geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xamindu

geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:48

Ik weet niet of het hier goed staat. Als het fout staat zouden jullie dan even willen TEMmen? dankjewel
Even een berichtje vanaf mijn SA want mijn verzorgster zit hier ook op bokt...

Ik vraag me af of ik geld moet vragen aan mijn verzorgster...
Dit is om het mij wat makkelijker te maken omdat ik sinds kort de kosten heb van een eigen huis. Zij mag zo vaak rijden op mijn paard als ze wil (ze gaat altijd 3× in de week) en ze mag er echt alles mee doen. Van de winter mag ze zelfs mijn paard 2 weken meenemen op vakantie. Ik betaal dan wel de volle pond stallingsgeld, terwijl zij mijn paard 2 weken meeneemt. Opzich zou ik hier natuurlijk gewoon eenmalig de helft van de stallingskosten voor kunnen vragen, maar ik wil het liefst gewoon dat zij periodiek wat betaald...

Ik zat eraan te denken om haar de hoefsmid te laten betalen. In mijn regio kost dat 75 euro voor vierkant bekappen + beslaan. Mijn paard wordt eens per 2 maanden beslagen dus zou dat gemiddeld op 37,50 per maand uitkomen. Dit is niet te veel toch? Mijn verzorgster heeft een fulltime baan en woont nog bij haar ouders (waar ze wel kostgeld betaalt) dus ze zou de kosten wel kunnen opbrengen.
Of moet ik meer vragen? of juist helemaal niks. Wat vinden jullie?

Als ik haar dan laat betalen, moet ik dan voor haar een contract opstellen? of is dit niet nodig? Ik zou dit wel graag willen, zodat zij ook zeg maar zeker is van haar zaak.
Wat zou er allemaal in het contract moeten staan enzo? jullie tips?

Alvast bedankt voor de reacties!

melody83

Re: geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:03

Voor de dingen die je verzorgster allemaal met je paard mag doen
vind ik het niets meer dan normaal dat ze meebetaald..

Ik weet niet wat je aan stalgeld betaald, maar misschien is het een optie om die te delen..
en erbij zegmaar jij de ene keer de ijzers betalen en zij de andere keer..

Toen ik nog een verzorgster bij mijn paard had betaalde ik het stalgeld en de evt DA kosten en zij de rest ( hoefijzers wormenspuiten kapot tuig e.d.)

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:06

In de eerste plaats vind ik het altijd behoorlijk niet netjes om een verzorgster te laten betalen. Diegene helpt jou uit de brand omdat je op de een of andere manier geen tijd voor je paard hebt. Daar begint het in de meest gevallen mee. Hoeveel je haar met je paard laat doen is aan jou.
Of je nu op een later tijdstip niet meer met je geld uitkomt is altijd een risico en ik vind dat je dat op voorhand moet overwegen.

Mocht je haar toch laten betalen, dan is het voor beide partijen wel zo wenselijk dat je een contractje opsteld. En ik vind dat als zij voor jouw paard betaald, dat haar dat ook meer recht geeft om dingen met dat paard te doen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:11

Ik heb ook een verzorgster gehad, en ik vroeg er dus absoluut geen geld voor. Zij kwam op de dagen dat ik niet kon, en ik was allang blij dat zij voor mijn paard zorgde.

Maar als zij wel jouw paard meeneemt voor twee weken, vind ik wel dat ze ook de helft betaald van het stalgeld, dat is wel zo netjes.

Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:12

Ik vind het ook niet gewoon om geld te vragen aan een verzorgster. Ik heb een eigen paard en heb voorheen een verzorgster gehad en was blij dat zij naar mijn paard omkeek als ik wat minder tijd had. Mijn paard is niet meer geschikt om op te rijden en staat op rust op wei. Ben nu zelf weer verzorgster van een andermans paard en zij vragen ook niks want zij zijn net zo goed blij dat hun paard regelmatig beweging krijgt. Als je iemand wilt om de kosten te delen zul je op zoek moeten gaan naar iemand die echt het paard met je wil delen. Ik denk niet dat een verzorgster met die instelling daaraan begonnen is...

