wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 22:43

wie kan mij meer informatie geven over de hengst fancy continetal.

en wie kent of rijd nakomelingen van deze hengst?

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 01:00

Zo dan.. nu ga je wel heel ver terug zeg... Heb deze (overigens beeldschone) hengst vroeger vaak gezien. Anky van grunsven heeft er nog op gereden tijdens een van de eerste WesternExperience's.

friesian

Berichten: 142
Geregistreerd: 26-10-04

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 01:12

Hij heeft tot vorige week bij ons op stal gestaan!!! Een erg mooi en lief paard. Zelf heb ik een smoking bob uit een Fancy Continental moeder. Een heel leuk paard met een super karakter!

friesian

Berichten: 142
Geregistreerd: 26-10-04

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 01:15

Hij heeft trouwens op de Nk in Marienheem nog mee gedaan in de reining. Hij is daar ook geshowd in de halter!

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 01:19

Hoe oud is Fancy nu?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 02:53

tjee das zelfs nog uit 'mijn' begintijd zeg!
hihi ben ook wel benieuwd hoe oud Fancy nu is.

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:56

Vrolijk hier op Bokt heeft een dochter van Fanci Continental Lachen

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 11:19

fanci is nu 16 geloof ik.

hij staat sinds kort op de stal waar ik de bak huur.
zal binnenkort wel eens foto's van hem maken voor de liefhebber. Knipoog

ben erg benieuwd naar nakomelingen van hem.
ik ben zelf helemaal niet thuis in het western wereldje, dus vandaar dat ik hier informeer.

is die van vrolijk het eerste paard uit haar profiel? erg stoer dier!

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:20

Het paard van Vrolijk is BQ Fancifrecklfan, erg gaaf paard!! Ook staat hij in dat Nederlandse (gele) westernboek met veel foto's! In die tijd was hij nog van Rieky (of zij reed hem toen in ieder geval.. )

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:29

hallo,

ik heb idd een nakomeling van fancy continental Haha!
je kan in me profiel kijken naar foto's van haar.

op het NK heb ik ook foto's van fancy en mijn paard laten maken erg leuk Knipoog
fancy zelf is een erg leuk paard erg lief ook.

mijn paard (quinchy) is een heel fijn paard om te rijden.
in omgang is ze wat moeilijker ze is nogal een hittepetit Haha! ook met rijden hoor maar ik zelf vind dat niet erg Knipoog
volgens mij is Fancy juist heel cool van karakter maar zo heel goed ken ik hem ook niet zo komt ie iedergeval wel over Haha!

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:49

oh wat een gaaf paard zeg in je profiel! en jij bent ook van Face off toch? die vond ik ook zo mooi gaan toen in Oosterwolde geloof ik dat zag er echt zo mooi uit

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:21

emmelske schreef:
oh wat een gaaf paard zeg in je profiel! en jij bent ook van Face off toch? die vond ik ook zo mooi gaan toen in Oosterwolde geloof ik dat zag er echt zo mooi uit


face off was idd van mij Haha!
dank je wel Bloos Haha!

GillsGipsey

Berichten: 76
Geregistreerd: 09-11-05

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:59

Heb wel heel veel vriendinnen in het westernwereldje en wel eens horen zeggen dat Fancy iets kan doorgeven aan zijn nakomelingen, genetisch wat niet goed is. Ik weet niet precies hoe dat heet. Wel dat de veulens dan niet goed zijn. Er zijn ook wel normale nakomelingen, kijk maar naar Vrolijk.
Misschien is het wel helemaal niet waar hoor !!! En zeggen mensen dit dan omdat ze jaloers zijn of zo.

Maar hij was voorheen toch van Rieky, die zou toch zeker wel meer informatie over de hengst kunnen geven *LOL* Je kunt haar altijd even bellen of een mailtje sturen, dan denk ik dat je alle informatie in een keer hebt.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:15

Is hij niet nog steeds van fanci hier op bokt? (is hier allang niet meer geweest, ik zal haar weleens mailen)

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 14:46

GillsGipsey schreef:
Heb wel heel veel vriendinnen in het westernwereldje en wel eens horen zeggen dat Fancy iets kan doorgeven aan zijn nakomelingen, genetisch wat niet goed is. Ik weet niet precies hoe dat heet. Wel dat de veulens dan niet goed zijn. Er zijn ook wel normale nakomelingen, kijk maar naar Vrolijk.
Misschien is het wel helemaal niet waar hoor !!! En zeggen mensen dit dan omdat ze jaloers zijn of zo.

Maar hij was voorheen toch van Rieky, die zou toch zeker wel meer informatie over de hengst kunnen geven *LOL* Je kunt haar altijd even bellen of een mailtje sturen, dan denk ik dat je alle informatie in een keer hebt.


klopt, ik heb een rondgezocht op internet en op bokt vond ik dat hij het Lethal White Syndrome heeft. ( www.olws.nl )
als je de merrie laat testen en die draagt dit gen niet bij zich, is het geen probleem.
doe je dit niet en de merrie heeft het ook, dan heb je kans op een niet levensvatbaar veulen.

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:00

Ik ken Fancy ook nog uit mijn begintijd toen hij nog van Rieky was. Ik heb het altijd een erg leuk paard gevonden. Maar wat ik mij nog kan herinneren is dat hij toen verkocht is aan Etiƫnne die ook bij Rieky les had en dat hij hem geruind had? Maar misschien laat mijn geheugen me wel weer in de steek gebeurd vaker Nagelbijten / Gniffelen

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:04

loulou schreef:
klopt, ik heb een rondgezocht op internet en op bokt vond ik dat hij het Lethal White Syndrome heeft. ( www.olws.nl )
als je de merrie laat testen en die draagt dit gen niet bij zich, is het geen probleem.
doe je dit niet en de merrie heeft het ook, dan heb je kans op een niet levensvatbaar veulen.



