Vergoeding bijrijdpaard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Vergoeding bijrijdpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:05

Beste bokkers!

Vinden jullie 125,- per maand een redelijke vergoeding voor een bijrijdpaard?
Ik mag dan wel iedere dag rijden enz.

N.a.v een advertentie voor een bijrijdpaard.

joyfordogs

Re: Vergoeding bijrijdpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:08

als je elke dag mag rijden en het dier als eigen kan beschouwen, is het niet veel geld.
een paard kost dat nog al snel.

Het ligt er ook aan wat je zelf wil, wat voor nivo wil je rijden en past het paard bij je?

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:13

Ik vind dit weinig geld, zeker als je ieder dag erheen mag. Een eigen paard kost toch een hoop geld, en met 125 euro zou je dat niet redden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:23

Hangt er ook wel van af wat de faciliteiten zijn vind ik.
Rijden in een (modder)weitje of een binnenbak tot je beschikking hebben is nogal een verschil.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:24

Ik heb geen eigen paard omdat ik te weinig tijd+geld heb. En het is natuurlijk super dat ik elke dag kan rijden! Maar ik werk 3 avonden in de week.
Maandagavond, donderdagavond en zaterdag avond. Dat betekend dat ik door de weeks 2 avonden niet kan rijden. Op zaterdag zou ik dan nog overdag kunnen gaan. En als ik stop met de manege lessen heb ik 5 dagen in de week om te gaan rijden. (nog geen rekening gehouden met de opleindin die ik nu ga volgen. ) Daar zal ik ook in de avonden aan moeten werken. (ik heb mijn rooster nog niet gekregen dus ik weet niet of ik overdag misschien nog genoeg tijd heb om daaraan te werken.)

Is het dan nog steeds een redelijke vergoeding als ik 4 á 5 dagen in de week kom?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:28

Ligt er zoals al gezegd aan, welke faciliteiten er zijn.

diandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:28

Lijkt mij een redelijke vergoeding al hoewel ik wel mijn vraagtekens heb bij vergoedingen hoor. iemand heeft een paard maar kan er niet alleen voor zorgen. Jij schiet te hulp en moet daar dan ook voor betalen? Beetje discutabel

Marjel

pip_nijn6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:36

Ik vind het persoonlijk veel geld.
Ik heb 2 paarden en op 1 heb ik ook een bijrijdster. Ze mag zo vaak komen als ze wil. Ik vraag niets, ik ben al lang blij dat ze mij helpt met de verzorging en de aandacht die het beestje (extra) krijgt.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:38

Ik vind dat het inderdaad ook van de faciliteiten afhangt, maar ook van de vrijheid die je krijgt. Mag je bijvoorbeeld buiten rijden? Wedstrijden? Springen? Is er goede mogelijkheid om te lessen? Zijn alle spullen voor het paard aanwezig? Wat voor paard is het uberhaupt, dat vind ik ook wel meespelen (beleerd? niveau?).

Ik weet niet of het voor jou ook de vraag is of je het kunt betalen, maar mocht dat zo zijn dan moet je natuurlijk ook rekening houden met bijkomende kosten voor lessen en eventueel wedstrijden en/of spullen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:40

Ik vind het zelf ook best nog wel veel om eerlijk te zijn.. maar als je dan kijkt naar hoeveel de manege p.m kost en dat vergelijkt met een bijrijdpaard.. dan valt het denk ik wel weer mee :)

Jzt_Steff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:43

Ik vind, eerlijk gezegd dat je als bijrijder eerder geld toegestopt moet krijgen (dat is misschien overdreven).
Maar dat jij iemands paard bijrijd, verleen jij die persoon toch een gunst? Omdat hij/zij zelf te weinig tijd voor het paard heeft? :)

Maargoed, anderzijds als dit de oplossing voor jullie beiden is, zou het fantastisch zijn. Zou wel proberen er 100 euro van te maken.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:47

Tja, helaas is het in bepaalde regio's erg gebruikelijk om als bijrijder te betalen (en daarmee wil ik niet zeggen dat ik dat de juiste manier vind, maar als jij als bijrijder niet wil betalen zal het moeilijk zijn een bijrijpaard te vinden, tenzij je bijv. op hoog niveau gereden hebt).

De vergelijking met een manege vind ik persoonlijk niet helemaal kloppen, want daar zitten ook de kosten voor de instructie bij. En de kosten bij een manege hangen overigens ook af van de accomodatie.
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 16-08-09 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:48

De manege kost nu 111,- voor 2 maanden. Maar dat is wel 1 keer in de week.

Als ik dan ineens4 á 5 keer in de week kan rijden scheeld het wel geld. Maar dan heb ik geen les.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:52

Ligt eraan wat je voor dat geld krijgt (huurt). Als het een goed leerpaard is en er zijn faciliteiten zoals een fijne bak vind ik het een prima prijs voor 7 dagen per week.

