ElCamino schreef:@aerdenhout1: Stomme beesten ???? Misschien gewoon niet zo'n handige actie van de baas om hem te laten ontsnappen met zadel???
Waarom voorbarige conclusies trekken die ten eerste niet relevant zijn voor dit topic, en ten tweede daarmee kwetsend kunnen zijn, want zo impliceer je dat het gewoon eigen schuld dikke bult is, en ik dus niet moet mauwen hierover.
Maar mocht het je interesseren, ik was mijn paard aan het opzadelen, zadel was opgelegd, gewoon vast gesingeld en ik ging net het hoofdstel omdoen. Was dus bezig met omdoen, ze panikeerde ergens van (zit in haar karakter) en is op de vlucht geslagen. Vanwege meerdere slechte ervaringen uit het verleden dierf ze zich niet te laten pakken en besloot er vandoor te stormen. Onderweg heeft ze nog het hoofdstel gesloopt wat inmiddels tussen haar benen hing. (da's niet erg, gewoon schoonmaken en kapotte onderdelen vervangen, daar heb ik al meer ervaring mee)
Ik vind het niet erg dat het gebeurd is. Die dingen gebeuren nou eenmaal bij paarden, en zeker met zulke exemplaren als die van de foto. Maar ik vraag me gewoon af wat ik nu het beste kan doen om mijn zadel een beetje op te lappen. Ik kan me namelijk voorstellen dat ik wat aan het leer moet doen 
Enfin, hier is het antwoord, ik beschouw de zaak hiermee als afgedaan. SVP vanaf nu gewoon tips over het leer oplappen