Wat worden de vaders in 2007?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyRebel
Berichten: 109
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Wat worden de vaders in 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:45

onze merrie wordt volgende week geinsemineerd en hopelijk hebben we dan volgend jaar een veulentje van qs sensation

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:36

Dit jaar hopen we dat er een vlekkie uit onze sorrel-overo Paintmerrie Julie Bug x Bo Knows Hollywood komt! En onze red dun Quarterdame (een dochter van Bo) is bij Dineke en Jacob Jan geinsemineerd met sperma van Really Doc Olena (Smarrt Chic Olena), een prachtige donkere bay hengst!
Komend jaar wordt overigens onze Julie, zodra zich na de geboorte de veulenhengstigheid zich voordoet, gedekt door onze eigen zwarte Quarterhengst King Of Lynxs! Julie heeft het zwartgen van haar black-overo vader ge-erft, ze heeft namelijk al een keer een black-overp veulen gehad, ik hoop dus op een black-overo volgend jaar!!
Veel succes allemaal met jullie voorgenomen dekkingen! Dat er maar allemaal gezonde veulentjes geboren mogen worden!!

anika

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Wat worden de vaders in 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:09

Gisela schreef:
Flash en Ace worden zelf weer meervoudig papa volgend jaar .

Onze eigen merrie Doodle wordt gedekt door Einstein, oftewel Great Resolve.

Groetjes, Gisela


Ja dat is nou echt een super keuze! Wat een gaaf paard! Lijkt mij ook wel wat zo'n kleine van hem in de toekomst.

Je hebt toch nog een merrie drachtig nu of niet?


Voorloppig fokken we alleen maar kinderen van mijn ICE ICE BABY.

We zijn bezig met een 2e merrie zelf te dekken maar daar kan ik nog niks over zeggen!

Dan als alles goed gaat hebben we volgend jaar 2 ICE BABY"S zelf met met de dekkingen die verkocht zijn komen we op 5 in totaal!

Onze Sizzle een footwork.

Morgen horen we of Norma (Noortje) drachtig is van ICE.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:14

Voor degenen die nog aan't zoeken zijn is 't volgende misschien interessant.
Op m'n vraag of Hot Wheels in Motion's sperma ingevroren gaat worden in de toekomst kreeg ik een mailtje dat Wheels niet meer voor merrie's van buiten gebruikt wordt vanwege gezondheidsproblemen die hij eerder dit jaar had (wat weet ik dus niet, maar hij is dus 'out of the picture').
Maar ze gaan een partnerschap aan met Equine Reproductive Services, Inc. (ERS) en zijn goedgekeurd als quarantainestal voor paarden en sperma. Eind van het dekseizoen gaan hun andere hengsten in quarantaine voor export sperma.
Mocht je dus geïnteresseerd zijn in één van hun hengsten, dan zou je contact op kunnen nemen, want dan is frozen semen voor die hengsten binnenkort dus mogelijk. http://www.harrispainthorses.com/stallions.htm

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:20

Leuk om te weten voor Boldly ivm Francis' post: Mr MacEntire (ja, die met dat vele wit!) op de site van Harris Paints is OLWS negatief!

Leuk hoor, hengsten bij merries "puzzelen". Een grote hobby van mij!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:22

Ze hebben meer OLWS-vrije overo hengsten hoor... Tributes Mister is ook OLWS vrij (Splash) en Three Deuces ook (Sabino)

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:24

TM is bovendien ook een prachtige hengst, TD overigens ook. Ik had alleen een performance paard uitgezocht voor boldly

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:31

Vergeet niet dat Three Deuses wel Hypp positief is.

@Nevada, Julie heeft het zwart gen niet geerfd hoor, dan was ze namelijk ook zwart geweest en niet vos . Of ze wel of niet een zwart veulen geeft ligt dus 100% aan de vader, daar heeft zij geen invloed op.

Ik dek dit jaar niet, als ik wel mocht dekken ging ik voor Make My Grey in combie met Senna, ooit zou ik uit haar een Grey Overo willen fokken! http://www.heritagefarmsqh.com/make_my_grey.htm

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:32

OH ja ok... 't is wel bijna allemaal Halter idd... Daarom wil ik ook zo graag voor een HSM-veulen (nu dus kleinkind), omdat hij Beauty en Performance in zich verenigd... Kinderen (en kleinkinderen) van hem doen het goed in zowel Halter als in diverse Performance onderdelen, van Pleasure tot Reining en koeienonderdelen (bedoel dus dat ze beiden kunnen... paard wat Halterpunten heeft én Reiningpunten heeft bijv.)
Daarom ben ik altijd al zo gek geweest van Hot Schotch Man, hij is voor mij hoe een Paint hoort te zijn... all around én good looking én een geweldig fijn karakter.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:37

jeddah schreef:
Vergeet niet dat Three Deuses wel Hypp positief is.


Ok, dat wist ik niet... had ook nog niet echt verder gekeken naar afstamming enzo en't er staat idd geen HYPP status bij, bij de NN paarden wel.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:38

Oeh, mooie hengst ook Jeddah! Leuke combi met Senna ook wel ja!

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:50

Zo!! Mr Mac Entire en Tributes Mister zijn echt kanjers!! Over een paar jaar misschien.... Echt, er lopen zulke gave paarden rond! Jammer dat het OLWS bestaat, anders had je nog meer keuze! Maar ik ga de gok toch echt niet wagen!! Lijkt me echt zoooo eng!

