Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 17:22

En waarom zouden anders deze mensen niet voor alles behalve Quarter horses kiezen:
http://www.waywest.de/ranch/newhaven/horses-e.htm
The ranch horses are a variety of breeds - the cowboys do not ask for registration papers but look for good working horses. Never the less, most of the horses are of the American Quarter or Paint Horse breed and some of them are registered with AQHA or APHA. This is due to the fact that these breeds generally have the best qualities for a good ranch horse.

@ Adrienne: ik weet trouwens niet of het echt om domheid gaat of om het ophemelen van eigen paarden door andere types af te kraken. Het is namelijk de oprichter van dit stamboek: www.easpstamboek.nl Dat stamboek promoot (Shagya) Arabisch bloed.
Maar toch is het niet leuk dat western paarden op zo'n manier met de grond gelijk worden gemaakt, want je hebt altijd van die mensen die zulke dingen vreten als zoete koek.

Dit zijn de EASP goedgekeurde hengsten: http://www.easpstamboek.nl/Foto's%20hengsten.htm

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:51

Laat ze maar es wat foto's zien...

Hier is toch wel duidelijk te zien dat ze uit zichzelf het achterbeen er ver onder zet... niks zware training.. puur natuur (wijs ze even op het ontbreken van kilo's hulpteugel e.d. om dit te bereiken... paard is zo gefokt dat ze dit uit zichzelf kan en doet) En op deze foto's is het niet duidelijk te zien, maar zélfs een overbouwd paard kan dat... Dot is hier nl. heel licht overbouwd en de kans is groot dat ze dat ook zal blijven... 'Men' zegt dat dat soort paarden op de voorhand vallen.. nou, NOT dus... Dot stopt zelfs los in de wei vanuit d'r achterhand... altijd.
Afbeelding

Oh, en dat kan ze ook als ze voor't eerst onder zadel is... (héé, een dressuurzadel! Tong uitsteken )
Afbeelding

Afbeelding

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:54

FlyingHigh schreef:
Cer, Codys kont is in staande positie 'normaal'. Ze is trouwens de mama van Vera's Digger!

Dat bedoel ik ook te zeggen dat het op de foto's zo zou kunnen lijken.... En dat mensen daar dus hun oordeel over vellen..

Prachtig paard trouwens!!! Ja

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 14:27

Foto's neer zetten daarmee heb ik daar nooit wat bereikt Haha! . Ik heb er trouwens versterking gekregen Knipoog .
Kijk, iedereen weet en kan zien dat een Quarter horse geen Arabier is, geen PRE (http://www.rancho-la-paz.com/de/hp_01_1_1_fotos.html), geen Gelder, geen Hackney etc. Dat ze min of meer hun "eigen model" hebben kwa skelet waar natuurlijk heus wel wat variatie in zit van paard tot paard. Maar dat dat model skelet (door sommigen het "renskelet" genoemd, omdat velen graag van hokjes gebruik maken) maakt dat ze ongeschikt zouden zijn als rijpaard en/of vroegtijdig versleten zijn, gaat me toch wel even te ver!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:13

Afbeelding

Afbeelding

Zo maar even, twee van mijn enorm slechte bewegende paarden Cool Haha! , beide de zo verfoeide quartertjes. De lichte is pleasure gefokt de bruine is een cutter. Heb nog wel wat meer van die slechte bewegende paarden. Maar wat is dat voor een enorme kul wat daar geschreven wordt. Volgens mij heeft het helemaal geen zin om je kwaad te maken en daarop te reageren. Die lui vertonen echt fundamentalistische trekjes Clown . Die kun je niet bekeren en zijn absoluut niet vatbaar voor argumenten. de vdG''tjes in paardenland Koe .

Afbeelding

Ach, en deze doen we er dan maar bij helemaal voor de lol, hunterpaard. Appie en solid.

@Edit: om even kompleet te zijn, mams is een racequarter Go jij! Go jij!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:15

Himyar schreef:
Foto's neer zetten daarmee heb ik daar nooit wat bereikt Haha! . Ik heb er trouwens versterking gekregen Knipoog .
Kijk, iedereen weet en kan zien dat een Quarter horse geen Arabier is, geen PRE (http://www.rancho-la-paz.com/de/hp_01_1_1_fotos.html), geen Gelder, geen Hackney etc. Dat ze min of meer hun "eigen model" hebben kwa skelet waar natuurlijk heus wel wat variatie in zit van paard tot paard. Maar dat dat model skelet (door sommigen het "renskelet" genoemd, omdat velen graag van hokjes gebruik maken) maakt dat ze ongeschikt zouden zijn als rijpaard en/of vroegtijdig versleten zijn, gaat me toch wel even te ver!

