Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 17:34

Hi,

Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar nakomelingen van de hengst Eternal prescription en naar nakomelingen van de merrie miss docatan. Ik heb zelf een 7 jarige merrie uit beide. Ik ben benieuwd naar de karakters van de nakomelingen, maar ben ik benieuwd naar eventuele blessures die de paarden hebben gehad.

Ik weet dat de hengst bij bouwmeester heeft gestaan en dat daar ook nakomelingen staan maar ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen met nakomelingen van een van beide.

Alvast bedankt:D

Liefs Patricia

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:09

denk dat je het snelste kan gaan zoeken op de amerikaanse site.
dat je daar meer succes met boekt.

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:50

Weet niet of je lid bent van de AQHA. maar deze gegevens heb ik uit hun database gehaald

PRODUCE OF DAM DETAIL
of MISS DOCATAN

If you wish to print this report click the print button on your browser.
Click the back button on your browser to view another report or to return to the main menu.
REG. NO. HORSE'S NAME COLOR SEX DATE FOAL ST
3064251 MISS DOCATAN SORREL MARE 04/28/1991 OK



SIRE DAM MATERNAL GRANDSIRE
2331234 DOCTOR BOON 1310198 GAL PLAY TIME 0836183 PLAY TIME BEE


DESCRIPTION NAME ADDRESS
BREEDER: LUELLA RAY WATONGA, OK
OWNER: B F LINKELS NETHERLANDS

AQHA Show Totals for MISS DOCATAN LAST SHOW OPEN
HALTER OPEN PERFORM AMATEUR HALTER AMATEUR PERFORM YOUTH HALTER YOUTH PERFORM NOVICE AMATEUR NOVICE YOUTH EQ W/ DISAB
08/1997 .0 .0 .0 .0 .0 .0 .0 .0 .0

MISS DOCATAN'S Offspring



ETERNALS MILKY BAR 3592560 Buckskin Mare 04/25/1997
Sire- ETERNAL PRESCRIPTION 2564510
Show: 10/2001 Open- H- 1.0 P- .0 Amateur- H- .0 P- .0 Youth- H- .0 P- .0

IMA FIRST MAY BAY 3859947 Bay Mare 05/01/1999
Sire- ETERNAL PRESCRIPTION 2564510
Show: 11/2005 Open- H- .0 P- .0 Amateur- H- .0 P- .0 Youth- H- .0 P- .0

DOUBLE D DUNNIT 4162112 Palomino Mare 06/10/2001
Sire- WAITIN ON DUN IT 3540791


Summary of MISS DOCATAN'S Offspring Reg Foals 3 Perf Foals 2 CYR Perf Foals 0
Race Age Foals 3

No Race Information


AQHA Show Summary All-time 2006 Total
Open Amateur Youth Open Amateur Youth
Halter Points 1.0 .0 .0 .0 .0 .0
Halter Point Earners 1 0 0 0 0 0
Performance Points .0 .0 .0 .0 .0 .0
Perf Point Earners 0 0 0 0 0 0
Halter ROMS 0 0 0 0 0 0
Performance ROMS 0 0 0 0 0 0
AQHA Champions 0 0 0 0 0 0
Supreme Champions 0 0 0 0 0 0
Super Halter Awards 0 0 0 0 0 0
Super Perf Awards 0 0 0 0 0 0
Super Perf Earners 0 0 0 0 0 0
Show All Around Wins 0 0 0 0 0 0
Show All Around Winners 0 0 0 0 0 0
Show Res All Around Wins 0 0 0 0 0 0
Show Res All Around Winners 0 0 0 0 0 0

Accuracy and completeness of information are the responsibility of each alliance. AQHA/Alliance Summary All-time 2006 Total
Points Earned All Divisions Combined: 1.0 .0
Point Earners All Divisions Combined: 1 0

No AQHA Show Year End Award Information

Ze heeft dus maar 3 kinderen gekregen tot nu toe.

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 20:59

@ crazycactus: Bedankt. Ik ben best handig met computers maar met sommige dingen ben ik zo onhandig Ben wel lid maar heb geen idee hoe ik dat allemaal eruit moet halen...

Ik heb inderdaad gelezen dat de hengst overleden is (jammer genoeg had hem graag een keer in real live gezien). Ken je misschien een aantal karaktertrekken die specifiek van hem zijn? Ben eigenlijk wel benieuwd of mijn merrie er op lijkt.

Ik ben ook te onhandig om een foto hier te plaatsen (het lukt me nog steeds niet) dan had je misschien wel een vergelijking kunnen zien.

Patries

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:01

Kan je wel foto's mailen?? Dan mag je ze wel naar crazycactusranch@hotmail sturen, dan zet ik ze er wel op.

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 21:52

Ja mailen kan ik maar al te goed;) Ik heb ze net naar je ge-maild!! Alvast bedankt!!

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:11

Nou hier zijn ze dan... tromgeroffel!!!!
http://img.photobucket.com/albums/v689/31373/may4.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v689/31373/may2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v689/31373/may1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v689/31373/may3.jpg

Ik vind het een leuke merrie, ze heeft vast het hoofd van haar moeder. Qua bouw heeft ze wel wat van Eternal, dat massiefe, maar ik ken haar moeder niet.