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:15

ik heb een verzorgster die hem op maandag en dinsdag doet, ik vraag hier geen geld voor. ik heb der zelf gevraagd of ze het wil doen omdat ik op die dagen de tijd niet heb. Ze is ook nog niet heel oud ofzo (bijna 18) ben haar dankbaar hiervoor dus zal er nooit wat voor vragen.

ik vindt wel dat jouw verzorgster de helft van de stalling moet betalen als zei jouw paard mee neemt op vakantie. maar vindt wel dat als je der laat betalen voor je paard zei ook een klein beetje dingen te zeggen heeft over het paard (dan delen jullie hem zeg maar..vindt ik )

xamindu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:51

Bij mij is het niet zo dat mijn verzorgster me uit de brand helpt door mijn paard te rijden. Ik zou zelf 7 dagen per week kunnen maar ik vind het leuk voor haar dat zij ook eens kan rijden. Het is dus niet voor mijn belang, maar voor het belang van mijn verzorgster.
Anders had ik inderdaad geen geld gevraagd. Mijn paard is voorhaar dus ook geen verplichting. En ik denk dat daar de grens ligt wanneer iemand moet betalen of niet. Als je als verzorger MOET komen, dan vind ik niet dat je moet betalen, want dan doen je het paard ook als je eens geen tijd hebt ofzo. Maar in mijn geval is dat dus niet zo; mijn verzorgster rijdt als ze zin heeft

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:55

Tjah ik ben zelf verzorgster van de 6 knappe paarden in mijn profiel en ik hoef niets te betalen... Ik mag ze ook allemaal rijden. Mijn zusje rijd ook bij de eigenaresse van mijn verzorgpaarden en betaald daar ook niets voor....

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:58

Ik vind dat je verzorgster in dit geval best een financiële bijdrage kan leveren. Nu is het dat zij alleen de lusten heeft en jij de lasten. Als het nu nog iemand zonder inkomen was, dan lag het moeilijker, maar in dit geval vind ik een bijdrage vragen helemaal niet onredelijk.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:21

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:37

Ik zou alleen al blij zijn als ik een goede verantwoordelijke verzorger/ster zou kunnen vinden, dan zou ik die niet ook nog eens laten betalen. Ik heb zelf gekozen om paarden te nemen, dus draai ik ook zelf voor de kosten op

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:43

ik ben het helemaal eens met rowan17.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:02

Natuurlijk is het fijn als je een goede verzorgster hebt. Maar ik weet niet of deze verzorgster ook moet mesten enz. Als ze dat verder niet hoeft te doen en ze mag komen rijden wanneer ze wil dan is dat toch bijna als zelf een eigen paard hebben. Ze mag het paard ook nog mee op vakantie nemen. Dan praat je meer over een bijrijdster dan over een verzorgster. Als je op een manege een paard voor een uurtje wilt huren, dan kost dat ook geld. Het is dan toch niet onredelijk om in dit geval een vergoeding te vragen?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:04

De vraag is wel of de verzorgster uberhaupt om dit paard zit te springen. Als ze ergens anders ook kan gaan rijden voor niks, geef ik je veel kans dat je ineens zonder verzorgster zit
Ik zou zelf opstappen

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:13

Urielle schreef:
De vraag is wel of de verzorgster uberhaupt om dit paard zit te springen. Als ze ergens anders ook kan gaan rijden voor niks, geef ik je veel kans dat je ineens zonder verzorgster zit
Ik zou zelf opstappen

Ik niet denk ik als ik op eens wel voor mijn verzorgpaard moet betalen.
Zowiezo is het toch een paard geworden waar ik wel veel van houd en graag bij ben.
Daar wil ik toch geen afscheid van nemen dat zou dan ook de reden zijn denk ik
En als het niet super veel is dus een normaal bedrag nee dan zou ik niet stoppen.
(als het betalen om een goede reden gaat uiteraard)
Bij mijn vorige verzorgpaard betaalde ik ook oke die leasde ik heel anders natuurlijk.
Maarja later leasde ik haar andere paard niet (vorige paard was er niet meer) en betaalde nog steeds het zelfde bedrag.
(Prive redenen waarom)

