[WN] Controle bittensite

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Controle bittensite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 21:25

Sinds kort staat mijn bittenverzameling eindelijk online. Dit betreft een verzameling van zowel de normale standaard Engelse bitjes als de mooiste Western showbitten. Over de Engelse bitten weet ik ondertussen al redelijk wat te vertellen, maar zo'n leek ben ik daarentegen als het over andere takken van de sport gaat. Vandaar dus dat ik dit topic open. :)

Mijn vraag is namelijk of jullie voor mij kritisch de Western rubriek (http://www.paardenbitten.nl/Westernbitten.html) willen doorlezen om zo fouten eruit te filteren en/of toevoegingen te geven. Ondertussen heb ik in een doos nog veel meer bitten liggen, dus de pagina's zullen steeds meer aangevuld worden.

Ik wil jullie alvast ontzettend bedanken voor de hulp!

Let op: Het gaat hier alleen om de Western rubriek, voor de andere rubrieken moeten jullie hier zijn:
Engelse rubrieken: [HAR] [HAR] Controle bittensite
Menrubriek: [AR] Controle bittensite
Ren- drafsport rubriek: [DRS] Controle bittensite
En voor algemene opmerkingen/vragen: [WZ] Het bittentopic

magda_90

Re: Controle bittensite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 13:10

Nog geen reacties helaas. Heb ondertussen de introductiepagina aangepast zodat diegene die weinig/geen verstand van paarden hebben, het verhaal ook goed kunnen volgen. De vraag is nu alleen of ik het allemaal goed verteld heb?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:11

ik vind dat u het heel goed heeft gedaan ;)

ik vind het super alleen kon ik geen lerenbitje vinden, met de werkingen enzo...

ik vind het super interesant ik heb uw helesite gelezen ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 13:16

Het meroth bitje bedoel je denk ik? Die staat voorlopig nog onder ongebruikelijke bitten. Het onderdeel bitloos (waar de meroth raar genoeg onder valt) komt er binnenkort ook.

Bedankt voor de complimenten!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:19

alstublieft ik houd het in de gaten ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:40

ikheb ook geen ongebroken bustrens gevonden wel de watertrens niet de bustrends ...miss om er bij te zetten?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 13:42

De ongebroken bustrens ligt in de doos achter mij, die bitten moet ik er nog opzetten (stuk of 30). Maar wou eerst de site verder afmaken voordat ik hem ga aanvullen.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:43

ohh oke ik ben zoo benieuwd ik vind het zoo interesant ...ik houd van nieuwe dingen leren :o

geweldig dat u dat doet zeg!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 13:44

Je bent niet de enige, vandaar de opzet ook!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:45

ja idd, geweldig!

misschien dan ook minder topic's overbitten :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 19:19

Hoe werkt dat eigenlijk met de wedstrijden op dit gebied en dan het bittengebruik? Ik neem aan dat daar ook regels aan verbonden zijn?

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:23

magda_90 schreef:
Hoe werkt dat eigenlijk met de wedstrijden op dit gebied en dan het bittengebruik? Ik neem aan dat daar ook regels aan verbonden zijn?

ik denk dat je daarvoor in het regelboek moet zijn van de vereniging(of hoe noem je dat, organisatie) die de wedstrijd organiseert. Dus WRAN, AQHA, et cetera.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:24

Magda, er zijn heel veel verschillende soorten shank bitten, met heel veel verschillende mondstukken en dus werkingen. Sommige zijn in de wedstrijden verboden, maar mag wel gewoon mee getraind worden. Er zijn ook snaffles waar dat voor geld. Ik weet niet of je ook weleens gewoon op i-net snuffelt naar de verschillende bitten, maar neem anders een een kijkje op een western web winkel. Ikzelf heb drie verschillende corretionals, met drie verschillende lengtes shanks, verschillende soorten mondstukken, en verschillende poort-hoogtes. Ik vind je initiatief erg leuk, maar ik denk dat je je, om te voorkomen dat je vereerde info geeft, misschien iets meer hierin moet verdiepen. Het is zeer uitgebreide materie.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 10:26

Naja_naja, ik twijfel eerlijk gezegd er weer over of ik dat er wel bij moet gaan vermelden of niet. Ik heb ondertussen al gekeken bij diverse reglementen (ook het Engelse rijden) en eigenlijk staat het er allemaal al keurig in, dus de toevoeging van mijn kant vindt ik dan ook niet echt een pré.

fanci_mike, ik ben er ondertussen al hard mee bezig ja, met hierin te verdiepen. Via Ebay heb ik een interessant westernbittenboek gezien en hopelijk kan ik hem overnemen, daarnaast ben ik inderdaad diverse westernwinkels aan het doorlezen en topics op bokt etc. etc. Dus die informatie, daar komt het wel goed mee. Ondertussen hoop ik dat jullie mij af en toe kunnen helpen als ik de fout ergens bij in ga. :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:58

even over de trainingsvolgorde (bosal, snaffle, shank). Dat is niet wat mij geadviseerd is toen mijn paard ingereden moest worden (en ik les niet bij de eerste de beste). Eerst snaffle, als het paard weet wat de bedoeling is en aan de hulpen kun je met bosal gaan rijden en uiteindelijk overstappen op shanks. Maar ik denk dat het verder ook wel wat met persoonlijke voorkeur en het paard te maken heeft.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 15:21

Absoluut ja, vandaar dat ik er ook bewust bij heb gezet dat het trainer afhankelijk is. Er zullen vast ook mensen zijn die helemaal geen bosoal gebruiken. Het is bedoelt om een beetje een inzicht te krijgen hoe het zou kunnen verlopen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:51