kosten dekking e.d.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
slootje
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Zaandam

kosten dekking e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 14:00

Omdat ik aankomend jaar onze Cody wil laten dekken;
met welke kosten moet ik allemaal rekening houden?
Dan bedoel ik van voor de dekking tot en met de geboorte van het veulen.
Het dekgeld zelf verschilt natuurlijk maar zijn er bijvoorbeeld nog bijkomende kosten?
Ik wil haar laten dekken dmv K.I.
Heeft iemand een indicatie voor mij? (tips zijn ook van harte welkom Haha! )

Oh ja...en wat is nou eigenlijk Private Treaty Blond

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Re: kosten dekking e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:20

Als je een paar leuke hengsten op het oog hebt, zou ik als eerste vragen naar de dekcontracten van betreffende hengsten. Het is belangrijk te weten of je bijvoorbeeld levend-veulen garantie hebt of niet......

Dan is het handig om een 'strijkje' te laten maken om te kijken of je merrie 'schoon' is van binnen of dat ze gespoeld moet worden.
Dan dekken en insemineren, vervolgens na 21 dagen scannen, en je kunt ook nog rond de 60 dagen laten scannen.

En dan vergeet ik vast nog wel een paar dingen........

Kosten zullen misschien iets verschillen per veearts.

Private Treaty, prive overeenkomst, is meestal een dekbedrag wat vast staat maar wat aangepast kan worden als je merrie bijvoorbeeld goed heeft gepresteerd of als zij kinderen heeft die goed presteren.

Groetjes, Gisela

slootje
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Zaandam

Re: kosten dekking e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:29

Bedankt voor je reaktie Gisela OK dan!

Levend veulen garantie is bijvoorbeeld inderdaad wel iets om rekening mee te houden!
Ik denk dat ik maar eens wat contracten op ga vragen Pling

We hebben inderdaad wel hengsten die we leuk vinden Kwijl en nu ben ik een beetje aan het uitzoeken welke daarvan ook daadwerkelijk een goeie match met Cody zou kunnen zijn.

Anoniem

Re: kosten dekking e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:40

Weet niet hoe het bij jouw stamboek zit maar bij het KWPN ben je ook nog wel een aardig bedrag kwijt aan het stamboek.
Eerst voor de dekregistratie en is het veulen geboren betaal je uiteraard nog voor het papier, paspoort en chippen.
Al met al is dat ook bijna 200 euro.

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: kosten dekking e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:37

Het registreren bij de quarters is niet zo duur. Als je het doet voor het veulen 7 maanden oud is ben je het goedkoopste uit.
Foaling Date to Seven Month Birthdate
$25
$60
After 7 Month Birthdate to 12 Month Birthdate
$50
$85
After 12 Month Birthdate to 24 Month Birthdate
$100
$135
After 24 Month Birthdate to 36 Month Birthdate
$250
$285
After 36 Month Birthdate to 48 Month Birthdate
$500
$535
After 48 Month Birthdate
$1,000
$1,035
(de onderste bedragen zijn voor niet-leden van de AQHA)
Chippen is niet verplicht bij de AQHA dus als je voor dna reg. kiest ben je weer iets meer geld kwijt, en een paspoort aanvragen bij de NQHA kost geloof ik iets van €35.

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: kosten dekking e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:42

probeer ook een contractje bij het dekstation te regelen, vaak betaal je dan een x-bedrag en daarvan mag je alle handelingen die bij het dekken horen laten doen, dus scannen etc zit dan bij de prijs in. Bij mij was dat 115,- en ik heb het er dik uitgehaald omdat ik in totaal 12 keer ben geweest Lachen scheelt heel veel met bijv een reguliere dierenarts. Sommige dierenartsen hebben ook een soortgelijke regeling in het dekseizoen.
Loont zich om t na te vragen!

Ik had ook een vruchtverzekering afgesloten, dan is de vrucht vanaf 90 dagen dracht t/m 3 (of4) mnd oud verzekerd incl het keizersnee risico (je krijgt dan 80% vd eventuele operatiekosten terug en bij verlies tot 3 x dekgeld, net wat je afspreekt/verzekerd), kostte mij toen 90,- via Interpolis. Misschien niet voor jou van toepassing maar ik vond het een fijne gedachte dat ik dan als het mis zou gaan mn dekgeld terug zou krijgen en een nieuwe poging kon wagen het volgende jaar. Ik heb maar 1 merrie dus ik ben zuunig