissenkring blijft.
ik zou zo weer een wat grotere pony terug kunnen krijgen maar dat kan ik niet doen, geen plek meer geen tijd.. het zit er nu even niet in hoe jammer dat ook is.
afscheid nemen doet wel pijn en als ik geld en tijd zat had had ik haar liever gehouden.
misschien komt ze op termijn wel weer terug bij me voor een oude dag, dat houdt ik dan maar in mijn achterhoofd.

misschien kunnen jullie wat meer rond vragen, lang niet alles staat op marktplaats, misschien heeft iemand een weitje wat je kan gebruiken op een leuke plek je weet het nooit, zoveel mensen zoveel ideeën er zijn gewoon mensen die niks met hun weitje doen en het fijn vinden als er dieren op staan die het gras kort houden.

of misschien als de pony's echt heel belangrijk zijn kunnen jullie besparen op andere hobby's.
soms moet je echt keuzes maken zo van wat wil ik, wat is belangrijk en wat kan weg of minder.
en dan op die manier je leven indelen, en tijd maken voor alles.

in elk geval succes.

Portje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:19

Ik ga akkoord met marigold,
sorry als het grof klinkt, maar het geld valt niet uit de lucht,
anders zie ik ook geen oplossing. En je kunt vragen of je je ex-pony nog altijd eens kan bezoeken

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:29

Als ik het goed begrijp zijn de kosten die je nu betaalt niet het probleem, maar de afstand? En als je de pony's zou verhuizen de eventuele meerkosten?
Dus als je een plek in de buurt zou vinden voor hetzelfde geld dan was er geen probleem??

Misschien is het dan wel een optie om juist een oproep met locatie op bokt te plaatsen wie er een wei te huur weet in jullie omgeving?
150 euro per maand kan je bij ons in de omgeving ook wel weide voor vinden hoor, maar weet natuurlijk niet waar jullie wonen...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:17

Ik zou als ik jullie was, eens een oproep op bokt en op bv marktplaats zetten, voor een weiland gezocht in jullie omgeving van rond de 150 euro.
Wie weet komt daar nog wat leuks uit voort. Al is het bv maar een weiland waardoor je de helft van de afstand moet afleggen die je nu dagelijks doet om bij de paarden te komen.

Verder zou ik er eens met je vriendin goed over praten over wat ze wil met de oude pony die (misschien) niet lang meer heeft.
Wil ze die nog een keer de winter in laten gaan of is het misschien beter om hem nog een laatste mooie zomer te geven en er dan een einde aan te maken. (ik weet natuurlijk niet wat hij mankeert, maar ik heb zelf ook een oudje die altijd erg last heeft van dr artrose in de winter en dan erg stram en stijf is)
Het klinkt misschien makkelijk gezegt hoor, maar twee paarden scheelt gewoon al een hoop in kosten.
En mocht ze nou echt de oudjes willen houden, is het misschien een optie om het jongere paardje te verkopen of op bv contract te verhuren/ in bruikleen te doen. Voor jongere paarden die goed te rijden zijn is er vaak veel animo.
En als je bv besluit om te verhuren of bruikleen te doen, dan blijft het paard wel van je vriendin op papier maar staat ie bij iemand anders op stal en die heeft er de kosten aan.
En dan kan je bv afspreken dat hun het paard mogen gebruiken totdat jullie een andere oplossing hebben of dat jullie het financieel gezien wat ruimer hebben.

Paarden houden is gewoon een dure hobby. Ik heb er ook twee rondlopen en ik betaald alleen aan stalling voor 2 maandelijks al 260 euro. Daar zitten dan 2 ruime boxen, bak, drafbaan, weiland, hooi en stro bij in. Een mooie prijs voor hier in de omgeving, maar we moeten wel alles zelf doen. Uitmesten, voeren, buiten zetten etc etc. Waardoor af en toe na al dit werk, bij mij de zin van het rijden toch ook wel wat minder is, en dan ben ik kern gezond.
En dan moet ik zeggen dat ik en mijn partner toch echt niet verkeerd verdienen, maar met een hypotheek van alleen al 2000 euro in de maand, is het soms toch ook een beetje bikkellen om de laatste week van de maand mijn koelkast gevult te hebben.

