Semen Bearly A Diamond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 23:13

Ok... Ik ben dus op zoek naar een hengst voor Dot... in Italië, maar mocht dat niet lukken, dan moet er natuurlijk een alternatief komen (ja, ben me nu al zo aan't verheugen op weer een veulentje fokken dat 't gewoon zowiezo maar moet gebeuren).
Nu wéét ik nog wel een alternatief, maar natuurlijk maak ik het mezelf weer moeilijk (lijkt m'n motto te zijn: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan). Deze hengst staat nl. in Amerika, is van een goede kennis, levert al diepvriessperma, maar nog niet voor de export, daarvoor moet hij in quarantaine en dát wil ze alleen voor minimaal een stuk of 6 merries doen omdat het gewoon hartstikke duur is (nu doet ze't nl. zelf, thuis).

DUS.... zouden er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in sperma van Bearly A Diamond.
Hier de link naar de site van KMK Painthorses, daar staat al z'n info, z'n nakomelingen, prestaties, stamboom... Nakomelingen van hem presteren super in Halter én Performance, ik heb ook foto's van Bear onder zadel gezien en ook dat zag er goed uit. Hij heeft een súper karakter en geeft dat ook door aan z'n kinderen.
Mocht je meer willen weten, dan kun je altijd mij óf Lori zelf mailen.
Mocht je wel geïneresseerd zijn maar 't niet voor komend seizoen kunnen/willen gebruiken, bij Holstud kun je ook sperma op voorraad laten leggen, kost maar een klein bedragje per jaar.

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:30

Gaaf paard!! Maar geen goede partner voor Bold... En ik ga voorlopig ook maar geen veulentje meer fokken... Misschien kan je ook advertenties buiten Nederland plaatsen. Het zou wel gaaf zijn als je het voor elkaar kunt krijgen!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:44

Helaas.. ook niet echt voor Senna of Sim geschikt... Mocht je ooit van Make My Grey (QH) wat nodig hebben houd ik me zeer aanbevolen.... Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 11:47

Nee helaas niet voor jullie dames... da's dan wel weer jammer.

Ja, hij is echt heel gaaf, heb z'n hele carriere eigenlijk vanaf 't begin mee gemaakt (sperma een paar jaar terug al voor de oude prijs gereserveerd uit gein, zei toen al dat'ie 'groot' zou worden...) Twee of drie jaar terug stond'ie in de top 5 van leading stallions en nu staat'ie ook in de lijst van leading sires.
Paar weken terug is'ie op 7 jarige leeftijd (wat daar dus 'oud' genoemd wordt) Res. World Champion geworden op de Pinto Worldshow. Die show wordt tegenwoordig als een soort 'testcase' gebruikt voor de APHA Worldshow, dus ook daar staan alle 'who is who' personen en paarden uit de APHA kringen.

We zullen zien, op dit moment heb ik m'n Italiaanse hengst nog niet 'afgeschreven' en die staat toch nog nét boven Bear op m'n lijstje (nou ja, eigenlijk z'n pa, maar dat is uitgesloten), maar 'k ga ondertussen idd wel door met zoeken naar mogelijkheden.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:49

Ja, en dan niet zeggen welke Italiaanse hengst?? Kom op! Vertel!

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:22

Een hengst die heel "hot" is, vermoed ik Knipoog ??

Hier wordt niet meer gefokt totdat we een stoeterij kunnen kopen Clown

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:29

Nee hoor, niet 'hot' (oh wacht.. jij weet zeker al wie't is Mac Knipoog ) Maar juist niet hot in figuurlijke zin, ben niet zo'n 'mode-volger' wat paarden betreft (wat niks betreft eigenlijk). Ik ga voor ouderwets en degelijk... Ik heb het dacht ik trouwens wel in 't 'vader' topic verteld hoor.. maar 'k wil het nog wel een keer doen Haha!

