Ben me aan het orienteren om dochter met pony richting de western te gaan. Heb hier al een ander topic over lopen. Maar kom nu op de vraag: wat heb je echt nodig? Neem aan dat dochter gewoon met rijbroek, cap, laarzen/ chaps etc (dus engels) kan rijden.
Als ze op een western zadel gaat rijden zou ik de rijlaarzen vervangen door iets wat meer meegeeft. De combi rijbroek., rijlaarzen is er voor om steun de geven. Dit krijg je op een western zadel door de fenders.Een westernzadel is natuurlijk onontbeerlijk. Maar hoe vind ik een goed maar niet te duur kinderwesternzadel. Dochter is nu bijna 7, meet 117 cm en weegt 20 kilo.
Pony is een Welsh x Arab met paint uitstraling, ong 134 hoog en heel smal gebouwd (de singelstoten van huidig BF Stella zadel kruisen elkaar onder borst

) Dus wrs een 14/15 inch (engels) westernzadel nodig?
Hoofdstel: we hebben nu een prachtig gewoon engels hoofdstel. Evt kan de neusriem eraf dan is ie meer western

Er hangt een dubbel gebroken trensje in wat pony erg prettig vind. Mag je hiermee gewoon rijden met western?
Volgens mij wel maar dan zou je even in het regelboek van de organisatie moeten kijken wat zij toestaan. Op de site van de WRAN is dit bv voor hun wedstrijden te vinden