[WN] Hard zadel, alternatieven voor schapenvacht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hard zadel, alternatieven voor schapenvacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:23

Ik heb een heel fijn westernzadel Ja Het ding is alleen een beetje heel erg hard, en sinds ik afgevallen ben rij ik me ook steeds net wel / net niet open op dat zadel zodra ik langer dan 1,5 uur ga rijden.

Ik heb een schapenvacht voor erover, bij just-western gekocht, echt schapenvacht en zo'n grote versie. Dit ding heeft zo'n 3 jaar uitstekend gewerkt, maar ik vermoed dat hij nu gewoon te dun is gesleten, want ik voel het zadel weer en mijn zitbeenknobbels doen zeer Clown

Ik zat me dus af te vragen of er ook een soort gelzittingen bestaan voor WN-zadels zoals je ook bij Engelse zadels ziet? En zo ja, heeft iemand daar ervaring mee? Lachen

Anoniem

Re: Hard zadel, alternatieven voor schapenvacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:25

Ja, ik heb een gelzitting in mijn westernzadel. Die kan je er gewoon laten inzetten.
Ik heb hem zo gekocht maar wat zit dat geweldig zeg! Ik zou het zeker nemen als het zadel te hard is.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:52

Precies wat ik wou zeggen Ja
Die geldingen zitten super!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:17

nielsd schreef:
Ja, ik heb een gelzitting in mijn westernzadel. Die kan je er gewoon laten inzetten.
Ik heb hem zo gekocht maar wat zit dat geweldig zeg! Ik zou het zeker nemen als het zadel te hard is.

Dan moet dat ook willen om het er in te laten zetten

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:49

Hoi, ik had het zelfde probleem.
Eerst even met een schapenvachtje gereden maar toen van Country Mill een Cashel gel padje gekocht.
Deze zit echt nog beter dan een vachtje.
Ik ben wel benieuwd wat het kost om gel in je zadel te laten zetten.
Bij mijn zadel zit ik precies met mijn zitbeenknobbels op de overgang van de zitting, op het stiksel zeg maar. Vandaar dat het bij mij te hard was.
Weet iemand of dat ook te verhelpen is met een gel-zitting op je zadel laten maken?
Ik vind die losse "tush cushion" namelijk niet zo heel mooi, al valt het niet echt op hoor.
http://www.cashelcompany.com/ProductLis ... egoryID=68

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:57

Via de zoekfunctie heb ik wel gevonden dat (oa) Anya een gelzitting in haar zadel heeft laten zetten ( [WN-TR] Opvullen zitting ) Maar ik vind dat nogal een investering, en dat heb ik er op dit moment nog niet voor over Lachen Ik wil namelijk over een jaar of 2 een ander westernzadel kopen (ook een wat lichtere dan deze).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:22

In dat geval zou ik op zoek gaan naar óf een nieuwe schapenseat óf een losse gel-seat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:24

Ja En daar vraag ik dus, dmv dit topic ervaringen met wie er ervaringen heeft met zo'n losse gelzitting zoals je ook bij Engelse zadels ziet Lachen Dus welke goed blijven zitten. En misschien zijn er nog alternatieven behalve schaap of gel Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:26

Ik heb ze vroeger wel zelf gemaakt, maar mijn vulmateriaal is op. Maar ook die werden plat op den duur.
Bij een westernzadel is het vastzetten natuurlijk wel een stuk makkelijker als bij engels, met die knop en cantle die je kunt gebruiken of bijv. elastiek aan vast te maken.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:31

Misschien zelf wat knutselen met neopreen en tapijttape onder je bontje?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:36

Ik heb op een vorig westernzadel een losse gelzitting gehad. Zat heerlijk Lachen Gewoon gekocht via ebay.