Deze hengst dus...
Afbeelding

... Haha!
Foto's zijn van zo'n 18 jaar geleden... dit is Hot Te Riffic Man, een directe zoon van Hot Scotch Man (mijn 'all time favourite' zeg maar) en uit een Te n' Te kleindochter. Gefokt door de eigenaar van HSM zelf en als jaarling ofzo verkocht naar Italië. Dit is de enige mogelijkheid voor mij om een HSM-nakomeling te fokken, omdat 't sperma wat nog in de vriezer ligt van HSM niet volgens de huidige exportregels gewonnen is en dus niet bruikbaar is voor mij en er geen zoon van HSM in de US is waar exportsperma beschikbaar van is.
Ik heb alle gegevens van de eigenaar maar nog kan ik niet met ze in contact komen.. tel. nummer geeft een voicemail met een ander telefoonnummer wat ik niet kan verstaan, op mail e.d. wordt niet geantwoord en ook de bijna 30 andere westernstallen in Italië die ik gemailt hebt om hulp, reageren niet.
Op dit moment is Jessica (Skippy1) in Italië en probeert het daar 'face to face' bij de stallen waar ze komt, mocht dat niet lukken dan ga ik naar 't EK om te kijken en klamp ik de eerste de beste Italiaan aan en laat em niet meer los tot 'ie voor me gebeld heeft.
Ook George Maschalani heeft nog niet op m'n e-mailje om hulp gereageerd... Maar 'k geef niet op...
Ik weet dat er in 2005 nog een veulen van em geregistreerd is, deze fokker heb ik ook al gebeld maar die verstaat geen engels en gooide de hoorn d'r op. 't Is dus hopen dat'ie nog leeft én nog mag dekken van z'n eigenaar en dan moet 't ook nog geregeld kunnen worden dat óf Dot naar Italië gaat, óf die hengst voor 2 weken op quarantaine gaat voor exportsperma... 't is dus nog allemaal érg onzeker, maar 'k wil het gewoon proberen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:36

hihi, ja hoor.. ff gecheckt maar in't 'vader topic op pagina 1 had ik't verhaal al gedaan.. toen nog geen info, nu wel, toen nog geen foto, nu dus ook (nou ja, eigenlijk een fimpje, dit zijn 'stills' uit dat filmpje).
Fingers crossed dat 't gaat lukken en mocht iemand hier Italiaans spreken of iemand kennen die dat doet, dan zou'k het héél erg op prijs stellen als die persoon er es een telefoontje of mailtje in't Italiaans voor me aan wilde wagen...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:03

Ah! Ja, die! daar had je het weleens over gehad ja! Heb je ook foto's van hem als volwassen paard? Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:11

hihi.. nee, helaas niet... Zodra ik contact met de eigenaar kan krijgen ga'k daar natuurlijk wel om vragen!
Volgens Joan (eigenares HSM) was het wel een 'tank'... meer Halter dan Performance gebouwd. Dat wil ik dus graag op Dot, nog een klein beetje meer massa, maar wel met behoud van performance souplesse/bouw/talent zeg maar... En 't fijne karakter van HSM natuurlijk...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:13

Oh!! Okee, dus geen idee van hoe hij beweegt of verder gebouwd is ofzo! Knipoog Heeft hij wel geshowed? Hoe kom je dan aan hem? Kan dus zelfs zo zijn dat ie al ruin is?? Knipoog

Jij wil meer massa, ik minder! Haha! Al zijn er wel "tanks" die verdomd kunnen lopen hoor!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:20

Ja, maar Dot is natuurlijk nog echt performance gebouwd hé... daar kán ook nog wat meer massa bij.. Ik wil idd ook niet zo'n giga tank hoor.. maar als je naar de HSM paarden kijkt, zie je dat dat nog mee valt, dat zijn echt paarden die ook nog goed kunnen lopen.

Nee, ik weet alleen wat Joan me verteld heeft en wat ik op't filmpje heb kunnen zien. Dat laatste was niet veel, maar zag er op zich wel lekker uit (fijn soepel jogje). Áls ik em kan vinden wil ik ook eerst op en neer naar Italië om em zelf te bekijken. Hopelijk lukt het voor de herfstvakantie, dan maak ik er gelijk m'n vakantie van...
Of hij geshowed heeft weet ik niet, geen APHA punten, maar hij heeft veel in de reining en cowhorse wereld gedekt zeg maar en die ene man die 't laatst geregistreerde veulen heeft zit vooral in de reining en cowhorse organisaties... geen idee of en hoe ik em daar kan opzoeken...
Hoe ik aan em kom? Via Joan.. die vertelde dat ze ooit een zoon naar Italië verkocht heeft en hoe die heette... opgezocht en APHA aangeschreven voor adres info en zo ga je verder zoeken... Ben al een aantal maanden bezig hiermee.
Lijkt me sterk dat'ie ruin is, er is een 2005 veulen van hem en om een hengst op 17 jarige leeftijd nog te ruinen... 't Risico dat'ie dood is is groter denk ik...
Wist jij trouwens dat er een Italiaanse Paint Horse Club is? Ik dus niet.. en toen ik daar achter kwam bleken de adres gegevens van die club dus dezelfde als die van de eigenaar van die hengst.. zo ben ik dus aan't e-mail adres en telefoonnummer gekomen... misschien kun jij uit hoofde van de DPHC nog iets wijzer worden?

