De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:22

Ik heb het gevoel dat mijn zadel wat voorover kantelt tijdens het rijden. Het zadel is nog maar weinig gebruikt. Kan het zijn dat dit minder wordt als het zadel soepeler is of is dit op te lossen met andere inlages?
Paard is ook nog jong en overbouwd . Met zadel passen (dus zadel van de zadelpasser) had ik niet het idee dat dit gebeurde.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:25

Daar heb ik geen last van gehad, maar mijn paard is dan ook al 11. Wel een erg hoge schoft en beetje holle rug (al werd dat door training steeds minder)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:47

Frensie schreef:
Ik heb het gevoel dat mijn zadel wat voorover kantelt tijdens het rijden. Het zadel is nog maar weinig gebruikt. Kan het zijn dat dit minder wordt als het zadel soepeler is of is dit op te lossen met andere inlages?
Paard is ook nog jong en overbouwd . Met zadel passen (dus zadel van de zadelpasser) had ik niet het idee dat dit gebeurde.


Wat voor pad heb je er onder liggen? Heb je foto's van het zadel met pad op je paard? je mag mij ook mailen, dan kijk ik graag met je mee :)

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:14

Ik heb een pad van jou erop liggen. Heb geen recente foto's. Zal van het weekend paar foto's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:14

Weet iemand of ze met de freemax komend jaar op equitana staan?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:41

Als dan zal het wel de Duitse dealer zijn. Mss kun je die via Facebook of mail contacteren of ze op de equitana staan, of kitty moet het toevallig weten.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:25

Als je onder 'F' zoekt, zie ik niets over Freemax staan. Kan wel dat een algemene boomloze/flexibele zadel verkoper er eentje mee heeft.. Had ook gehoopt dat Silverado er ging zijn, maar helaas, eigenaar heeft me bevestigd van niet.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:50

Gloa schreef:
Weet iemand of ze met de freemax komend jaar op equitana staan?


Niet dat ik weet.
Ik sta zelf wel regelmatig op evenementen met de zadels, en je kunt altijd in Arnhem langskomen om de zadels in het echt te bewonderen :)

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:56

Kitty_ schreef:
Frensie schreef:
Ik heb het gevoel dat mijn zadel wat voorover kantelt tijdens het rijden. Het zadel is nog maar weinig gebruikt. Kan het zijn dat dit minder wordt als het zadel soepeler is of is dit op te lossen met andere inlages?
Paard is ook nog jong en overbouwd . Met zadel passen (dus zadel van de zadelpasser) had ik niet het idee dat dit gebeurde.


Wat voor pad heb je er onder liggen? Heb je foto's van het zadel met pad op je paard? je mag mij ook mailen, dan kijk ik graag met je mee :)


Bij deze een foto van voor het rijden


Afbeelding

En een van na het rijden


Afbeelding

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:34

Frensie schreef:
"Kitty_"]
Frensie"]
Ik heb het gevoel dat mijn zadel wat voorover kantelt tijdens het rijden. Het zadel is nog maar weinig gebruikt. Kan het zijn dat dit minder wordt als het zadel soepeler is of is dit op te lossen met andere inlages?
Paard is ook nog jong en overbouwd . Met zadel passen (dus zadel van de zadelpasser) had ik niet het idee dat dit gebeurde.


Wat voor pad heb je er onder liggen? Heb je foto's van het zadel met pad op je paard? je mag mij ook mailen, dan kijk ik graag met je mee :)[/quote]

Bij deze een foto van voor het rijden


Afbeelding

En een van na het rijden


Afbeelding[/quote]

Zo op het eerste gezicht zie ik weinig verschil en lijkt het zadel netjes te liggen. Simpel gezegd moet je 1 rechte lijn kunnen trekken van de bovenzijde van de knop tot de bovenzijde van de cantle. Heb je ook foto's zonder de seatsaver? Het kan ook zijn dat, omdat je een nieuw zadel hebt, bij het opzadelen het zadel ietsjes "hoger" blijft liggen door de nieuwigheid/stijfheid van het zadel in het begin :)

Ik kan het mis hebben, foto's kunnen tenslotte wat vertekenen maar het lijkt erop dat het zadel een tikje meer naar achteren mag. De schouder moet volledig vrij kunnen bewegen en mag niet onder de fork door glijden.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:40

Ik kom ook even binnen vallen met een vraag (niet het hele topic doorgelezen trouwens :o ), heeft iemand van jullie er al eens een jong paard mee ingereden en hoe beviel dit?

