Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monica_1987 schreef:Hier hetzelfde al betwijfel ik of het echt injecteren is. De mest lijkt meer in rijtje op het land te liggen dan erin. Volgens mij zou je bij echt injecteren de mest niet moeten kunnen zien.
Ze hebben weleens kunstmest gestrooid voor paardenweien was alleen was dat niet zo'n suc6. Veel onkruid en gras dat bijna niet groeide.
Antheman schreef:Monica_1987 schreef:Hier hetzelfde al betwijfel ik of het echt injecteren is. De mest lijkt meer in rijtje op het land te liggen dan erin. Volgens mij zou je bij echt injecteren de mest niet moeten kunnen zien.
Ze hebben weleens kunstmest gestrooid voor paardenweien was alleen was dat niet zo'n suc6. Veel onkruid en gras dat bijna niet groeide.
Nee hoor, dat is wel goed.
Kijk nu maar naar t land, de "rijtjes" zijn hier wel verdwenen hoor. het gras is er mooi overheen gegroeid.
Als je kunstmest strooit, hoe lang mag je paard dan niet op de wei?
Rebell09 schreef:Wij strooien in feb-maart kalk op het gras, voor de zuurgraad van de bodem. Hebben soms last van mos.
Eind maart-begin april strooien we kunstmest met N-P-K (Stikstof/Fosfaat/Kali) en dan aan het eind van het seizoen
(oktober) nog een keer hetzelfde, Kalk en N-P-K. Soms tussendoor nog een keer kunstmest.
Wel altijd strooien voordat het gaat regenen!
Lynn_Nikita schreef:hier zodra het iets warmer is, meestal begin/halverwege maart NPK
in princiepe zou ik ze week erna er al op kunnen zetten, als het een keer flink geregend heeft, maar ik wacht ltijd totdat het gras meer gegroeid is
begin/halverwege april komen ze dan op de wei
in het najaar komt er kalk op
verder word alle mest er dagelijks vanaf gehaald
Antheman schreef:fjord nina, kunstmest gaat dus goed bij jullie?
Barmat, jullie rijden dus ook de paardenmest uit? Dat gebeurd hier nu ook.
BKS schreef:De beste manier is nog altijd om een grondmonster van de desbetreffende weide te laten nemen en hier een bemestingsadvies voor paardeweide bij te vragen. Zo weet je precies wat er op moet en wanneer het er op moet. Je kunt dit bijvoor beeld doen via de BLGG ( even googelen voor de site).
chanouk schreef:Lynn_Nikita schreef:hier zodra het iets warmer is, meestal begin/halverwege maart NPK
in princiepe zou ik ze week erna er al op kunnen zetten, als het een keer flink geregend heeft, maar ik wacht ltijd totdat het gras meer gegroeid is
begin/halverwege april komen ze dan op de wei
in het najaar komt er kalk op
verder word alle mest er dagelijks vanaf gehaald
Npk wat is dat?