Ik heb er al een paar keer op gereden, en het rijd lekker, vind ik. Ik vond het zadel erg stabiel, zonder het wat wiebelige effect dat ik op de zadels wel eens gevoelt heb. Maar dat kan ook aan het paard liggen.
Het zadel heeft twee flexibele platen, ik ben er niet helemaal zeker van of je dit nu een boomloos-, of een flexibel-zadel moet noemen. Ik hoop dat veel van jullie hem komen bekijken, en wat jullie mening is.
Ik ben 19 Augustus in Winschoten, en neem het zeker mee.
heel licht is het zadel niet; toch dik 10 kilo. Willem is blij: ''Een goed zadel heeft gewicht.'' zegt hij. En een Amerikaan noemt zoiets natuurlijk ''Ultra-light''!!!
Hier zijn de foto's:

Dit is natuurlijk een vrij heftige!, ik wilde eerst een simpele bestellen, maar toen ik déze zag!!!
Hele mooie handgetoolde tooling, ook een beetje uit de losse hand: een vakman/vrouw. Het zebra zit ook op de knop!
Je ziet hier ook goed de dikke viltlaag die aan de skirts zit.

De cinchaholder, dit is een barrelrace model, het zadel is ontwikkeld als samenwerking van Debra Sibley en Brett Hadlock. de elegante krulletjes zijn: ''henscratchings'' Supermooie handgegraveerde zilveren conchos, veel mooier als de doorsnee montana conchos, vind ik.

hier zie je het zadel schuin van achteren, je ziet het snoeptasje, wat een barrelracer daarmee moet in die 20 seconden rond de barrels knallen weet ik niet, maar de Tarq vind het een goed idee. Zoals jullie zien zit er al wat in!

Hier zie je de dubbele stirrups, waar de ontwerpers erg trots op zijn: je moet dus twee blevinsbuckels aanpassen, maar je kan dus de fenders precies zo hangen als het het beste voor jou is. En verbazingwekkend soepel! Je been wordt helemaal niet vastgezet of zo, je kan je been goed bewegen. Ik rijd klassiek en dan moet je je hele been naar achteren of naar voren kunnen leggen. Ik dacht dat die dubbele stirrupleathers mij zouden beperken, maar dat voelde helemaal niet zo.
de stirrupleathers zijn dubbel: van voren leer, van achteren nylon band. Dat is sterk, en lichtgewicht!

Hier zie je de stirrups van de achterkant, en één vd blevinsbuckles. één van de stirrupleathers gaat door een beugel, en de andere gaat denk ik onder de seat door. de flap beschermt de rigging. Let op dat er niet zuinig gedaan wordt met de tooling; ook op plaatsen waar je het normaal niet ziet!

Dit is dus de rigging (rvs) die het zadel net als een riggingplate goed op het paard moet houden. Hij is op de Fullpositie, daar ben ik blij mee, want dat kom ik toch echt het meeste tegen als ik parden meet.

En als laatste, de toffe lichtgewicht beugel!

Nou, als iemand nog vragen heeft dan zal ik kijken of ik het kan beantwoorden, en/of foto's maken.
Ik ga het zadel nu in ieder geval verder testen