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:23

Heb je ge-pb-ed met misschien een oplossing....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:04

Dat zou super zijn Natascha!
Kijken of ik in Oktober naar Italië kan om zelf foto's van em te maken! 'k Zou't wel héél gaaf vinden als't gaat lukken hoor... wordt dan ook wel een veulen wat ik zou willen houden.. hoop dat dat tegen die tijd ook kan.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:10

Jeetje wat een "quest" Francis! Wel leuk als straks je moeite beloond wordt!

Ik wist dat inderdaad niet dat ze, eindelijk, een club/website hebben! Sim's papa staat daar natuurlijk ook nog steeds ergens... al heeft ie al jaren geen geregistreerde veulens meer.

Volgens mij kun je op de site van de NCHA gratis kijken hoeveel een paard verdient heeft en voor de NRHA moet je misschien een lid vragen het te doen?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:32

Ja, inderdaad een quest aan't worden.. heb d'r al heel wat internetuurtjes in zitten. Maar ja, als't lukt is't natuurlijk geweldig, Joan zou't ook helemaal te gek vinden als't lukt, die was er best ziek van toen bleek dat 't sperma van Scotch niet geexporteerd mocht worden.
Die link naar de Italiaanse Paint Club was dus de enige reactie die ik kreeg op m'n bijna 30 e-mailtjes naar verschillende stallen en trainers enzo. Maar zo zie je maar.. 1 is genoeg...
Ik zal vanavond es kijken of ik via de NCHA of NRHA wat wijzer kan worden.. Had ook al op een of andere European Western site ofzo gekeken.. maar kon em daar niet echt vinden. Die zoon van hem werd wel genoemd, heb ik ook een 'site' van: http://www.ruffohorses.it/catalogue/cavalli/riffic.htm maar dit was dus de persoon die ophing toen ik belde...

ElCid

Berichten: 9242
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:37

Weliswaar off-topic:
Tijdens mij bezoek aan de World Paint Show heb ik deze hensgt op de foto gezet. Er is toch wel te zien dat er een zelfde bloedlijn ( Impressive) in zit. Deze hengst is ook 7 jaar oud en werd op Showcase sale verkocht voor $8500,-.

Afbeelding

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 15:21

OH, je bedoelt het zelfde als Bear!! Ik wilde al zeggen, Scotch komt niet in de búúrt van Impressive! Maar 't topic ging oorspronkelijk over Bear natuurlijk... dus eigenlijk hartstikke ón-topic van je!

ElCid

Berichten: 9242
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:25

Inderdaad hetzelfde als Bear, dus een beetje on-off topic Knipoog

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:04

Sorry Francis mij ook net even te veel body. Lien heeft dat al genoeg van zichzelf. Wel een gave hengst om te zien (beide overigens)

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 18:36

Dot heeft van zichzelf ook wel aardig wat body, ik wil alleen nog iets meer richting Halter fokken, met name wat betreft d'r achterhand. Dot is stevig, veel front en een goede achterhand, maar wel duidelijk een performance gefokt paard. Ik wil dus nog iets meer de combi Performance/Halter, vandaar dat ik op zoek ben naar een Halterpaard die óók Performance-kinderen geeft.
HSM is daar een uitgesproken voorbeeld van vind ik, maar ook Bear gaat die kant wel op...

Heb nog twee leuke foto's 'uit de oude doos' (let op die outfit.. was toen 'in') die laten zien dat HSM zéker ook een 'rider' was.

Afbeelding

Afbeelding

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:02

Ik wil juist meer richting performance, en daar past hij niet in.
Wel echt een hele gave hoor daar niet van, maar ik wil echt lichter dan Lien.
Als ik zie wat ze gegeven heeft in combi met bv Exotic Calico (topic loopt ook net op bokt) de zoon die uit die combi is gekomen, is een beer van een paard. Daarom hoef ik voor haar niet zon brede te zoeken.

Roxxanne

Berichten: 75
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:18


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 22:49

16 hands, dat is 162,56 cm. om precies te zijn. Maar dat ís z'n stokmaat niet meer, dat wás z'n stokmaat, dit paard is twee jaar geleden (alweer) overleden.

Roxxanne

Berichten: 75
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Semen Bearly A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:53

sorry dat wist ik niet.....

Zoiets dacht ik al ja, ik dacht misschien oogt ie groot ivm zn breedte maar hij was dus groot. (vind ik althans)