De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manifesto

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-12

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:09

Wie is lilliane?
Misschien is er een zadelpasser die verstand heeft van deze zadels, en bijpassende pads om langs te laten komen. Weet iemand dat?

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:10

Manifesto schreef:
Wie is lilliane?
Misschien is er een zadelpasser die verstand heeft van deze zadels, en bijpassende pads om langs te laten komen. Weet iemand dat?

Dat is een zadel passer voor boomloze zadels. Boomlozadelpasservice.nl volgens mij de site

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:25

Lilianne is inderdaad de zadelpasser van Freemax door het gehele land. In de omgeving van Arnhem kan ik evt zelf ook langs komen. Lilianne meet de fork maten op met behulp van de fork meter.

Manifesto

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-12

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:46

Heeft lilianne een website? Ik woon in zuid Holland. Fork meter heb ik zelf overigens..

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:55


Manifesto

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-12

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:08

Jij bent lilianne dan kitty?

Manifesto

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-12

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:15

Volgens mij klopt er iets niet op je site. De foto waarop je een nieuw en een gebruikt zadel ziet. De Nederlandse tekst klopt niet (verkeerd om) bij het juiste zadel.
Misschien heb ik het mis maar kijk maar even :o

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:19

Manifesto schreef:
Volgens mij klopt er iets niet op je site. De foto waarop je een nieuw en een gebruikt zadel ziet. De Nederlandse tekst klopt niet (verkeerd om) bij het juiste zadel.
Misschien heb ik het mis maar kijk maar even :o


Ik ben gewoon Kitty ;) en Teteltee op bokt is Lilianne van boomloos zadelpasservice

Ohh , zie het staan, thanx! Wat bij de foto zelf staat klopt idd wel :')

Malenka

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:20

Ik heb mijn zadel nu vanaf november. Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee.
Het ziet er prachtig uit, Nilay loopt er fijn onder en ik zit er heerlijk in.

Het gaat om het oude model. Geen verwisselbare fork dus.
Ik wil de forkmaat wel graag controleren. Kan ik dat doen met de speciale meter (eerst paard en dan zadel meten)?


Afbeelding

Afbeelding

(Ja, ik rijd met vrij korte beugels... ik vind dat in het bos fijner. Zeker met ongelijke ondergrond.)

Wildgirl

Berichten: 11676
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:36

Na zojuist een heel gesprek met Kitty te hebben gevoerd ben ik heel benieuwd of er ook mensen in de buurt van Groningen een freemax hebben! Wellicht zit er hier in de buurt ook een zadelpasser? Ik ga deze week ook even contacten met boomlooszadelpasservice.nl maar ik woon voor haar echt totaaaal aan de andere kant van het land -O-

Dus...als ik bij iemand anders eens kan snuffelen, let me know!!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:43

Wildgirl schreef:
Na zojuist een heel gesprek met Kitty te hebben gevoerd ben ik heel benieuwd of er ook mensen in de buurt van Groningen een freemax hebben! Wellicht zit er hier in de buurt ook een zadelpasser? Ik ga deze week ook even contacten met boomlooszadelpasservice.nl maar ik woon voor haar echt totaaaal aan de andere kant van het land -O-

Dus...als ik bij iemand anders eens kan snuffelen, let me know!!


Ik zit een uurtje van Groningen af. Net bij Sellingen over de grens en je bent welkom als je hem wilt zien.
Daarnaast voor jou is de dichtsbijzijnde dealer Ride with a Smile in Leer.

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:48

En als je de colorado (broertje van de freemax) eens wilt bekijken ben jein Bellingwolde ook zeker welkom.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:07

Even een schopte in dit topic.

Is de fork van de freemax ook verwisselbaar?
En die dealer uit DL (ride wit a smile) spreekt die ook Nederlands? Mijn Duits is nl niet zo best en ik ben echt een leek qua boomloos.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:02

nanda1980 schreef:
Even een schopte in dit topic.

Is de fork van de freemax ook verwisselbaar?
En die dealer uit DL (ride wit a smile) spreekt die ook Nederlands? Mijn Duits is nl niet zo best en ik ben echt een leek qua boomloos.


Ja fork is verwisselbaar.
En nee zij spreekt alleen Duits.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:09

Dank je voor je antwoord Rina.

Dus je kunt een freemax kopen zonder rekening te houden met de forkmaat en wanneer het niet past er dus een andere fork bij kopen en verwisselen?
Ik weet het....helaas zijn ze er nog niet echt 2dehands freemax, tot nu toe alleen in DL gezien.
Misschien komt dat omdat ze zo goed bevallen? :D
De ghost zadels hoor ik ook goede verhalen over, maar die zij nu ook met bosjes te koop. Ik heb op de western gezeten, maar op de bok beviel die mij niet.

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:20


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:11

nanda1980 schreef:
Dus je kunt een freemax kopen zonder rekening te houden met de forkmaat en wanneer het niet past er dus een andere fork bij kopen en verwisselen?


Zou kunnen, maar...............

De oude Freemax (model voor 2015) heeft een andere fork dan het nieuwe model. En de oude fork schijnt dus niet fijn op de nieuwe te passen. En de oude forken zijn niet nieuw meer leverbaar.

De fork zelf verwisselen schijnt nog niet zo makkelijk te zijn.

