Bij paard kijken waar op letten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 10:19

Hallo,
Vanavond ga ik met een vriendin van mij een paard kijken om eventueel te kopen.
Nu heb ik wel verstand van KWPN ers maar van Quarters helemaal niet.

Eternal Prescription x Zans Babe Rose
2 jaar oud

Waar moet ik speciaal op letten bij een Quarter?
Bedankt.

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:10

opletten dat ie niet al is ingereden...... Knipoog Knipoog

succes

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:27

Beenstanden. Zoals alle paarden & pony's moet een quarter gewoon netjes op z'n benen staan.
Laat je niet wijsmaken dat voor jou duidelijk waarneembare afwijkende beenstanden, bij een quarter 'zo horen'.... Tong uitsteken

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:57

Er is 5 keer op het paard gereden.
ZIjn er nog meer dingen?

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:57

@Roxanne: Vooruitziende blik....

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 12:14

Zegt de afstammeling jullie wat?

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:51

tomcat701 schreef:
Zegt de afstammeling jullie wat?

Ja, reining gefokt.

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:52

als ie over een paar jaar nog reining KAN lopen...... en niet al versleten is.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:56

Vind het ook jammer dat hij al ingereden is, maar gelukkig neit al te veel mee gedaan. Laat je ook niet wijsmaken dat je een quarter met 2 wel in kunt rijden. Het gebeurd in Amerika wel veel, maar dat is geen excuus. Ook dat is hetzelfde als bij de KWPN-er.

Kijk goed naar de papieren, handtekening heb je nodig voor overdracht op jouw naam, je moet een quarter wel op je naam registreren, in tegenstelling tot een KWPN papier.

Verder moet het in eerste instantie jezelf aanspreken. Ook benen van een quarter moeten recht zijn, ik vind ze vaak achter voor het oog wat overbouwd.

Heel veel succes in ieder geval!

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 13:15

5 keer er opgereden is toch nog niet ingereden?
Een paard van mij ben ik ook al op 2 jarige leeftijd op gaan zitten. Heel heel rustig mee begonnen, puur omdat hij zich begon te vervelen en klaar was voor de volgende stap.

Ik zal goed opletten, maar wat ik begrijp is het net zo als een kwpn-er. Ze kan er vanavond alleen niet op rijden.
Bedankt voor jullie tips.
gr.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:17

Succes, maar even uit nieuwsgierigheid: waarom kan ze er vanavond dan niet op rijden?

5 keer op gereden is wel jammer, maar nog niet doorgereden, hier moeten ze qua bespiering toch echt eerst sterker voor zijn, ik zou hem lekker even laten uitgroeien.

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:29

Citaat:
hier moeten ze qua bespiering toch echt eerst sterker voor zijn, ik zou hem lekker even laten uitgroeien.



OK dan!

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 15:51

Tja... ze heeft maandag gebeld en toen had het natuurlijk heftig geregend en was de bak daar slecht. En toen zeiden ze dat dat dus niet kon. Nu heeft het 2 dagen minimaal geregend hier dus ik neem aan dat ze wel kan rijden vanavond. Tenminste ik ga er van uit dat dat kan toch?

het zou raar zijn als je een paard gaat kopen wat al een zadel op heeft gehad je niet even mag testen. Als het paard wordt gekocht worden er voorlopig niet opgereden (geloof me we hebben het beste voor met onze paarden).

Hebben jullie touwens een indicatie wat dit paard mag kosten?

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:01

Dat bedoel ik, als hij dan toch al is aangereden, moet het ook mogelijk zijn te rijden. Als het nu te slechts is, kun je dan ook later weer komen kijken om dan wel te rijden. Tja, hier is mijn bak wel droog.

Wat de prijs mag zijn vind ik moeilijk, ligt er een beetje aan hoe hij qua bouw is, kleur en afstamming. Afstamming ben ik wat minder in. 2 is nog niet volwassen en zou er ook geen aangereden prijs voor willen betalen. De prijs kan rustig liggen tussen de 2500 en 4500 euro en het is natuurlijk ook maar net wat jij er voor uit wilt geven.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:08

Heb hem op marktplaats gezien denk ik en het kleurtje is wel super, daar zul je waarschijnlijk ook wat meer voor moeten betalen dan 2500 euro, qua type lijkt hij op de foto zo ook wel aardig, maar het blijft natuurlijk een foto, bekijk hem vanavond lekker uitgebreid van alle kanten.

Een reiner type blijft wel wat kleiner, in de advertentie verwachten ze een stokmaat van zo'n 1.46. Een pleasuretype is ongeveer 10 cm hoger. Persoonlijk heb ik ze liever iets groter, maar ben ook eerlijk wat allrounder.