En is er toevallig iemand in de buurt van Limburg waar ik het zadel kan uitproberen? Ik heb wel vaker op boomloos zadels gereden, maar de Freemax lijkt me weer heel anders qua gevoel.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:20

NRJ schreef:
Ik kom ook even binnen vallen met een vraag (niet het hele topic doorgelezen trouwens :o ), heeft iemand van jullie er al eens een jong paard mee ingereden en hoe beviel dit?

En is er toevallig iemand in de buurt van Limburg waar ik het zadel kan uitproberen? Ik heb wel vaker op boomloos zadels gereden, maar de Freemax lijkt me weer heel anders qua gevoel.


Ik heb regelmatig klanten die juist een Freemax aanschaffen voor een jong paard. De Freemax is gemakkelijk aanpasbaar.
Ik heb testzadels. Indien de juiste forkmaat ( en lengte en seat :o ) is opgemeten kan er een testzadel toegestuurd worden.
Er komt een nieuwe website maar voor een FAQ kun je terecht op www.freemax-western.nl

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:29

Bedankt voor je reactie :) Ik wil hem dan sowieso graag laten aanmeten, want zo handig ben ik daar niet in :o? En het is echt voor haar mee in te rijden, dus ze heeft dan nog geen zadel gezien.
Vantevoren wil ik wel graag een Freemax geprobeert hebben of het ook voor mij comfortabel is. Ik heb echter geen ander paard waar ik het op zou kunnen uitproberen ;)

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 08:20

NRJ schreef:
Bedankt voor je reactie :) Ik wil hem dan sowieso graag laten aanmeten, want zo handig ben ik daar niet in :o? En het is echt voor haar mee in te rijden, dus ze heeft dan nog geen zadel gezien.
Vantevoren wil ik wel graag een Freemax geprobeert hebben of het ook voor mij comfortabel is. Ik heb echter geen ander paard waar ik het op zou kunnen uitproberen ;)


Ik ben mijn jonge paint ook aan het doorrijden met een nieuwe freemax.

Kitty ik had gisteren minder het gevoel dat het zadel kantelde. Ik let er al goed op dat het zadel voldoende naar achter ligt maar wellicht was dat het probleem de keren dat het zadel wel kantelde. Het schuift ook iets naar voren denk ik. Dat is te zien aan de haren bij de singel. Denk/hoop dat het zadel nog iets beter moet gaan vormen naar zijn lijf.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:10

Frensie schreef:
NRJ schreef:
Bedankt voor je reactie :) Ik wil hem dan sowieso graag laten aanmeten, want zo handig ben ik daar niet in :o? En het is echt voor haar mee in te rijden, dus ze heeft dan nog geen zadel gezien.
Vantevoren wil ik wel graag een Freemax geprobeert hebben of het ook voor mij comfortabel is. Ik heb echter geen ander paard waar ik het op zou kunnen uitproberen ;)


Ik ben mijn jonge paint ook aan het doorrijden met een nieuwe freemax.

Kitty ik had gisteren minder het gevoel dat het zadel kantelde. Ik let er al goed op dat het zadel voldoende naar achter ligt maar wellicht was dat het probleem de keren dat het zadel wel kantelde. Het schuift ook iets naar voren denk ik. Dat is te zien aan de haren bij de singel. Denk/hoop dat het zadel nog iets beter moet gaan vormen naar zijn lijf.



Dat het zadel wat naar voren trekt kan ook door de singel komen, welke heb je? Dat in combi met de bouw van je paardje, bespiering enzo.

Op mijn 4 jarige haf ligt hij heel stabiel, schuift ook niet.

