[WN] welk pad heb jij onder je zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

connie1964

welk pad heb jij onder je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 09:57

ik wil een ander pad onder mijn westernzadel.Waar let ik op?
Hij moet wat dikker en zachter zijn dan dat ik nu heb.
Zou een schaapswollen pad t beste zijn, ik zie door t bos de bomen niet meer hoor!
En prijs zucht
tussen 45 en 300 euro
wie heeft er tips of wil mij vertellen wat voor pad hij onder zn zadel heeft liggen en waarom juist die?

Mloez

Re: welk pad heb jij onder je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:39

Ik heb er altijd een airride pad onder liggen. HEb er eens een gekocht omdat ik de kleur zo leuk vond bij mij toenmalige paard. was er heel tevreden over, heb er ondertussen al verschillende versleten en ze zijn allemaal even goed.
In de tussentijd heb ik ook verschillende andere pads geprobeerd, dikke, dunne, stugge, soepele, maar om de een of andere reden lagen ze toch net niet zo fijn..
De airrides leg ik op, 'gooi' mn zadel erop en het ligt! Paardje loopt er fijn onder, ik wil niets anders meer!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:02

Zelfde hier, ik rijd ook voornamelijk met airrides, verschillende uitvoeringen.
En inderdaad wat Mloez als zegt, ze liggen altijd goed, en ook mijn paardjes lopen er fijn onder.
Vooral in het begin bij m'n eerste airride merkte ik duidelijk verschil bij mijn paard met een gewone pad.

Voor buitenritten gebruik ik wel een dikke stugge vilten pad.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:59

Heb je de zoekfunktie al eens geraadpleegd, want hier hebben we het al vaker over gehad Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:32

Ik heb lang met een toklat gereden, geen klachten gehad, maar nu toch maar eens een 'echt' pad aangeschaft: prof equine, vilt pad met iets van gel in het midden.. Bevalt goed en is roundskirt te krijgen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:15

Ik had eerst een divosa pad. Heb nu een Tuffypad. Rijd er nog niet lang mee, maar tot nu toe bevalt hij goed en ze zijn niet zo duur.

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:39

heb de neopreen uitvoering van de air ride pad, zweer er bij, vind het echt een super goeie pad. heb ook een 2e handse air ride gekocht, een gewone wolle, maar daar ben ik nog niet zo over te spreken. maar dat komt mischien omdat die al wat ouder is Clown

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:47

Hier ook een pro choice airride verslaafde Lachen.
Heb ondertussen ook van alles geprobeerd, zoals een wollen pad, een neopremen en tuffy, maar blijf de airride het beste vinden.

Qua gebruik, hij ligt gelijk goed. Hij hoeft niet naar je paard te vormen, want de vorm van de schoft zit er al in en hij heeft ruggengraagvrijheid. De duurzaamheid is ook super.
Het schoonmaken is wat minder, ik heb een wollen onderkant, die maak ik meestal met zo'n ijzeren hondenborstel met lange pinnen schoon om hem haarvrij te krijgen en voor het echte werk gaat hij onder het druiventapgedoe of naar de stomerij.
Prijs is wel even een hetig bedrag in 1 keer, maar ze zijn het zeker waard!

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:51

Tuffypad heb ik ook, niet te duur en goede kwaliteit, tegenwoordig heb je ook gecontourde, dan heb niet je
zo'n last van het stijve/stugge bij die pads, want dat heb dus wel bij die van mij.

Ik maak ze ook met die hondenborstels schoon en hang ze altijd ondersteboven op, 's zomers gaat de hogedrukspuit erover.

LS_JACO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:56

Shotime schreef:
En inderdaad wat Mloez als zegt, ze liggen altijd goed, en ook mijn paardjes lopen er fijn onder.
Vooral in het begin bij m'n eerste airride merkte ik duidelijk verschil bij mijn paard met een gewone pad.

Heb je daar een reden voor, dat je tijdens een buitenrit met een ander pad rijdt? (ben gewoon nieuwsgierig) Knipoog

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:40

LS_JACO schreef:
Shotime schreef:

Heb je daar een reden voor, dat je tijdens een buitenrit met een ander pad rijdt? (ben gewoon nieuwsgierig) Knipoog

Voornamelijk omdat ik doordeweeks tijdens training mijn airride gebruik, dan kan ie
in 't weekend als ik ga buitenrijden luchten Knipoog buiten doe ik toch geen extreme dingen ofzo.
Heb er ook wel één met een wollen bovenkant maar die gebruik ik voor wedstrijden
dus daar ga ik niet mee buiten rijden. Dies voor netjes Pling

Dus heeft niet echt een "functie" reden eigenlijk, wel heb ik ooit eens gelezen dat voor
echte lange ritten de echte vilten pads het beste zijn, was uit een onderzoek in Amerika gekomen.
Maargoed, die ritjes die ik maak zijn zelden langer dan 3 uur dus daar was het niet om.

Westernpro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:05

Ik rij zelf met zo een pad, maar dan in andere kleuren : Afbeelding

Classic Equine `Extra Sensory Protection` pad.
De speciale ademende `Memory Foam` inlage past zich aan de paardenrug aan en na het rijden komt de pad weer in originele staat terug. De onderkant bestaat uit eersteklas vilt en de bovenkant is van Nieuw Zeeland wol.
Afmeting: 34` x 36`
Kleuren: oranje/beige, beige/bruin, beige/zwart, donkerblauw/beige, groen/beige, bordeaux/beige
(foto op aanvraag via mail)

219.00

Het is wel een duur pad, maar het is heel goed voor de rug van het paard omdat het lekker dik is.

LS_JACO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:43

Hey, Westernpro heb je de smaak van het foto's plaatsen te pakken? Knipoog
Ik rij met een Reiner Showblanket van Continental, zoals hieronder maar dan in het zwart.
de onderzijde is van schapenwol. Fijn ding.
Afbeelding
Ik heb ook een Haf pad maar vind hem vrij dun.

Westernpro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:52

@ LS_JACO, ja ik heb het foto;s plaatsen te pakken Vingers aflikken
Hee dat is wel toevallig,, die jij hebt gebruik ik om naar buiten Tong uitsteken Want die andere hou ik voor het net Bloos

Die Showblankets van Continental vind ik ook echt lekker, lekker dik en stuk, neemt heel goed zweet op, en verschuift bijna niet Pling

@ connie1964, die van Continental kosten €100.- echt een heeeerlijk ding Vork

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:56

k heb gister bij de expo een lekkere dikke pad gevonden met schoudervulling en dikte op t zitvlak.Mooi ding met echt wol aan de onderkant.Voor 49 euro.bedankt voor tips

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:36

LS_JACO schreef:
Hey, Westernpro heb je de smaak van het foto's plaatsen te pakken? Knipoog
Ik rij met een Reiner Showblanket van Continental, zoals hieronder maar dan in het zwart.
de onderzijde is van schapenwol. Fijn ding.
http://www.westernspul.nl/media/Conti_s ... _beige.jpg
Ik heb ook een Haf pad maar vind hem vrij dun.

Deze heb ik ook, maar dan in het paars met zwart en wit. Gaaf ding om te zien. Maar heb hem net nieuw, dus nog even kijken hoe hij bevalt, haha.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:08

Ik ben zelf fan van de Equitex pads. Ik wil graag dingen simpel kunnen wassen en deze pad kan je gewoon in de wasmachine stoppen. Zie ook www.equitex.de