quarter index?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

quarter index?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 14:28

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik vroeg me af of er een nederlandse index of directory site is voor quarters. Zoiets als http://qhd.com/, maar dan ook gericht op europese/nederlandse quarters. Ik zoek me namelijk consequent scheel als ik meer informatie wil over een paard dat ik gezien heb, of iets over gehoord.

Ik kan me voorstellen dat het handig is om te weten wat voor 'soort' veulens een bepaalde hengst heeft voortgebracht, hoe ze presteren, of wie de eigenaar is van een hengst. Of misschien zoek je wel een paard en gaat je voorkeur uit naar een bepaalde vader en/of moeder. een dergelijke directory zou het zoeken een stuk makkelijker maken

Als zoiets nog niet bestaat, zou het dan leuk/handig/nuttig zijn om het op te starten?
ik heb een western-site, en ik heb ook de kennis om zoiets in te richten, maar is er vraag naar?
En als ik ermee begin, kan ik dan hulp krijgen? Niet voor de opzet of het programma, maar bij het invullen ervan! Ik ben 'maar' een bijrijdertje dat ook af en toe langs de kant haar longen uit haar lijf staat te juigen, maar ik weet niet zo veel van bloedlijnen af!

kortom: wie heeft interesse en wie zou eventueel bereid zijn te helpen?
voor alle duidelijkheid: het is de bedoeling dat het gewoon een gratis te bezoeken site is en blijft, puur informatief, geen reclame, geen paarden-marktplaats

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: quarter index?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:57

www.quarter.nl is ook zo iets dergelijks, maar alles behalve up to date. Opzich zou ik je wel willen helpen hier en daar, maar ben bang dat ik me een enorme klus op de hals haal, waar ik eigenlijk geen tijd voor heb. Ik vind het wel een leuk idee! Ik denk er nog ff over na Knipoog

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Re: quarter index?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 13:53

daar ben ik dus ook bang voor...
maar het idee boeit me wel!
de opzet hoeft eigenlijk ook niet moeilijk te zijn, maar om het up-to-date te krijgen en te houden lijkt me een vreselijke klus. En het moet uiteraard wel betrouwbaar zijn, dat is waarschijnlijk nog het moeilijkste

WRLimburg

Berichten: 122
Geregistreerd: 08-08-03

Re: quarter index?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:57

Neem eens een kijkje op http://quarterhorselegends.googlepages.com op de links pagina. Daar staan de (mijns inziens) meest bruikbare (actuele) qh, paint, volbloed, arabier en nog veel meer websites op een rijtje.