Hij heeft geen lws hij kan het doorgeven aan zijn kinderen als je hem overo merries laat dekken. Bij tobianomerries is er niets aan de hand.

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:56

Mijn "Miss Fanci Shampoo" is ook van Fanci Continental.

Afbeelding
Afbeelding

Samen hebben we veel wedstrijden gereden (all round) en niet onverdienstelijk. Dit jaar heeft ze me een merrieveulen van Peppy Dun It Chex gegeven.
Ook mijn merrie kan een echte hittepetit cq merrie-muts zijn, dat kan dus wel een familietrekje zijn. Maar verder is ze goudeerlijk.

Groetjes, Natascha

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 19:44

crazycactus schreef:


Hij heeft geen lws hij kan het doorgeven aan zijn kinderen als je hem overo merries laat dekken. Bij tobianomerries is er niets aan de hand.


had het idd fout getypt, moest staan dat hij dat gen bij zich draagt en doorgeeft.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 19:49

crazycactus schreef:


Hij heeft geen lws hij kan het doorgeven aan zijn kinderen als je hem overo merries laat dekken. Bij tobianomerries is er niets aan de hand.


had het idd fout getypt, moest staan dat hij dat gen bij zich draagt en doorgeeft.

ook klopt het niet helemaal wat jij zegt. het heeft te maken met de genen. beide ouders moeten dragen zijn van dat gen om een lethal with veulen te krijgen.
het kan zijn dat een overa merrie geen drager is van het gen.
het kan ook zijn dat een niet overa merrie wel drager is van het gen.

de link die ik al eerder gaf: www.olws.nl

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 19:50

Natascha dH schreef:
Mijn "Miss Fanci Shampoo" is ook van Fanci Continental.

Samen hebben we veel wedstrijden gereden (all round) en niet onverdienstelijk. Dit jaar heeft ze me een merrieveulen van Peppy Dun It Chex gegeven.
Ook mijn merrie kan een echte hittepetit cq merrie-muts zijn, dat kan dus wel een familietrekje zijn. Maar verder is ze goudeerlijk.

Groetjes, Natascha


stoer dier Ja

leuk om wat foto's van nakomelingen te zien

Shotime

Berichten: 537
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Grashoek

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:06

loulou schreef:
crazycactus schreef:


Hij heeft geen lws hij kan het doorgeven aan zijn kinderen als je hem overo merries laat dekken. Bij tobianomerries is er niets aan de hand.


had het idd fout getypt, moest staan dat hij dat gen bij zich draagt en doorgeeft.

ook klopt het niet helemaal wat jij zegt. het heeft te maken met de genen. beide ouders moeten dragen zijn van dat gen om een lethal with veulen te krijgen.
het kan zijn dat een overa merrie geen drager is van het gen.
het kan ook zijn dat een niet overa merrie wel drager is van het gen.

de link die ik al eerder gaf: www.olws.nl


inderdaad, beide ouders moeten drager zijn, maar het gen komt uit het (frame) overo type voort. Dus bij een paard
dat zelf geen overo is en ook geen overo's in de afstamming heeft staan, hoef je niet bang te zijn dat deze het gen
zal dragen. Dus een solid bred paint met overo's in de achtergrond zou ik wel laten controleren maar bij een tobiano
hoef je er niet zo bang voor te zijn. feitelijk is een lethal white veulen gewoon een paard homozygoot voor overo,
alleen door een afwijking in het darmstelsel kunnen ze dus niet overleven. Een veulen homozygoot voor bijv. tobiano
heeft hier geen last van.

overigens voor de mensen die niet bekend zijn met dit syndroom, het is niet zo dat bovengenoemde hengst uniek is
in het dragen van dit gen. Van bijna alle frame overo's is het bekend dat ze dit gen dragen, daarom is de vermelde
site opgezet (door Francis hier geloof ik?). het is dus ook compleet ongevaarlijk als je een olws drager kruist met een niet olws drager.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:21

Tobiano kunnen, vooral met Overo in de achtergrond zeer zeker WEL het OLWS gen dragen! Dus ALTIJD testen met Overo in pedigrees!!!
Er zijn zelfs zat Homozygote Tobianos's die OLWS positief zijn een paard kan meer dan 1 bont gen dragen.

Overigens kunnen zelfs Quarters en ook Engels Volbloed paarden OLWS drager zijn.
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 13-11-06 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:22

Oke... weer wat geleerd.. Op zich is het logisch natuurlijk..

Shotime

Berichten: 537
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Grashoek

Re: wie kent fancy continental of nakomelingen hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:54

jeddah schreef:
Tobiano kunnen, vooral met Overo in de achtergrond zeer zeker WEL het OLWS gen dragen! Dus ALTIJD testen met Overo in pedigrees!!!
Er zijn zelfs zat Homozygote Tobianos's die OLWS positief zijn een paard kan meer dan 1 bont gen dragen.

Overigens kunnen zelfs Quarters en ook Engels Volbloed paarden OLWS drager zijn.


ja, bedoelde ik ook eigenlijk, heb het er alleen een beetje ongelukkig neergezet zo Bloos
krijg je als je even iets snel in een paar minuutjes gaat neertypen, laat je steken los Knipoog