En waarom zou een 'renskelet' harder slijten dan bijv. een 'tuigerskelet'... kan me zo voorstellen dat die achterlijke knieactie van een hackney heel wat slijtage aan knieën en ellebogen veroorzaakt. En wat dacht je van die 'op de kin getrokken krul in de nek' van de barokke paarden? Lijkt me ook niet echt gezond....
Zo kun je bij elk ras en elke dicipline wel wat zeggen... barnblind, kortzichtig, oogklepvisie en zeker niet waard om mee in discussie te gaan. Ik had zo'n forum al lang en breed de rug toegekeerd...

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:58

@Francis: mijn "renskelet" is ondertussen 18 jaar en vertoont nergens verslijtverschijnselen, heeft super beenwerk.
Voor de rest zie mijn vorige post en ik geef je dus gelijk dat je zo'n topic gewoon de rug moet toekeren.

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:37

Soooh... daar kunnen ze het mee doen,denk ik Sigaar Duivel Cool

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 01:57

Dance schreef:
@Francis: mijn "renskelet" is ondertussen 18 jaar en vertoont nergens verslijtverschijnselen, heeft super beenwerk.
Voor de rest zie mijn vorige post en ik geef je dus gelijk dat je zo'n topic gewoon de rug moet toekeren.


Fly heeft ook super renbloed, Jewels Chief en Flying Gal nog op papier... op 9 jarige leeftijd aangekocht en rondom op de foto. Oordeel dierenarts: benen van een jong paard. Gewoon perfect en niks op aan te merken. Durf d'r heel wat om te verwedden dat dat nog zo is. Keihard paard, niet stuk te krijgen (blijkt wel, heeft die gek aan wie ik haar verkocht heel hard geprobeerd, maar inmiddels loopt mevrouw weer lessen en demo's en is weer het toonbeeld van blakende gezondheid.)

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:12

@Francis: zo ook hier. Die dame heb ik per uitzondering in 2003 nog eens een barrelrace laten lopen en daarna was ik van plan haar nog een keer te laten dekken door Flash van Gisela. Daarvoor heb ik haar nog eens kompleet laten onderzoeken en ook op de foto laten zetten en die foto's waren zonder meer nog steeds uitzonderlijk goed. Helaas is die dekking niet gelukt. Vind ik buitengewoon jammer, dat had een super veulentje geworden, maar daarna wilde ik het haar niet meer aandoen. Ze is van 1989.
Zij is echt gefokt om te racen. Op papier heeft o.a. Moon Deck en Top Moon, maar aan de andere kant ook Three Bars. Ook ziet ze er nog steeds niet uit als 18 jaar. Ik heb haar begin 1995 gekocht. Hier een kleine actiefoto van haar.
Afbeelding

Binnenkort meer in een fototopic van recente opnamen.

Daar ik weet dat Himyar heel veel rechercheert en onderzoek doet voordat ze ergens iets plaatst, vind ik het ook niet terecht dat ze daarop zo aangevallen wordt, afgezien van de domheid van die lui, die blèren over zaken waarin ze niks van afweten, zich er niet in hebben verdiept en van vooroordelen leven die ze van horen zeggen hebben.

@Edit: PSje als aanvulling. Ben erg blij voor je dat het Fly nu zo goed gaat. Heb toentertijd de hele geschiedenis wel vervolgd en ook je foto'van het weerzien met Fly. Gelukkig is dat weer helemaal goed gekomen. OK dan!

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 13:33

Het doet me goed te zien hoeveel goede, sterke, duurzame, mooie en goed bewegende paarden hier worden opgevoerd Knipoog . Deze dieren spreken al voor zich!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:31

Ach ja, plaats maar een linkje naar dit topic op dat forum.. kijken of ze't lef hebben hier te reageren...

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:43

Cool Vork Haha!

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 17:52

Die krijgen een hele meute over zich heen dan Haha! . Denk niet dat ze dat zullen doen Bloos .

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Ideale lichaamsbouw western rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:52

Overigens krijg ik wel eens het idee dat ik op moet passen met donkere steegjes Haha! .
Maar een tijdje geleden belde een bekende Holsteiner fokker me thuis op om te zeggen:
"keep up the good work" Een Nederlandse fokker die springpaarden fokt, maar ik zal hem niet bij naam noemen. Hij bedoelde dat ik door moest gaan met weerstand te bieden tegen bepaalde personen/uitspraken, had ook wel met dat renskelet verhaal te maken. Een hele tijd fijn met die man zitten babbelen aan de telefoon. Ik voelde me wel vereerd, eerlijk gezegd Bloos .