Als het een paard is dat je eerst nog moet africhten/bijscholen is het een ander verhaal.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:54

Ik vind het erg veel geld.
In Brabant kun je genoeg gratis paarden vinden. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:55

Even los van het geld: je schrijft dat je geen eigen paard hebt ivm geld maar ook tíjd. Bedenk wel dat je aan een bijrijdpaard dezelfde hoeveelheid tijd kwijt bent als aan een eigen paard :)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:58

Ik vind 125,00 best veel geld! Ik betaalde als bijrijder toen de helft van de hoefsmid (ong. 20 euro per maand) en biks en muslie een keer in de maand (20-30 euro). Dus voor 50 euro was ik klaar en kon verder ook doen en laten wat ik wil.

Verder maakt het ook uit welke paard je gaat rijden. Als het om een paard gaat waar je echt verder mee kan komen dan vind ik het bedrag wel redelijk!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:59

Heino schreef:
Even los van het geld: je schrijft dat je geen eigen paard hebt ivm geld maar ook tíjd. Bedenk wel dat je aan een bijrijdpaard dezelfde hoeveelheid tijd kwijt bent als aan een eigen paard :)

Dat weet ik nog net niet :)
Je hebt ook dat je paarden kan bijrijden voor 2 keer per week.. 't is maar net
wat er aangeboden wordt..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:03

Heino schreef:

Ja vandaar dat ik de vergoeding te veel vind, want als ik niet 7 dagen in de week kan, maar er wel voor betaal vind ik het teveel.

Ik heb door de weeks 3 avonden vrij om te rijden. en in het weekend 2 hele dagen. Maar als ik een eigen paard zou hebben zou ik 5 keer in de week te weinig vinden. En als ik soms een drukke week heb. (extra school etc.) Dan is dat met een eigenpaard lastiger als met een verzorgpaard. En als de eigenaresse maar 1 paard heeft (en natuurlijk zelf veel wil rijden) Dan ben ik veel minder tijd kwijt.

@Vorame; Waar dan? want ik kan ze niet vinden. :)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:04

Ik vind dat nogal veel geld. Ik doe hetzelfde ook wel voor 60 euro ergens. Ik betaalde aan mijn paard per maand 160 tot 200 euro en dat was dan wel mijn eigen paard. Het is wat de gek er voor over heeft, als jij het geld kan missen en het is een leuk paard waar je veel mogelijkheden mee hebt, gewoon doen natuurlijk.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:07

Het is inderdaad discutabel.... Over het algemeen help je de eigenaar uit de brand dus verleen je een dienst. Anderzijds verleent de eigenaar jou een dienst door je een goed/leuk paard te bieden.

Moet ook wel zeggen dat je je even moet stilstaan bij bepaalde zaken... Moet je voor dit bedrag bepaalde dagen komen opdraven? of ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt? ook als je eens geen tjjd hebt, hoe vrij ben je?
Trekt de eigenaar er de stekker uit zodra die zelf weer tijd heeft en sta jij met lege handen? dat risico is natuurlijk aanwezig. En dat zou ik zonde vinden van mijn geld en inmiddels opgedane band met het paard.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:10

Kelly_ann schreef:
Het is inderdaad discutabel.... Over het algemeen help je de eigenaar uit de brand dus verleen je een dienst. Anderzijds verleent de eigenaar jou een dienst door je een goed/leuk paard te bieden.

Moet ook wel zeggen dat je je even moet stilstaan bij bepaalde zaken... Moet je voor dit bedrag bepaalde dagen komen opdraven? of ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt? ook als je eens geen tjjd hebt, hoe vrij ben je?
Trekt de eigenaar er de stekker uit zodra die zelf weer tijd heeft en sta jij met lege handen? dat risico is natuurlijk aanwezig. En dat zou ik zonde vinden van mijn geld en inmiddels opgedane band met het paard.

Het gaat hier om 1 van de 2 paarden. waar ik dan iedere dag op zou mogen rijden. (en eventueel op wedstrijden uitbrengen.De eigenaresse gaat dan mee en die brengt ons dan met de trailer. (wat ik zover uit de avertentie kon halen)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:11

Als je er alles mee mag doen wat je met een eigen paard ook zou doen, dan is ervoor betalen heel reeel.

Bijrijders betalen vind ik persoonlijk onzin,mensen moeten blij zijn dat ze gratis mogen rijden.

Betalen zou ik alleen doen als paard er beter van word. Maar 9 vd 10 keer kan de ruiter dat niet . En ook dan vind ik een vergoeding heel reeel.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:12

Ik vind het veel geld , daar kan ik bijna mijn stalling van betalen.
Jij helpt de eigenaar uit de brand , en zorgt ervoor dat er goed voor zijn/haar paard wordt gezorgd als diegene niet kan.

Natuurlijk , jij kunt ook lekker rijden. Maar wat zijn de afspraken , mag jij elke dag komen ? En wat als de eigenaar zelf weer meer tijd heeft?

Ik vind het veel geld , ik zou verder gaan kijken. :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:14

Ik heb ook een bijrijder voor 2 X per week en als ik op vakantie ga komt ze elke dag maar zij hoeft niks te betalen.Ik ben blij dat ze m'n paard z'n beweging geeft en hem aandacht geeft.
Ze hoeft ook niet uit te mesten,dat doe ik zelf.