Belgische Paint fokkers: wie ken deze ruin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Belgische Paint fokkers: wie ken deze ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:46

Een kennisje van me uit Duitsland heeft een Paint ruin gekocht, zonder papieren, die oorspronkelijk uit Belgie komt. Moeder is een Bay Tobiano met USA papier, vader chestnut Overo, en "meest bekende Paint hengst in Belgie", geen verdere namen van ouders bekend.
Naam van fokker ook onbekend. De fokkers hebben dit paard direct aan de Thunder Guys verkocht (ze hebben ook al een mail gehad) maar hij bleek niet geschikt, deze hebben hem dan doorverkocht aan Pullman City in Duitsland, vanwaar hij weer is doorverkocht aan prive, waar hij 2 jaar gestaan heeft. Nieuwste eigenaresse heeft hem nu 3 weken en wil graag wat meer over hem te weten komen, en misschien proberen om er een papier bij te krijgen. Iedere info is welkom.

Foto's staan hier: http://pets.webshots.com/album/554549384qYNaNA

paintgek
Berichten: 174
Geregistreerd: 05-11-01

Re: Belgische Paint fokkers: wie ken deze ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:33

Citaat:
vader chestnut Overo,

Is zijn vader misschien Skip The Can Dee ?
http://www.goldenpaintranch.be/home.htm

Ik dacht trouwens in eerste instantie aan Count Charger van de Paintranch in Kooigem .

Mac

Berichten: 11652
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Belgische Paint fokkers: wie ken deze ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:47

Je hebt pm, Cassidy.

Count Charger zou heel goed kunnen ivm het soort vlekken en is ongetwijfeld de bekendste Painthengst van Belgiƫ! Maar ja, die is natuurlijk niet chestnut overo ... maar misschien hebben ze zich vergist?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Belgische Paint fokkers: wie ken deze ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 10:53

Ik heb inmiddels ook wat meer informatie over de leeftijd. Op grond van het paspoort moet het paard 8,5 jaar zijn. Nog geen mails ontvangen van de Thunder Guys of Pullman City...
Als er nog mensen zijn die wat Paint hengsten kennen die aan deze beschrijving voldoen en die niet jonger zijn dan 10 jaar, alle info is welkom!