Ik gaf er persoonlijk niet meer voor dan 4500 euro (gebaseerd op leeftijd en foto), en dat is al veel geld natuurlijk, maar een ieder heeft er een ander gevoelswaarde bij natuurlijk.

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 16:29

Dat is inderdaad het bedrag wat ze er voor vragen geloof ik.
Nou ik ben nu redelijk goed voorbereid. Als we er nu niet uitkomen, kunnen we altijd vaker komen. En hij moet zoizo op proef komen eerst.
Ik hou jullie op de hoogte!

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:48

tomcat, ik zou me niet al teveel ;laten beinvloeden door de eracties. laat m gewoon keuren en kijk dan wat eruit komt. mijn 2 jarige is ook paar keer op gezeten,. is dan ook nog niet ingereden inderdaad. lijkt mij ene superknollie..heb foto's gezien.

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:25

MightyMike schreef:
Heb hem op marktplaats gezien.........



Ik ben normaal niet zo snel met m'n mening, maar toen ik de foto met ruiter op markplaats zag staan, kreeg ik toch een beetje de gribbels.......
(Laat ik maar zo omschrijven:) Ik zou 'm liever "groen" kopen

(een foto is een momentopname, maar dan had ik een beter moment uitgezocht Cool )
Laatst bijgewerkt door Natascha dH op 16-08-06 17:32, in het totaal 3 keer bewerkt

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:29

Ik zeg er ook bij vanwege zijn kleur en foto, maar gaf eerder ook al aan dat ik hem zeker liever groen zou zien. Dat is ongeveer wat een quarter in de markt doet, of hij goed is of niet moet je altijd van dichtbij bekijken, dat kun je er op een foto zeker niet uithalen en dat is het allerbelangrijkste, maar dat is een gangbare prijs.

Keuren is zeker altijd een goed plan en verder moet hij jezelf aanspreken.

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:42

Hmm ik vind dit niks... al ingereden en een 2 jarige in de roundpenn vastgebonden vind ik ook geen professionele foto....

najah zelf weten

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:46

Roxannne schreef:
Hmm ik vind dit niks... al ingereden en een 2 jarige in de roundpenn vastgebonden vind ik ook geen professionele foto....

najah zelf weten

Mooi dier, maar ik vind dat ze op de foto's verschrikkelijk met het veulen omgaan, ja want het is nog een veulen! Misschien dat als je hem bij jou lekker lang laat bijtrekken dat hij hier geen gevolgen aan over houdt. Verschrikkelijk wat sommige mensen al doen. ..

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:48

Ja ik bedoelde dus idd de omgang, het is een fantastisch paard met een geweldige uitstraling!!

ElCid

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:51

Te triest voor woorden wat ze in die advertentie onder inrijden en trainen verstaan. Ik zou er ook maar meteen een maueel therapeuth o.i..d naar laten kijken, grote kans dat hij al vastzit in rug en nek. Zeker als ze hem vaker zo laag hebben vastgebonden. Duidelijk geen verstand van zaken van africhten.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:00

Overdrijven is duidelijk weer een vak hier op bokt. Ik zeg niet dat het niet fout kan zijn, maar er worden al weer 100-den conclusies aan een stel fotos opgehangen. Maar goed, bloedlijnen zijn goed, reining gefokt. Ze zijn er in juni mee begonnen wat ik wel erg vroeg vind om zadelmak te maken. Ik zag nog een jaarling van de zelfde afstamming van april 2005 dus de kans dat de tweejarige ook rond april 2004 is geboren is vrij groot (maar hoeft niet). Als het paard tegen de drie zou zijn zou ik minder problemen ermee hebben. Maar pas vijf keer erop hoeft nog geen probleem te zijn, zet hem nog een dik half jaar op de wei en je kunt er mee aan de slag. Hoe hij is ingereden kan ik geen zinnig woord over zeggen. De ruiter heeft veel druk op de eerste foto, maar het beestje is net onder het zadel, vind het waarschijnlijk nog erg spannend en als er dan ook nog van je verwacht wordt dat je netjes gaat staan... Kan niet altijd makkelijk zijn voor een jonge gup. Maar dat is een positieve insteek, misschien dat al die negatievelingen hier het wel bij het juiste eind hebben. En inderdaad, misschien heeft de ruiter niet veel ervaring met zadelmak maken maar wil het toch liever toch zelf doen, zoals zovelen als ik hier op bokt lees, denken te weten dat ze het best zelf kunnen. Maar dat is een andere discussie Knipoog

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Bij paard kijken waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:49

Hey,
Nou ik vondt het paard echt super leuk! mooie kleur en heel lief karakter en hij zag er gewoon goed uit. Maar mijn vriendin die vondt het ook zo maar er miste wat. Tja je moet toch echt een klik hebben met een paard.
Dus we gaan nu verder opzoek.....mochten jullie een leuk paardje weten.