Hoi, ff snel want moet zo naar mn werk, maar wilde jullie niet langer in spanning houden
heb gister mn zadel binnengekregen.
Eerste indruk; knap zadel, netjes afgewerkt, degelijk materiaal en LICHT !!!
Afijn zadel mee naar stal en eerst even zonder pad op mijn merrie gelegd. Dat was i.i.g. al naar mijn zin, lag erg netjes op klapte niet naar voor of achter en lag goed bij de schoft. EN ook wel prettig, het zadel is niet erg lang, dus ook geschikt voor kortere paarden.
Pad eronder en weer zadel erop; zoals verwacht nog steeds een prima ligging. Daarna aangesingeld en weer gekeken, nog steeds tevreden. Daarna erop en de meest rare bewegingen gemaakt
om te kijken of het onder de ruiter nog steeds goed lag. (nog steeds tevreden) Mijn paard heeft er ook geen last van gehad want die verblikte of verbloosde niet. En dat was voor mij heel belangrijk want ik stapte over naar lichtgewicht omdat ze rugklachten heeft.
Daarna heeft een vriendin van me er heel kritisch naar gekeken, zij is een doorgewinterde westernruiter dus zij weet precies hoe en wat.
Om te beginnen was zij erg te spreken over de kwaliteit/afwerking en zit van het zadel. Dat had zij niet verwacht van een kunststof zadel van deze prijs.
Daarna heeft zij het zadel ook nog op alle mogelijke manieren bekeken, gevoeld, getest etc etc.
En zij kan maar tot één conclusie komen; prima zadel met een prima ligging!
Komende zondag gaan we een buitenrit maken dus dan krijgt het zadel zn echte "vuurdoop" maar ik heb er alle vertrouwen in!
Als er nog vragen zijn, geef maar een gil