En over het mailen... Je weet toch hoe mijn Engels is Mac... En voorlopig ga ik lekker rijden met Bold...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:37

Oh, dat engels is geen probleem, geef maar een gil dan regel ik't voor je!

Specialena11

Berichten: 48
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Duitsland, Kelkheim

Re: Wat worden de vaders in 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:23

Hallo Allemal!

Painted Specialena gaat dit Jaar onder Generals Golden Boy.Hopen wij dat het volgende Jaar een prachtvul Veulentje komt.

Groetjes xxx

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:50

Francis schreef:
Oh, dat engels is geen probleem, geef maar een gil dan regel ik't voor je!


Giiiiiiiiiillllll

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Wat worden de vaders in 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:19

Mijn appie ABC Shocking Blue is 3 weken geleden gedekt door de Quarter hengst Kelo Whiz.
Ben erg benieuwd naar het resultaat

Afbeelding
Afbeelding

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:28

Ach gos, hij had wel een opstapje kunnen gebruiken.....
Mooie merrie, aparte kleur!!

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:59

Opstapje zou leuk zijn geweest, hij liep een week lang een beetje moeizaam. Al zijn spieren zijn opgerekt! Maar het was niet voor niets, ze is drachtig! En dat na één deksprong!

Senora wordt volgende week gescand.....hopen dat het bij haar ook meteen raak was (zij is ook door Kelo gedekt).

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Re: Wat worden de vaders in 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:54

haha, arme Kelo!

Hey, er word heel wat leuks geboren volgend jaar!

Hier zijn veel dekkingen gepland, maar ik zal op dit moment opnoemen wat al dragend is voor 2007:

Hickorys Gynn & Dun It With A Twist
Roses Champagne & Footworks Finest
Foxy In Hollywood & Wimpys Little Step
MS Genuine Whiz & Great Resolve aka "Einstein"

De laatste 2 dames zijn nu nog in de USA, maar zullen het najaar hierheen komen.
Tja, en verder word er nog druk geinsemineerd, nog tot 3de week juni en hopelijk met nog veel resultaat, dan stoppen we tot het volgend dekseizoen!

wonderlady
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:13

wij hebben onze palomino merrie laten dekken door onze hengst
hij is met rijden een echt bink geworden af en toe een beetje te
maar met dekken is hij echt super lief en heel relaxt
was hij ook zo maar met rijden want ze zitten er over na te denken hem te casteren om het weer een beetje rustig in zijn kop te laten worden
hij breekt ook half de stallen af en dan maakt het niet uit als er een hengst of een merrie bij hem in de buurt staat
weet iemand misschien wat om hem rustig te laten worden zonder zijn ballen er af te halen?
groetjes

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:20

De hele dag buiten i.p.v. op stal zodat 'íe z'n energie kwijt kan. Maar 't is gewoon een hengst en die heeft momenteel waarschijnlijk meer 1 ding in z'n kop, helemaal als je'm 'life' laat dekken.

wonderlady
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:27

ja hij staat ook zo wat de hele dag buiten en word ook nog gereden en graaft kuilen tot china ongeveer
maar als hij gaat dekken is hij heel relaxt en dit is ook pas de eerste merrie die hij dekt
en hij word wel heel goed reden want het is een reiningpaard en hij kan heel goed en snel spinnen daar moet juist een beetje een rem op gezet worden , want hij gaat zo hard dat je de rondjes niet echt goed kan tellen.
en zeg je woow dat staat hij meteen stil

anika

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Wat worden de vaders in 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:39

Nog 4 Ice baby's gaan we proberen te fokken met 4 hele bijzondere merrie's!

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:46

Op NLse bodem anika? Ben wel benieuwd naar zijn kinders!

anika

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Wat worden de vaders in 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:28

Ja op nederlandse bodem krijgt ie er in totaal 8 volgend jaar als alles goed gaat. Waarvan 5 merrie's quarter zijn en onze eigen nakomeling zullen zijn. In amerika heeft hij ook het meeste quarters gedekt en daar is tot nu toe allemaal nog sorrel overo uit gekomen. Wij zijn ook heel benieuwd! De kinderen in Amerika zijn super dus het lijkt me sterk dat het hier anders zou zijn.

Er staat een 2 jarige hengst bij McQuay Tim is er erg over te spreken. Ze houden hem om NRBC etc. te starten.

Er staat een 4 jarige merrie bij Gillespie (Fred) die merrie loopt super heeft al 1500 $ aan NRHA money en 8 APHA punten is 2 x of 3 x gestart. Helaas konden ze de NRBC niet starten omdat ze de avond ervoor tijdens de training op een steen stapte tijdens de stop. Ze is nu volledig hersteld en ze pakken er nu weer op.

Dan heeft ie nog een 2 jarige dochter die een look a like is. Die zijn ze net aan het trainen.

De rest van zijn kinderen zijn net geboren 4 stuks. Allemaal plaatjes. 2 hengstjes en 2 merrie's.

In augustus ga ik weer naar Amerika of ik ze allemaal kan zien weet ik niet want 3 van zijn new born kinderen zitten 6 uur van Tioga vandaan.

Helaas moeten we hier nog een tijdje wachten!