Mmm wat zijn ze klein... ik had ze geupload op 450 pixels... vreemd

[edit Romkabouter]voor foto's hebben we een ander forum [/edit]

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 22:20

Yeah May is geplaatst!!!!!!!!!! Bedankt Crazycactus!!!!!!
Nou dit is May dan. Ze is inmiddels 7 jaar. De enerlaatste foto is pas genomen, ze is hierop wat 'magertjes' vergeleken met normaal maar ze heeft een blessure (al 2 1/2 maand) en daardoor is er flink wat van haar body afgegaan!

NOgmaals bedankt!!!

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:24

Hoi, toevallig ken ik Miss Docatan goed, zij is van vrienden van mij. Alle nakomelingen heb ik ook als veulen gezien en als driejarige. Double D Dunnit is echt een megabeer aan het worden, net als Miss Docatan zelf.
Ik ben zelf niet zo bekend met Quarters, ik houd mij voornamelijk met Arabische Volbloeds bezig, maar Miss Docatan is een Quarter die mij altijd erg aangetrokken heeft. Een zeer solide massieve merrie, echt een superQuarter.

Zo op je kleine foto's kan ik niet helemaal goed May zien, in eerste instantie vind ik haar hoofd niet echt op haar moeder's hoofd lijken.

Toevallig heb ik hier ook nog een nakomeling van Eternal's Prescripton gehad, een half-Quarter want uit een NRPS moeder. Deze ruin is heel apart gekleurd, een soort champagne. Het is een ongelooflijk cool dier, heel enthousiast en werkt hard.

Dus als je meer wilt weten?

groetjes
Krista

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 22:39

He Krista,

Wat grappig, dus je hebt May ook gezien als veulen en als 3 jarige? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor karaktereigenschappen de merrie, miss docatan heeft en de andere nakomelingen van haar hebben.

Daarnaast heeft May nu een kreupelheid die mede veroorzaakt wordt door het straalbeen en ik was benieuwd ofdat meer nakomelingen van een van beide ouders daar ook last van heeft. Ik wil namelijk heel graag met May in de toekomst fokken maar het moet wel reeël zijn.

Patricia

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 03:49

--> Western Fokkerij

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:38

pwaaijer schreef:
He Krista,

Wat grappig, dus je hebt May ook gezien als veulen en als 3 jarige? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor karaktereigenschappen de merrie, miss docatan heeft en de andere nakomelingen van haar hebben.

Daarnaast heeft May nu een kreupelheid die mede veroorzaakt wordt door het straalbeen en ik was benieuwd ofdat meer nakomelingen van een van beide ouders daar ook last van heeft. Ik wil namelijk heel graag met May in de toekomst fokken maar het moet wel reeël zijn.

Patricia


De andere nakomelingen en Miss Docatan (en zij zelf) zijn bij mijn weten harde werkers, eerlijk, soms lekker fel - paarden zoals ik ze ook graag zou zien.
Wat betreft het straalbeen durf ik niets over te zeggen, dan zou je echt met de fokkers eens contact op moeten nemen. Ik kan mij niet herinneren bij de merrie en de andere nakomelingen dat daar problemen bij waren/zijn, ik heb ze volgens mij nooit kreupel gezien. De ruin van Eternal's Pres. heeft ook geen problemen en over de Eternal zelf? Die is volgens mij weinig meer gereden - maar ik kan het fout hebben natuurlijk.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:24

Alle informatie over Eternal kun je beslist krijgen bij Kees en Adri. Eternal heeft heerlijk op de reuze weilanden gelopen met z'n kudde merries de laatste jaren. Ze hebben ook een website;
www.walk.to/quarterhorse. Maar als je telefoon nummers wilt hebben PB me dan maar even.

edit; storende typo

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:25

Eternal is nooit gereden.. hij heeft als veulen een ongeluk gehad waardoor hij nooit beleerd is. Dus of hij problemen had is denk ik niet bekend.

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 21:34

Wat leuk om allemaal reacties te krijgen Bedankt allemaal. May is ook heel eerlijk en houdt er ook van zo behandeld te worden! Ze is een hele harde werkster en doet altijd super haar best. Het is echt een schatje en een knuffel.

Wat zonde dat Eternal nooit heeft kunnen rijden... Het is een plaatje om te zien namelijk.

