Trends in westerntuig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Trends in westerntuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:45

In de dressuursport heb je continu wisselende trends; van lage neusriem 20 aar geleden naar gecombineerde neusriem naar nu toch weer laag. Van frontriemen met blokjes 20 jaar geleden naar gewoon leer, recht maar dan met wit onderlegd en nu weer blingbling met een bocht erin of drie riempjes boven elkaar. :D
De westernsport is natuurlijk een stuk jonger, maar ik ben wel benieuwd naar wat voor veranderingen/trends er hier door de jaren heen zichtbaar zijn geweest qua tuigage? Of is dat echt iets van de dressuurwereld?
Als buitenstaander heb ik het idee dat er steeds meer blingbling te vinden is in het tuig, maar er zullen vast ook andere trends zijn, nu of vroeger?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-06-16 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Trends in westerntuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:52

Volgens mij is het ook gewoon op welke onderdelen je je richt. Bij de pleasure zie je bijvoorbeeld veel meer bling dan in de reining.
Verder heb je volgens mij niet echt trends, het is net wat je mooi vindt

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:03

Er zijn wel trends in hoe je hoedvorm is, wanneer je welke hoed draagt, hoe je broek wordt gestreken of niet, maar die zijn volgens mij hier in NL minder opvallend dan elders. Hier rijden er nog steeds mensen met de VS vlag pads en houthakkersbloezen. :)

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:07

Zeker zijn er trends. Ik zit niet echt in het wedstrijdgebeuren maar zie wel dat bij de reining de dure yucca blankets erg in zijn. En de bobs custom zadels. Ranch riding bijv is de afgelopen 2/3 jaren erg hip geworden. Het peanutrollen bij de pleasure is uit. Om zo maar een paar dingen te noemen.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Trends in westerntuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:20

Maar dat is meer trend in merken. Die patronen moet je net van houden. Zijn er ook veel die gewoon met effen blanket rijden.
Het is volgens mij niet zo dat het ene moment bijv flower tooling heel erg in is en het andere moment basket tooling

Wat bedoel je met peanutrollen troi?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Trends in westerntuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:29

Ja bling bling is in. Maar zo zie je ook dat de reiningruiter een aantal jaar geleden altijd met Professionals Choice beschermers reed, in allerlei kleuren is nu bandageren in het wit of zwart zwaar in. En je ziet nu een trend komen dat terug gaat naar heel simpel tuig en kleding vanwege de ranchonderdelen.

Van heel vroeger was het tuig ook in de western zwart hip. Is jaren uit geweest. En je zag dat een jaar geleden ineens weer terugkomen. iedereen was z'n zadel zwart aan het verven. Maar die is volgens mij ook alweer op de weg terug :D

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:35

emmaudb schreef:
Wat bedoel je met peanutrollen troi?


Pleasurepaarden die tijdens de proef bijna met hun neus over de grond lopen, alsware een pinda over de grond aan het rollen zijn. De pleasure paarden moeten tegenwoordig meer met de oorpuntjes op schoft hoogte lopen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:38

Echt niet dat ik mijn zadel zwart zou gaan verven, dan maar niet erbij horen ;)

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Trends in westerntuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:40

Oh zo, ik zat ivm topic aan tuig te denken :o maar ja dat van nu vind ik ook beter.

Zwart is ook niet echt in meer toch? Ik zie eigenlijk nooit (meer) iemand met een zwart zadel rijden.

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:39

emmaudb schreef:
Zwart is ook niet echt in meer toch? Ik zie eigenlijk nooit (meer) iemand met een zwart zadel rijden.

In de western pleasure (in de VS) volgen de trends elkaar snel op 8-) Zwart showzadel (met VEEL zilver) is al weer op z'n retour :P
Kennelijk is two-tone (met nog steeds VEEL zilver) de laatste trend *D https://harrisleather.com/product-categ ... es/page/2/

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:45

Ja in de VS geloof ik dat wel :+ maar daar hebben ze ook show shirts voor bedragen :oo
Daar wordt dus volgens mij veel meer geld aan uitgegeven.
Hier gaat dat veel langzamer

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:46

De zwart-zadel trend had Europa geloof ik nog niet eens bereikt voordat -ie al weer voorbij was _O-

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Trends in westerntuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:56

:+ aan die two-tone trend zal ik ook niet meedoen als het nl überhaupt al bereikt.
Veel zilver vind ik dan wel weer mooi

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:23