Buckskin quarter horse hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:17


Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 20:59

Cassidy schreef:
De nuance van valk heeft niets te maken met de nuance van de valkkleur bij een van de ouderdieren.
Kans is wel aanwezig dat bij het niet doorgeven van het Agoutigen door een van de ouderdieren, je met een smokey black komt te zitten, waarbij je met de simpele verdunning helemaal niet ziet dat er een cremegen onder zit.
Bij een palomino zie je het cremegen, bij een valk ook, bij smokey black niet.

Dus denk er nog maar eens goed over na. En er zijn ook valken te vinden bij een ander ras dan Quarter Horse, scheelt misschien in prijs voor de dekking. En idd, als je echt valt voor een valk, doe je er het beste aan er een te kopen. Dan zie je wat je krijgt.


Als het veulen idd een basis kleur zwart heeft ga je niets van het creme gen zien, die kans zit er in.
Maar het lijkt mij toch wel dat de bruinkleur wel invloed heeft op de kleur valk. Het creme gen verdunt immers het rood; en niet het zwart; dus als je een hele donkere bruine hebt krijg je toch ook een donkere valk.... Of denk ik nou echt krom?

Overigens kijk ik naar een quarter omdat ik graag verder wil met de western; ik het hele mooie paarden vind, en omdat de meeste erg mooi mijn merrie aanvullen. Niet alleen om de kleur o.i.d. Ik heb ook een valk anda gezien, papierloos, maar die zou mijn merrie niet 'verbeteren', qua uiterlijk.

En idd, als ik koop weet ik precies wat ik heb, maar een veulen van mijn eigen merrie heb ik liever, omdat ik weet dat bij haar iig alleen maar hele goede karakters in haar lijn zitten, ze heel een goed springvermogen en inschatting heeft. En een eigen veulen kan ik teminste vanaf dag 1 zelf opvoeden; en het is natuurlijk ook erg spannend. Maar ik snap ook wel dat er gevaren aanzitten; als ze miskraamt, het veulen misvormt geboren word o.i.d., en het kan iets heel anders zijn dan verwacht.
Maar het veulen, mits het gezond is, blijft wel hoor, wat voor kleur ook.

stef, thanx Hij lijkt erg mooi! Zou je het is kunnen vragen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:09

op de foto in allbreed is ie pas 1.5 hoor, zal ff kijken of ik recentere foto's voor je heb. pb ik wel

cissy

Berichten: 19851
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:12

mijn merrie is ook gedekt door een buckskin dun hengst die zeker ook niet QPA's dekt en valk vererft. Helaas heb ik echter een vosveulen eruit gekregen : Brennas Cody

littlechey
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Buckskin quarter horse hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:34

Toydoll schreef:
Ik wil mijn halve connemara merrie laten dekken, en wel door een valk (ze is zelf bruin geboren & bruine moeder, helaas wel 1 schimmel gen, maar als ze dat bij zich houd en het creme gen aanneemt heb ik wel grote kans op een valk *LOL*. Het liefst dus wel een hengst die zijn creme gen sterk doorgeeft, een valk geboren schimmel is ook prachtig Haha!
Het liefst ook door een quarter, dat zou haar 'verbeteren'.

Wie weet leuke quarters, of halve quarters, met de buckskin kleur?
De enige die ik kan vinden is Commander Flit Fritz, wat natuurlijk een leuk dier is, maar er zijn er vast wel meer.
Het hoeft geen papieren o.i.d te hebben, dat heeft de mijne toch ook niet en het veulen is voor mij, niet voor verkoop ofzo.


hoihoi

ik heb mijn bay merrie laten dekken door vandals cold creme en er is inderdaad een buckskin uitgekomen maar wel een met goud gloed dit is een hengstje geworden je kan ook een jaartje wachten dan mag hij dekken hahah Vingers aflikken

ElCid

Berichten: 9240
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Buckskin quarter horse hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:36

Ik weet wel een mooie hengst voor je, helaas staat hij wat ver weg, in New Mexico, USA:

Cee Bees Peppy.
Afbeelding

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Buckskin quarter horse hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:51

Lovers Zoon van Cee Bee Command Kwijl My sorta horse, this one Vork

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Buckskin quarter horse hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:09

ik heb ook een buckskin hengst, kijk maar in mijn profiel...
je moet alleen wel nog 2 jaar geduld hebben Haha! *LOL*

ennuh Cassidy...ik zou ook nooit een levend veulen garantie geven, er kan tijdens de dracht zoveel misgaan wat ook niet aan de hengst hoeft te liggen. ik zou eerder bij een gust-verklaring een deel van het dekgeld terug doen en een herdekking aanbieden...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Buckskin quarter horse hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:55

@ Noisy:wat denk je wat een leven veulen garantie inhoudt? Dat je een gratis dekking aanbiedt als het veulen niet gezond naast de merrie staat, eet, drinkt en gepoept heeft. Een deel van het dekgeld teruggeven zou ik iig niet.

Een dekstation of hengsteneigenaar die dat niet biedt sla ik over.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:58

Toydoll schreef:
Maar het lijkt mij toch wel dat de bruinkleur wel invloed heeft op de kleur valk. Het creme gen verdunt immers het rood; en niet het zwart; dus als je een hele donkere bruine hebt krijg je toch ook een donkere valk.... Of denk ik nou echt krom?


Zo werkt het helaas niet. Een combinatie van donkerbruin met donkerbruin kan ook gewoon bruin als resultaat geven. Genetica is niet te voorspellen. Wat je bij de ouders ziet hoef je niet bij de kinderen terug te zien, je hebt altijd nog met genen en combinaties van genen van eerdere generaties te maken, en het ligt er helemaal aan welke er geactiveerd worden.

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Re: Buckskin quarter horse hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:48

ik weet niet hoe breed je merrie van achter is, maar je moet er wel ff rekening mee houden dat quarters een dikkere kont hebben. mijn merrie is gedekt door brennas cody

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Buckskin quarter horse hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 03:31

ElCid wat een lekkerding is die hengst zeg Kwijl