Die forken zijn nou ook niet echt goedkoop te noemen. Een euro of 80 voor een andere fork.

Komt bij mij de vraag op, waarom zou je jezelf dat aandoen??

Je woont in Drenthe, ehmmm ZOOOOOOOO ver is Duitsland nou ook niet weg hoor. (Sorry krijg soms echt de hik van het zooooo enge Duitsland waar monsters wonen). Verkopen is verkopen ook voor Duitsers. En echt zelfs in de tijd dat ik nog in Nederland woonde, heb ik geen enkele keer gehad dat een Duitser niet naar NL wilde versturen.

En ja hier in Dld is de Freemax, Startrekk en de Colorado het meest gebruikte boomloze zadel. De meeste hier kennen de BM of DS weer helemaal niet.

Daarbij heb ik al vaker geschreven, diegene die niet zo goed in het Duits zijn, je kan ook vragen of ik kan helpen. Maar goed als niemand durft.... ach ja ik woon in dat enge land ;) :+

DD alles wat er op het moment op Ebay staat is het oude model. (bouwjaar van die is 2014 en pas in 2015 is het nieuwe model gekomen) De nieuwe komen eigenlijk nog niet in de 2e hands handel voor. Daarbij is dit het buffelmodel, die nieuw dus krap 1000 euro kost.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:25

nanda1980 schreef:
Even een schopte in dit topic.

Is de fork van de freemax ook verwisselbaar?
En die dealer uit DL (ride wit a smile) spreekt die ook Nederlands? Mijn Duits is nl niet zo best en ik ben echt een leek qua boomloos.


De forken zijn verwisselbaar maar zorg wel voor een goede boormachine. Heb er toevallig afgelopen week nog 1 gewisseld. :=
Ik kan je echt adviseren om de fork maat met een fork meter goed op te meten ( bij mij verkrijgbaar) en niet zomaar een fork te proberen.

Mocht je vragen hebben, neem gerust contact op :)

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:17

Er is op fb een pagina waarbij veel freemax zadels verkocht worden. Welliswaar Duits, maar de meeste spreken ook wel wat Engels (en anders hulp vragen).
Ik heb mijn zadel via deze fb groep gekocht, nieuwer model (maar van te voren de Fork maat opgemeten).

Ik kan het je aanraden, erg fijn zadel. :)
Of koop hem nieuw via kifra (fijne shop hoor!).

(En mijn zadel is keurig naar nl verzonden)

Manifesto

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:24

Ik was in amper 1,5 uur de grens over om hem op te halen bij een Duitse dame. Super vriendelijk en met een beetje fragen und kucken in deutsch und niederlandisch verstehen ze het echt wohl etwas. ;-)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:09

Nou er is dus gelijk meer leven in dit topic, leuk!

Rina, ik ben niet bang voor het "enge Duitsland" hoor, maar meer voor mijn gestuntel in een andere taal. Mocht het nodig wezen, dan trek ik graag aan de bel.

Mooi om te lezen dat anderen iig goede ervaringen hebben met een zadel uit een ander land.

Waar ik op moet letten is dus het bouwjaar vanaf 2015 en de juiste maat. Is dat dan makkelijk met zo'n meter? Ik heb daar geen ervaring mee.

En dan de keuze rund of buffel, ook lastig. Moet zeggen dat ik de tooling van de rund mooier vind. Ik weet dat die geadviseerd wordt bij intensief gebruik, maar het is dan ook weer een stuk duurder.
De meeste modellen die te koop staan zijn de short. Mijn paard is een warmbloed van 1.70 met hoge schoft, dus dan is een round beter ivm de drukverdeling toch?

Manifesto

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-12

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:37

Ik vind de zitmaat heeeel ruim vallen. Ik had achteraf liever een maatje kleiner genomen.
Ik zou vooral kijken naar de laatste rib van je paard en welke lengte je kwijt kunt. Ik heb een zeer korte pony dus voor mij is de short ideaal.
Ik heb buffelleer en hij blijft zeer mooi tot nu toe.
Het aanschaffen van de maattang is wel handig. Zo kan je regelmatig checken of je fork nog past.
Christine van freemax heeft mij online via Facebook messenger met foto's van mij een advies gegeven welke maat te nemen.
Verder, zoek eens naar eBay Kleinanzeigen en zoek daar naar Freemax. Daar vind je regelmatig mooie tweedehands exemplaren!

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:15

@nanda1980: een round of square skirt heeft niets te maken met de drukverdeling. Áls het leer al draagt dan is dit op het stuk achter het zadel. Met een roundskirt heeft een paard met korte rug minder last van de hoeken bij de heupen, maar persoonlijk vind ik dan dat het zadel al te lang is. Alleen bij scherpe korte wendingen zou dit van invloed mogen zijn.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:08

Oh ik had dat ergens op de Duitse fb gelezen. Dat ging om de short of round versie, de short is korter dan de round qua ruglengte. Is er dan ook nog een square versie?

Ik denk dat mijn paard nl een round ipv een short model nodig heeft, de short is te korter dus ik dacht dat ze dat met de drukverdeling bedoelden.

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:32

De short versie heeft minder leer achter het zadel. Dat zal íets schelen in de drukverdeling, maar bij boomloos komt de meeste druk toch op de zit en bovenbenen plek.
Bij een paard met een normale/langere rug staat een short waarschijnlijk minder mooi.