Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:ik denk dat boxen als huisvesting op den duur helemaal gaan verdwijnen, omdat mensen gaan inzien dat je paard beter af is en gelukkiger is in een groepshuisvesting.
Niet voor niets groeit het aantal HIT-actiefstallen exponentieel.
runningkawa schreef:Wel vind ik dagelijks een flinke tijd naar buiten, samen met andere noodzaak
Dan is de stal ook meteen iets minder belangrijk
shcmarathon schreef:Ik heb Jims nu in een box staan van 3x5m.
En hij ligt altijd languit. Ik had m vroeger wel in een kleinere box ook 3x3 maar nu kreeg ik de kans voor een grote.
De Hit stallen lijken me wel super maar daar is hier in de randstad te weinig ruimte voor...
shcmarathon schreef:Ik heb Jims nu in een box staan van 3x5m.
En hij ligt altijd languit. Ik had m vroeger wel in een kleinere box ook 3x3 maar nu kreeg ik de kans voor een grote.
De Hit stallen lijken me wel super maar daar is hier in de randstad te weinig ruimte voor...
inkepink schreef:Arabesk schreef:ik denk dat boxen als huisvesting op den duur helemaal gaan verdwijnen, omdat mensen gaan inzien dat je paard beter af is en gelukkiger is in een groepshuisvesting.
Niet voor niets groeit het aantal HIT-actiefstallen exponentieel.
hier ben ik het niet mee eens eigenlijk, boxen zullen niet gaan verdwijnen, denk aan (hele dure) sportpaarden en dekhengsten, deze zullen de hengstenhouders e.d echt niet in een groep gaan huisvesten, daarnaast zijn er best veel paarden die de rust in eigen box erg prettig vinden, na een dag in de groep (ik kijk hierbij naar mijn eigen merrie, die graag in de groep staat, maar sávonds zelf naar haar box wandeld/draaft als ik de draad van de weide open zet en dat is toch echt een afstand van een meter of 200 om 2 schuren heen)