Ook een jong paard welke ik ermee doortrain.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:14

Ik heb een standaard westernsingel. Gewoon zo'n recht toe recht aan singel.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:36

Hoe verzorgen jullie freemax? Kan het zo snel niet meer vinden in het topic. Weet dat het niet met Ledervet moet, was het nou lederbalsem? En wanneer impregneer je de freemax, kon toch met een spuitbus van de schoenenwinkel?

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:15

Ik gebruik OKEwax. Gebruik ik op al het leer wat ik heb. Het wordt lekker soepel, waterafstotend en het ruikt lekker O:)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:37

Frensie schreef:
Ik heb een standaard westernsingel. Gewoon zo'n recht toe recht aan singel.


Wellicht dat je dan wat hebt aan een mond singel.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:22

Loes'sCorner schreef:
Frensie schreef:
Ik heb een standaard westernsingel. Gewoon zo'n recht toe recht aan singel.


Wellicht dat je dan wat hebt aan een mond singel.


Banaansingel Loes. Mondgurt is Duits ;)

Maar idd de singel kan invloed hebben in hoe het zadel ligt en blijft liggen :j

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:39

Ben n halve Duitser geworden :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:29

Kitty_ schreef:
Gloa schreef:
Weet iemand of ze met de freemax komend jaar op equitana staan?


Niet dat ik weet.
Ik sta zelf wel regelmatig op evenementen met de zadels, en je kunt altijd in Arnhem langskomen om de zadels in het echt te bewonderen :)


I know maar equitana is zo'n heerlijk snuffel en vergelijk dagje :o

Als je langs komt voor een passessie heb je dan ook een zadelbok bij om te zitten? Aangezien mijn paard dan nog niet ingereden is.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:13

nanda1980 schreef:
Hoe verzorgen jullie freemax? Kan het zo snel niet meer vinden in het topic. Weet dat het niet met Ledervet moet, was het nou lederbalsem? En wanneer impregneer je de freemax, kon toch met een spuitbus van de schoenenwinkel?


Lederbalsem, geen olie dit geeft vlekken. Spuitbus van de schoenenwinkel of action, maar wel met genoeg afstand sprayen anders krijg je wederom vlekken :-)

Gloa schreef:
"Kitty_"]
"Gloa"]
Weet iemand of ze met de freemax komend jaar op equitana staan?


Niet dat ik weet.
Ik sta zelf wel regelmatig op evenementen met de zadels, en je kunt altijd in Arnhem langskomen om de zadels in het echt te bewonderen :)



I know maar equitana is zo'n heerlijk snuffel en vergelijk dagje :o

Als je langs komt voor een passessie heb je dan ook een zadelbok bij om te zitten? Aangezien mijn paard dan nog niet ingereden is.


Ik weet er (helaas) alles van... heb mij er al 2 keer behoorlijk vermaakt :D

Ik kan altijd een zadelbok meenemen, maar op een echt paard zit ie toch net ietsjes lekkerder ;)

@ Frensie, een andere singel kan helpen. Bijvoorbeeld een banaan/maan singel. Deze zorgt ervoor dat het zadel meer op zijn plek blijft liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:33

Ik ga om het jaar naar de indoor en dat is altijd met veeeeeeel teveel thuis komen :')

Heb er van de week al even op gezeten en ze gaf geen kik. Zadeltje is ook geen probleem. Dus misschien dat ik tegen die tijd wel kan opstappen.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 07:35

Ik heb het zadel aangeschaft voor mijn toen bijna vijf jarige maar welke nog volop in de groei was en weinig gereden.
Ook voot mijn volwassen haf

Op beide bevalt het zadel nog steeds erg goed.
Ook bij mijn verzorgers.
Een vsn mijn verzorgers zat niet onafhankelijk genoeg en dit in combinatie met een paard war alle kanten op gaat, waardoor het zadel scheef schoof. Echter vindt ook zij het nu een heerlijk zadel.

Volgende maand alles even laten checken , afspraak met de pas service maken.