En ik vind wel dat de mensen die zeggen ze helpt mij juist uit nood en ze hoeft niets te betalen die hebben ook uiteraard heel erg gelijk!
Maar als het geval zou komen als ik zou moeten betalen dan is dat mijn mening

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:22

Het is wel vreemd idd om een bijdrage te vragen.
Maar in deze situatie had ik had wel gedaan!
Het is "half" haar eigen paard (zo lijkt het)

Zelf kan ik geen bijdrage betalen, dus nu ik ook aan het zoeken ben naar een verzorgpaard zeg ik dat ook ..
Ik snap het wel als mensen een bijdrage willen / nodig hebben.
"paarden" is een dure hobby ..

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:27

Ik vind het niet echt raar om geld te vragen aan je verzorgster.
Zij mag eigenlijk blij zijn dat ze altijd op je paard mag rijden en hem zelfs mee mag nemen op vakantie. Jij doet het niet voor jezelf maar voor haar.
Als zij jou er nou ontzettend mee zou helpen zou ik ook geen geld vragen, maar dit vind ik toch een andere situatie.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:31

Ik zou het niet erg vinden om te betalen, maar dan wil ik wel een contract

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:06

Mest je verzorgster ook uit of doet ze andere klusjes als ze heeft gereden? Want dan is het al een ander verhaal.

Op zich vind ik het redelijk dat een verzorgster betaald om je paard te rijden. Op een manege betaal je ook, en bovendien gebruikt ze toch je spullen etc. Maar ik vind grote bedragen onzin, aangezien het jouw paard is. En als een verzorgster veel mest/vaak tuig poetst etc dan vind ik het ook alweer een ander verhaal.

Ik vind het voorstel van de TS redelijk, mits de verzorgster daarbij geen andere klusjes hoeft te doen.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:08

ja ik vraag geld nou ja heb geld gecraagt het geen goeie ervaring met verzorgers
ik maakte ook de afspraak MAAK JIJ WAT STUK DAN BETAAL JE HET OOK ZELF
eerst vroeg ik nix elke keer spullen weg kwamen gwn niet of ze mesten nie en me spullen stuk en ik kon elke keer nieuwe kope

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:10

viewtopic.php?f=100&t=592059&hilit=

Zie mijn reacties in dit topic. Ik vind niet dat je eenmaal gemaakte afspraken tussentijds moet veranderen.
Dus als ze tot nu toe gratis mocht rijden vind ik niet dat je nu wel geld kunt gaan vragen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:23

ik vind dat als je verzorger zoveel met je paard mag doen en zo te horen bijna 50% een eigen paard heeft, ze best bv de hoefsmid kan betalen.
het is iets moeilijker om gelijk een groot bedrag af te spreken omdat ze het altijd gratis mocht, maar zoiets vind ik toch wel netjes. jij betaalt namelijk ondertussen ALLE kosten zodat zij lekker 3 dagen per week een privepaard heeft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:28

^ Ja, maar die verzorger helpt toch juist, waarom zou ze dan ook nog moeten betalen? Ze helpt iemand 3 dagen per week al uit de brand..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-06 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:32

@WildWings

als zoon verzorger(ster) een paard op de manege huurt moet ze togh ook betalen? en bij een verzorgpaard mag je wel wat meer denk k! en je heb een zadel dat lekker zit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:33

Een paard huren en een paard verzorgen is toch heel wat anders? Dit vind ik geen vergelijking Maneges verhuren paarden om geld te verdienen, niet omdat ze anders geen ruiters of verzorgers hebben. Meestal als je een verzorger zoekt heb je daar een reden achter dat je (tijdelijk, door omstandigheden, oid) even niet 7 dagen per week voor je paardje kan zorgen en wat hulp nodig hebt