[WN] Skipsters dice!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

B_a_b_e

Skipsters dice!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 13:34

Wie kan mij iets meer vertellen over het karakter van Skipsters dice, heb een nakomeling van hem.

MidnightPSan

Re: Skipsters dice!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:30

Als je weet hoe jou paard is,waar om wil le dan weten hoe de vader is?
Als je het boek van Hank Wiescamp leest, dan weet je op welk karakter hij zijn paarden gefokt heeft

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:10

Ik vind het niet zo raar hoor. Misschien is ze nog niet zo bekend met bloedlijnen en weet ze niet eens wie Wieskamp is?
Ik vind paarden met Wieskamp bloed helemaal geweldig. Ik heb ook speciaal gezocht naar een paard met de Wieskamp bloedlijnen. Het zijn vaak lieve koele paarden die graag voor je willen werken. Bij mijn paard zie je dat heel goed terug. Je kunt zelf wel nagaan of dat bij jou paardje ook zo is.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:10

Mijn merrie was Wiescamp-gefokt (http://www.allbreedpedigree.com/jj+a+silent+star)
Ik zou zeker weer voor een Wiescamp-er gaan. There the best.

Zij was een droompaard, goud-eerlijk, easy going, sterk karakter, prachtig, slim, atletisch, het was een engel .... Elke dag dat ik bij haar was, was a gift from heaven. Uren kon ik naar haar kijken, alles was goed aan haar. Ze was nergens bang voor, dapper was ze. En ze ging overal met me mee, ze vertrouwde me voor 100% en ik haar. Maar ze was ook een einzelganger. Ze kon heel goed alleen zijn, op zichzelf, zo sterk was ze. Ze was een rots in de branding. Ik ben nooit bang bij of met haar geweest. She had it all.

Ik mis haar elke dag meer. Ik wou maar dat ik haar nog even kon voelen, ruiken, zien ....
Haar prachtige lijf vasthouden, haar neusje in mijn nek, nog even in haar prachtige ogen kijken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:17

en kan iemand uitleggen wat wiescamp is? welke lijnen zijn dat?

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:34

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:46

Ohoh ik heiden! Haha
Skipper w ken ik zeker ja.
En al vaker over wiescamp gehoord maar nu wordt 1+1 2 haha

Ja, ik kreeg zo vaak te horen dat ik oogkleppen heb mbt quarters zijn beter dat ik het maar in mn onderschrift heb gezet :-)

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 07:46

Bedankt voor de reacties!

@MidnightPSan: er zijn mensen die het leuk vinden om wat meer te leren/weten over zijn/haar paard...dat is echt niet zo vreemd hoor!

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:26

Wat ik bedoel is dat je het paard al hebt, meestal doe je onderzoek naar een vader als je gaat fokken.
Als je nog meer over de skipjes wil weten, is het hier boven genoemde boek een aanrader.

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:41

ah ok, het is alleen niet zo dat ik met haar ga fokken. Ik heb haar gekocht omdat ik het goed kan vinden met haar en aangezien ze een apart karakter heeft ben ik benieuwd waar dat vandaan komt. Ik ga idd het boek lezen!

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:29

Hier nog een zeer gelukkige Skipper W liefhebber=(fokker is naar ik herinner Nederlander Wiescamp).
Speckie is een line bred merrie die ook al zette je er b.v een kameel op nog een mooi en betrouwbaar veulen gaf.
Zijn echt all around paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:32

MidnightPSan schreef:
Wat ik bedoel is dat je het paard al hebt, meestal doe je onderzoek naar een vader als je gaat fokken.

Waar zegt de TS dan dat ze met haar paard wil gaan fokken? :)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:24

LEER EENS LEZEN, ze heeft hem ook al,als het een leuk paard is en de vader is een etter wat maakt het dan uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:38

MidnightPSan schreef:
LEER EENS LEZEN, ze heeft hem ook al,als het een leuk paard is en de vader is een etter wat maakt het dan uit.

Ik ken het paard en het is idd een leuk paard, sta er iedere dag naast in de wei aangezien mijn merrie en de betreffende merrie goede vriendinnetjes zijn :D Ik kan echt lezen hoor, maar maak toch echt uit jouw laatste post in dit topic op dat jij suggereert dat de TS ermee wou/wil gaan fokken terwijl ik met 100% zekerheid kan zeggen dat dit niet het geval is. Dus vandaar mijn vraag over de waarom achter jouw post :) En wat is er erg aan om meer over de vader te weten willen komen nadat je het paard hebt gekocht? Het is toch leuk om wat meer te leren over bloedlijnen en achtergronden etc ook al kan je er niets mee buiten het opdoen van wat extra kennis? :)

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 16:27

Pienb schreef:
Ohoh ik heiden! Haha
Skipper w ken ik zeker ja.
En al vaker over wiescamp gehoord maar nu wordt 1+1 2 haha

Ja, ik kreeg zo vaak te horen dat ik oogkleppen heb mbt quarters zijn beter dat ik het maar in mn onderschrift heb gezet :-)

Ik kende hem niet hoor .....maar ben blij dat er personen zijn die mij op weg helpen naar de zoektocht in de stamboom van mijn merrie... :D

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:27

MidnightPSan schreef:
Als je nog meer over de skipjes wil weten, is het hier boven genoemde boek een aanrader.

Ben ik t niet helemaal mee eens... Ik ben ook pas onderzoek gaan doen naar de papa van mijn hengst toen ik hem al lang en breed had gekocht....

chic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:12

Citaat:

Gewoon omdat ze dat leuk vind misschien?? :o

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:04

MidnightPSan schreef:

Ik vind het ook juist hartstikke leuk om te weten hoe de vader van mijn merrie is! Pas toen ik haar heb gekocht ben ik me gaan verdiepen in haar bloedlijn. Geen gekke vraag van B_a_b_e dus.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:14

Ook ik heb mijn eerste paard gekocht omdat het paard me aansprak, en niet de bloedlijn. Het is hartstikke leuk om aansluitend de stamboom uit te gaan pluizen, en als je wat meer informatie (en foto's) kunt vinden, en er nog mensen zijn die het betreffende ouderdier persoonlijk kennen is kan dat van voordeel zijn.