Smokeyblack X Vos Quarter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:14

NRJ schreef:
Ik ben alleen uitgegaan van de beginpost van TS :o Dus ik heb ingegeven Sire: smoky black appaloosa en Dam: red solid ---> Sire red factor: unknown Appaloosa: homozygoot Dam agouti: unknown silver dilution: non silver carrier.

En dan krijg je dus de eerste uitkomst.

Edit: ik heb deze gebruikt http://www.horsetesting.com/Equine/CCalculator1.asp

in openingspost stond toch dat de moeder van de hengst vos is? Dan is de hengst sowieso Ee. Rare uitkomst is dus tgv die unknown.

DubbelFun

Berichten: 88857
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:14

Volgens TS
Citaat:
De hengst is smokey black met een stippen mat op de kont (deze hengst geeft altijd stippen door) en zijn moeder schijnt ook voskleurig te zijn.

Ik zie weliswaar geen stippels op zijn kont :D , maar homozygoot op zwart is hij hoogstwaarschijnlijk niet.
Leuk om te zien wat de calculator veranderd als je die variabelen aanpast :D

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:20

Callisto04 schreef:
NRJ schreef:
Ik ben alleen uitgegaan van de beginpost van TS :o Dus ik heb ingegeven Sire: smoky black appaloosa en Dam: red solid ---> Sire red factor: unknown Appaloosa: homozygoot Dam agouti: unknown silver dilution: non silver carrier.

En dan krijg je dus de eerste uitkomst.

Edit: ik heb deze gebruikt http://www.horsetesting.com/Equine/CCalculator1.asp

in openingspost stond toch dat de moeder van de hengst vos is? Dan is de hengst sowieso Ee. Rare uitkomst is dus tgv die unknown.


Er stond waarschijnlijk, vandaar dat ik unknown heb ingevuld ;)


DubbelDun schreef:
Volgens TS
Citaat:
De hengst is smokey black met een stippen mat op de kont (deze hengst geeft altijd stippen door) en zijn moeder schijnt ook voskleurig te zijn.

Ik zie weliswaar geen stippels op zijn kont :D , maar homozygoot op zwart is hij hoogstwaarschijnlijk niet.
Leuk om te zien wat de calculator veranderd als je die variabelen aanpast :D


Ja het is niet echt heel erg betrouwbaar, je moet wel veel variabelen weten :j

Het wordt in ieder geval een leuk kleurtje :D

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 14:58

Iris82 schreef:
Stippen kunnen hele rare dingen met de kleur van een paard. Het kan dus goed zijn dat het champagne lijkt maar niet feitelijk is.


Dat zou het idd geweest zijn :) Was echt een plaatje om te zien

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 14:59

DubbelDun schreef:
Volgens TS
Citaat:
De hengst is smokey black met een stippen mat op de kont (deze hengst geeft altijd stippen door) en zijn moeder schijnt ook voskleurig te zijn.

Ik zie weliswaar geen stippels op zijn kont :D , maar homozygoot op zwart is hij hoogstwaarschijnlijk niet.
Leuk om te zien wat de calculator veranderd als je die variabelen aanpast :D


Ja hij heeft ergens 1 duidelijke stip XD

Rennie89
Berichten: 37295
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:01

Roos_1994 schreef:
Iris82 schreef:
Stippen kunnen hele rare dingen met de kleur van een paard. Het kan dus goed zijn dat het champagne lijkt maar niet feitelijk is.


Dat zou het idd geweest zijn :) Was echt een plaatje om te zien

Heb je een foto van dat veulen? ben nou wel benieuwd :P lijkt me best een leuke combi namelijk

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 15:01

2a54z6e45r6r schreef:
spatter schreef:
Als de merrie solid is kun je er van uitgaan dat ze geen bontfactor bij zich draagt.

Mijn paard is solid maar heeft toch een bont factor :D


Ik weet niet hoe dat bij mijn merrie zit, Haar vader is wel een hele mooie bonte

DubbelFun

Berichten: 88857
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:04

Dit is in mijn optiek een blanket met stippels :)
Afbeelding
Niet één verdwaalde stip op een 'kale' kont :)
Overigens geeft een 'kale' kont dus wel een grotere kans op stippels bij offspring

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 15:05

[/quote]

Dat zou het idd geweest zijn :) Was echt een plaatje om te zien[/quote]
Heb je een foto van dat veulen? ben nou wel benieuwd :P lijkt me best een leuke combi namelijk[/quote]

Ik zal even kijken op haar facebook..

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 15:14

2a54z6e45r6r schreef:
Mensen mensen mensen toch,

Altijd die negatieve kritieken en toestanden.
Op den duur wordt je haast bang om een kleur-goktopic te plaatsen. En waar bokt een forum wil zijn waar mensen raad kunnen vragen en hun ei kwijt kunnen, wordt dit overschaduwd door dergelijke topics.

Oke, 5-panel test is nu eenmaal van levensbelang in het fokken met paints en quarters. Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Maar raak ook niet blind gestaard op enkel deze problematiek. Er zijn nog veel erfelijke aandoeningen die rondgaan in onze paarden waar mensen mee door fokken. Fok, op geen elk vlak, bij geen enkele diersoort met ongezonde ouderdieren. Als je kiest voor het fokken lees je je het beste in. Informeer, bestudeer en verzamel zoveel mogelijke informatie. Maar nooit ben je zeker van een gezond veulen als het nog in de baarmoeder zit.

Maar dat iedereen telkens opnieuw TS de les begint te spellen over de 5 panel test, over and over again. Dat vind ik er echt over. Goed dat het aangehaald wordt door Spicegirl maar dan 100 maal hetzelfde zeggen heeft geen zin, want jammer genoeg kan je ook niet beslissen wie wel en wie niet fokt. Wie niet weet niet deert. Zorg in tegenstelling tot alle kritiek hier gewoon dat het 5 panel test topic meer aandacht krijgt, zet het desnoods in je onderschrift of profiel. Op die manier informeer je mensen in plaats van ze af te breken. Want een geschreven tekst kan altijd misbegrepen worden.

De tip van de 5 panel test in je profiel te zetten vind ik inderdaad interessant indien je een volgtopic op bokt zet over de dracht, maar verder heeft het volgens mij geen nut.

Het veulen is onderweg, al 5 maanden dracht, dan is het jammer dat jullie blijven doordrammen over die 5 panel test. Natuurlijk wil je het veulen ook getest krijgen (daar heeft TS al bevestigd dat ze dat ook zal doen). En volgens mij is dit wat je in dit stadium op dit vlak kan doen.

Genoeg gepraat,

Ik wens TS veel plezier met de dracht en alle voorspoed voor moeder en veulen.
De kleurenkansen kan je via een calculator gemakkelijk berekenen (vind je normaal gezien via google, kan nu even niet meer op de naam komen)!


Dankjewel

DubbelFun

Berichten: 88857
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Smokeyblack X Vos Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:07

Tja, die ellenlange quotes wordt ik ook nooit vrolijk van ;)