Liefs

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:36

vriendin van mij hebben een kleinzoon van prescription (uit de mrrie eternal silver step)

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:05

Miss Docatan en mijn hengst Pepp O Lena Chex hebben ook een nakomeling. Zij heeft dus 4 nakomelingen. Alleen nr. 4 is een paint horse. Evt kan ik je het telnr. van de merrie eigenaar pb-en. Heb je May van Ben en Betty gekocht of van een andere eigenaar. Als je info wilt van de fokkers van May dan hoor ik het wel.
Groetjes, Yvonne

bnb
Berichten: 540
Geregistreerd: 03-07-06
Woonplaats: Chaam

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:56

Hallo Patries, hoe is met jou en Maytje? Ja wij zijn het , Ben en Betty. Wat leuk om zo weer in kontakt te komen. We hoorden van Yvonne dat jullie op dit forum elkaar hadden leren kennen, dus ik heb me nu ook aangemeld en ik hoop dat we zo wat meer kontakt kunnen houden. Ik las ook dat May een blessure heeft wat ellendig zeg. Dit is echter geen erfelijke toestand omdat Doccie geen afwijkingen aan haar voeten en/of onderbenen heeft. Maar ik vind het wel heel erg om te horen . We wonen tegenwoordig in Brabant en zouden het heel leuk vinden om jullie een keer hier te zien. Ik hoop dat we weer wat meer kontakt houden. Groetjes Ben en Betty.

Inky_devil

Berichten: 3643
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:10

Ik rijd een zoon van Eternal prescription.
Zijn naam is Eternal san leo en het is een 5 jarige hengst.
Het is een verschikkelijk lief paard, een echte teddybeer hij rijd gewoon op buitenrit met merries en losse teugel.
Hij heeft alleen een ontstoken pees gehad, en nu heeft de dierenarts zijn zenuw door gesneden zodat hij er geen pijn meer aan heeft.
Geen erfelijke aandoening, waarscheinlijk ooit verzwikt.

Voor foto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=620910

Pas op het is een lekker ding Tong uitsteken

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 21:19

@ inky-devil: Wat een leuk paard zeg! Zijn kleurtje heeft ie van zijn papa Knipoog Wat super zeg dat ie zo lief is!

Inky_devil

Berichten: 3643
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:16

Het is een geweldig paard.
Een 5 jarige hengst waar je gewoon lekker los teugeltje op naar buitenkan tussen de merries, die van knuffelen houdt.

Bij ons op stal staat nog een 2-jarige zoon van eternal en die is ook zo lief, zit geen kwaad in. Die staat trouwens te koop.

Deniies

Berichten: 604
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:52

ik heb ook een zoon van Eternal Prescription. Maar volgens mij zijn alle paarden die van hem afstammen lief. Want die van mij kan je me kleine zusje mee naar buiten sturen!

Deniies

Berichten: 604
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:53

ik had nog wat foto's gevonden van Miss Docatan volgens mij en Double D Dunnit. Die zijn van Ben en Betty!

Afbeelding
Miss Docatan


Afbeelding
Double D Dunnit

Ik vond ze toen ik me bestanden ging opruimen en dacht laat ik ze maar der opzetten en dan zien jullie gelijk de moeder van May!

mayflowertje
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-11-06

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:41

hee
heb veel nakomelingen van eternal prescription ingereden. en ja de meeste hebben het lieve karakter van hun vader geerft. Eternal was een top hengst die kon je zo bij drachtige merries in de wei gooien. geen probleem. als voorbeeld: een zoon van hem Eternal leo san, begon in met inrijden maar hij verzetten geen stap. ik kon er zo op gaan zitten hij deed niets. later toen in hem had ingereden kon ik al heel snel met hem naar buiten. Zo heb ik er nog veel meer beleerd. dus als je nog meer wil weten vraag maar raak. haha.
groetjes anna

knuffelkont
Berichten: 128
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Hemelburger

Re: Nakomelingen van Eternal Prescription of miss docatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:39

pwaaijer schreef:
Hi,

Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar nakomelingen van de hengst Eternal prescription en naar nakomelingen van de merrie miss docatan. Ik heb zelf een 7 jarige merrie uit beide. Ik ben benieuwd naar de karakters van de nakomelingen, maar ben ik benieuwd naar eventuele blessures die de paarden hebben gehad.

Ik weet dat de hengst bij bouwmeester heeft gestaan en dat daar ook nakomelingen staan maar ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen met nakomelingen van een van beide.

Alvast bedankt:D

Liefs Patricia


Heb er ook 1 gehad van EP maar die was met 2,5 jaar al helemaal afgeschreven en was ten dode opgeschreven! er mankeerde zo ontzettend veel aan en het viel helaas allemaal onder aangeboren afwijkingen neehoor voor mij nooit meer een EP nakomeling want die quarter van mij heeft een pijn geleden dat het niet mooi meer was en ik ben zelfs nog naar Bouwmeester terug gegaan met de rontgologische foto's en uitslagen maar kreeg de kans niet eens verhaal te halen want Adrie kwam woest met een hooivork het pad af gerend naar onze auto toe dus LAATMAAR!! alle foto's en veslagen heb ik thuis in huis liggen dus heb je interesse laat het maat weten. niks goeds over te vertellen.

IMA Royal Treebars het spijt me nog op de dag van vandaag dat je zo ontzetten veel pijn geleden hebt door de stompzinninge fokzucht van onnadenkendheid maar a/d andere kant ben ik ohzo blij dat ik persoonlijk een eind mocht maken aan het nodeloos pijnlijden en ik heb het geweten het snijd nog steeds door mijn hart als een tweesnijdend zwaard.

IMA Royal Treebars

Sire: Eternal Prescription
Dam: Dolls Little Sugar