Vroeger zeiden ze dat paarden houden voor de elite was, maar eigenlijk is dat nog steeds wel zo, wil je in ieder geval nog lekker kunnen leven en ook je paard het beste willen geven. Alleen mensen denken er tegenwoordig steeds makkelijker over om een paard te nemen, en komen er pas achter als ze eenmaal een huisje willen kopen etc, dat het toch een hoop geld maandelijks kost, wat ze eigenlijk niet geheel kunnen opbrengen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:27

Ik ben een gescheiden moeder van 2 kinderen en we hebben 3 pony's(2 fjorden en een mini).
Ik heb mijn pony's bij een boer lopen waar ik alles zelf moet verzorgen(de mest wordt afgevoerd en de weilanen worden in het voorjaar bemest en als ik het vraag uitgemaaid.
Ik betaal 70 euro voor 3 pony's,daar komt dan het voer edg. nog bij.
Mijn pony's taan 14/7 buiten,dus stalbedekking heb ik nauwelijks nodig(ik heb wel stallen, maar die gebruik ik alleen als inloopstallen of voor nood bij ziekte ofzo.
Alles bij elkaar ben ik zo'n 160 euro per maand kwijt,zonder dierenartskosten.
Ik geef verder weinig geld uit voor mezelf,gebruik geen make up, ga niet uit en koop nauwelijks kleding,dat interesseerd me allemaal niet zo.
Wel heb ik 13 jaar een huurster gehad, die 1 van mijn pony's huurde.
Zij is er helaas mee gestopt maar ik ga wel weer opzoek naar iemand,scheelt toch weer in de onkosten.

Misschien moeten jullie op zoek naar een plekje dichterbij,bij een boer ofzo, scheelt ook weer in de benzine kosten(en tijd).
Ik hoop dat jullie eruit komen, het zal toch wel erg verdrietig zijn als je vriendin haar pony's moet verkopen.

Ik zeg meestal:"waar een wil is, is een weg"

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:50

Je geeft aan dat de paarden op 50 km afstand staan? Dat is iedere dag 100 km rijden? Per maand 3000 km. Wat moet dat kosten aan benzine? Kun je niet de paarden dichterbij zetten en dan geld uitsparen op benzine?

Ik heb twee paarden, voor allebei betaal ik 240 per maand voor de stalling (tenminste, ik voor 1 m'n ouders voor die ander:P). Ze staan op 15 km afstand en ik ben ongeveer 180 euro in de maand kwijt voor benzine.. De paarden van je vriendin staan nog drie keer zo ver? Ik snap het probleem eigenlijk niet zo goed als je zo denkt

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:55

- Ik zou inderdaad veel bij boeren aankloppen en vragen
- Advertenties plaatsen
- Overwegen het oude paard nog een goede zomer te geven en dan eventueel naar de slacht. ( waarscheinlijk zullen de winters moeilijk door te komen zijn voor het oude paard?)
- Voor het bereden paard iemand zoeken die hem wil leasen?
- Misschien iemand in de kennis kring die ook paard rijd maar een eigen paard niet kan betalen maar wel een deel er van? en een deel verzorging op zich neemt.
- Of een harde keuze maar misschien een hele goeie, de oude paarden waar niets mee gedaan kan worden, weg geven als gezelschap paard. En contakt blijven houden zodat je langs kan gaan en kan kijken hoe het met ze gaat.

Ik hoop dat je vriendin wat mensen in de paarden weet en misschien via via een oplossing kan vinden. Zo gaat het hier in iedergeval.

Jammer dat jullie niet in Overijssel(begrijp ik uit de tekst) wonen en dat ik mijn stalling vol heb. Bij mij is 24 uur buiten het hele jaar met schuilstallen voor ongeveer 3 paarden( ik begrijp 2 grote 1 kleine) 100 euro in de maand, alleen zit hier nog geen hooi, brok en andere kosten bij.
Maar dit is natuurlijk geen oplossing.

veel succes

Maest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 21:34

Beste Bokkers,

Bedankt weer voor de reacties.
Ik snap dat het misschien wat knullig over kan komen.
Het weiland waar ze nu staan hebben wij met spoed kunnen huren, het was dit of pony´s op straat. We hebben dit dus aangenomen. In principe staan ze goed.
Maar dichterbij huisis fijner. De 150 euro per maand is een lachertje, het blijft natuurlijk een hoop geld. Maar mochten we besluiten om ze hierheen te halen, dan gaat dat zeker met het dubbele omhoog. Ergens ben ik bang dat wij straks misschien wel in de problemen komen met het huishouden, boodschappen. Vandaar dat ik ook vraag naar hoe andere mensen dit doen. Wellicht zitten er tips bij voor ons.
Mijn vriendin gaat om de dag zowieso en wanneer het nodig is vaker. De reiskosten nemen we zeker mee in ons besluit.
Maar waarom ik dit forum opende is omdat ik me toch afvraag hoe andere mensen het redden, ik sta daar soms versteld van. Vandaar dat ik ook wat kijk naar tips om eventueel te besparen op andere dingen.
Ze heeft al wel te kennen gegeven dat ze het deze winter gaat aankijken, lukt het niet komt er overleg met de dierenarts wat het beste is.
De pony die wel gereden kan worden is, zo noemt zij het zelf, haar oogappeltje. Deze pony betekent enorm veel voor mijn vriendin, verkopen is daarom ook eigenlijk uitgesloten. Maar als het niet anders kan, dan kan het niet anders.
De hobby is uit de hand gelopen, de andere twee (dus de oudsten) heeft zij in haar maag gespit gekregen. In die tussentijd veel tegenslagen gehad, maar ze blijft zich er voor inzetten. Ik was er allang mee gestopt, maar ze heeft een sterke eigen wil en mening.

__Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:53

Ten eerste respect dat je mee denkt met je vriendin.
Ik lees dat ze 3 pony's heeft waarvan er 2 niet bereden kunnen worden en 1 wel.
Is er ook geen mogelijkheid om de pony dichterbij te stallen en voor de pony die bereden kan worden een leaser te zoeken die dus een bedrag mee deelt in de kosten..

ook inderdaad een advertentie op marktplaats en bij veel mensen aankloppen.

ik zie dat je in het midden van het land woont,
Zelf sta ik op een pensionstal met buitenbak (ik weet neit of jullie pony's in de winter en zomer dag en nacht op het land kunnen) dan betaal ik € 60.00(ik hoop dat ik de prijs goed zeg dit kan ik eventueel nog navragen) per maand per pony(in jou geval €180.00) moeten ze in de winter op stal is het helaas zomers €60.00 en 's winters € 120.00(hoop ook dat ik deze prijs goed zeg)
Pb mij anders even, als ik het goed las dat je in utrecht woonde.
Laatst bijgewerkt door __Cynthia op 17-08-10 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:01

Tja, dan zoveel mogelijk op jezelf proberen te bezuinigen... Goedkope boodschappen enzovoort. Ook kijken voor een leaser, inderdaad. En eventueel op zaterdag kijken voor eenbaantje, TNTpost betaalt best goed...

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:12

Ik kan nu overkomen als domblondje maarre.. Er is net al uitgerekend dat jullie 3000 km rijden in de maand om de pony's te zien met een benzineprijs van 1.47 komt dat neer op 4410 euro. Als jullie de paarden dichterbij huis zetten scheelt jullie dat dus enorm in de benzine kosten en kunnen jullie dat geld gebruikt voor de 200 euro die de stalling omhoog gaat. Of ben ik nu echt zo blond?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:15

Die van mij stond vroeger bij een boer voor 225,00 per maand (pony).
Hier had ik toen een extra poetsbaan voor genomen.

!,5 jaar geleden zijn we verhuisd (Duitsland) en zijn we echt op zoek gegaan naar een huis met voldoende grond erbij).

Ik denk dat ik nu rond de 75,00 ( voor twee pony's) per maand zit incl ontwormen, onderhoud van de weide enz.

Sinds kort staat er een pony van een vriendin bij die mij stalgeld betaald. Dit is niet veel maar scheeld wel weer.

Er zijn genoeg mensen die op zoek zijn naar een oudere gezeldschapspony/paard.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:16

Kimberley_ schreef:
Ik kan nu overkomen als domblondje maarre.. Er is net al uitgerekend dat jullie 3000 km rijden in de maand om de pony's te zien met een benzineprijs van 1.47 komt dat neer op 4410 euro. Als jullie de paarden dichterbij huis zetten scheelt jullie dat dus enorm in de benzine kosten en kunnen jullie dat geld gebruikt voor de 200 euro die de stalling omhoog gaat. Of ben ik nu echt zo blond?

Je rekensommetje klopt niet helemaal. Met 1 liter brandstof kun jemeer rijden dan 1 km.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:21

hotchocolat schreef:
Kimberley_ schreef:

Je rekensommetje klopt niet helemaal. Met 1 liter brandstof kun jemeer rijden dan 1 km.

Ik wist dat er een fout in zat haha :P maar goed het blijft een hoop geld

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:26

Als de auto 1:15 rijdt, benzine is 1,46 p.l. en ze gaat er 20 van de 30 dagen per maand heen, 100 km. per keer..

Dat is 194,- per maand aan reiskosten.... als je daar op kan bezuinigen dan kan je wel een wat duurdere stal betalen.
Laatst bijgewerkt door Waves op 17-08-10 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:26

Ik heb land gekocht omdat ik 3x stalgeld ook te gek vond worden. De hypotheek is ook niet niks maar het land stijgt in waarde en je kunt er op verdienen door er eentje bij in pension te nemen, maarja mss is de grond daar bij juliie wel te duur of gewoon niet beschikbaar.
Maar goed dat is dus mijn oplossing.
Oja en mss kun je idd de goede pony dichtbij zetten en (gedeeltelijk) verleasen en de andere 2 veel verder weg (en goedkoop) maar zodanig zetten dat ze alleen hoeft te komen voor de wormenspuit/hoefsmid/foto maken en knuffelen. (dan heb ik een evt adresje per pb)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:29

Waar in het midden van het land woon je ongeveer? Misschien weten Bokkers wel iets.