De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:49

Nee, waarschijnlijk niet, maar je kunt ze makkelijk importeren hoor :)

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:53

Als je een beetje handig bent kun je hem beter zelf maken, want ik zie net wat tegenwoordig de verzendkosten zijn ;(

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:12


DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:51

Dat valt idd mee. Misschien iets duurder dan de ebay.com dingen, maar dat haal je er met de lagere verzendkosten wel weer uit.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:24

Nou met de freemax kun je ook wel een sprongetje maken hoor. Vandaag een TREC kennismaking gehad en het zadel bleef perfect liggen.
Afbeelding
Let alleen niet op mijn houding, ik ben totaal geen springer :=

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:43

nanda1980 schreef:
Nou met de freemax kun je ook wel een sprongetje maken hoor. Vandaag een TREC kennismaking gehad en het zadel bleef perfect liggen.
[ [url=m/QDXjuU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Let alleen niet op mijn houding, ik ben totaal geen springer :=


Wow, gaaf Nanda! _/-\o_

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 01:32

Nanda, bij jou lijkt de zitting niet heel diep. Ik vind de Freemax echt niet mooi, maar wel wat voordelen hebben. Ik denk alleen echt dat de seat voor mij te opgesloten is. Moet er eens eentje in het echt bekijken.

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:08

Ik moest wel lachen om je gezichtsuitdrukking :D
Bleef je met je shirt niet achter de knop hangen ??

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:10

Ja ik ben echt geen springer en Felix had toen ik hem kocht nog nooit een balk gezien....en nee ik bleef niet achter de fork hangen, shirt was best nauw aangesloten, dat bleek wel handig.
Er was ook een hindernis waar we onderdoor moesten en ik kreeg de tip om dan echt naast de fork te "hangen" want er was een keer iemand geweest die dat niet deed, paard kwam toen wat omhoog en die persoon kreeg de fork in zijn ribben.
Je snapt wel dat ik graag gebruik maakte van de tip.
Afbeelding
In galop zelfs eronderdoor

Afbeelding
Bruggetje, omdat ik niet wist hoe het met mijn voeten ging, hield ik ze maar expres hoog zodat ik niet zou blijven haken
Afbeelding

Volgens mij kijk ik hier wat minder serieus bij de sprong haha

@superpony, ik vind de zitting niet heel erg diep, maar ik ben dan ook ern dressuurzadel gewend met dikke wrongen. Ik had met het springen ook geen moeite, ik kom er juist teveel uit zoals te zien is op de foto.
En smaken verschillen wat betreft het uiterlijk van de Freemax, ik heb juist heel veel reacties gekregen over het gave, mooie zadel :j
Maar wanneer het jou niet aanstaat, dan ga je vast spijt krijgen.
Heeft er niemand in de buurt eentje? Ik heb het zadel op equiday in het echt gezien, ook op gezeten en was juist daardoor om.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:25

Ik heb hopelijk eind deze week mijn zadel binnen, kan haast niet wachten! Ik vind het ook een mooie zadel om te zien maar als het minder mooi was geweest had ik het ook gekocht want het zit lekker en mijn paard liep er super onder met passen.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:54

Bedankt voor de tips dames. Ik zal eens gaan zoeken.

Ik durf niet zo goed te springen met die knop. Het ziet er wel heel leuk uit. :)

En ik vind mijn zadel juist prachtig! Maar goed. Ik heb een oude van runderleer. Die ziet er ook wel wat anders uit dan degene die je het meest tegen komt (en die ik zeker ook niet lelijk vind).

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:38

Natuurlijk is uiterlijk niet het belangrijkste, maar ik vind bijv de fenders echt niet professioneel eruit zien. Net als de rest van de afwerking, soms vergelijkbaar met de mindere zadels.

Maar het zadel heeft veel pluspunten, dus dat is toch een reden om ernaar te kijken. Ik vind het belangrijker hoe het voor mn paard is. Wil zelf ook lekker zitten, maar ben traditionele reiner gewend en dit zal wel wennen zijn.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:41

Zadel vandaag opgehaald en al eventjes mee gereden. Helemaal blij mee! Enige nadeel... past niet in mijn zadel kast... Maar als dat het enige is...

Het hoofdstel is ook nieuw. Gemaakt door horse charmes. Precies geworden zoals ik wilde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:58

Je paard lijkt er erg klein onder :)
Persoonlijk vind ik die hele donkere kleur niet zo staan op een palo'tje
Hoofdstel is leuk !

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:02

Kleur kan mij niet zoveel schelen als het maar goed ligt en lekker zit. Sunny is inderdaad niet de grootste haha. Hey zadel waar ga je met die pony heen!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:56

Wel een hele leuke pony en super leuk hoofdstel!
Tja kleur heb je in de buffelversie niet voor het kiezen. Ik denk dat de lichtere kleur idd mooier op je pony zal staan, maar ach het gaat idd on hoe het zit en je pony eronder loopt :j
Wie weet wanneer het goed bevalt kun je alvast gaan sparen voor de duurdere versie haha. Dat is mijn plan wel iig, al zou ik nu zelf ook voor de choco kleur gaan omdat ik dat op Felix toch wel erg gaaf vibd staan.

Gisteren even kort bakwerk gedaan en daarna ruim 4km op buitenrit. Heerlijk leven *\o/*

Zweetafdruk vond ik mooi. De ruggengraat ligt mooi vrij. Foto's van boven lukten niet zo goed, Felix is een beetje groot :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij stond ook wat scheef zoals op de onderste foto te zien is, en aan de linkerkant had hij zelf al even gejeukt, vandaar dat die er iets anders uit ziet dan de rechterkant, ze waren hetzelfde.
Ziet er toch netjes uit? (Heb er verder geen verstand van)

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:00

Ruggengraat ziet er idd mooi droog uit, maar loopt de zweetplek niet erg ver door naar achter ??
Ik kan geen inschatting maken van de hele rug, maar het lijkt alsof die plek erg dicht op de nieren komt.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:27

DubbelDun schreef:
Ruggengraat ziet er idd mooi droog uit, maar loopt de zweetplek niet erg ver door naar achter ??
Ik kan geen inschatting maken van de hele rug, maar het lijkt alsof die plek erg dicht op de nieren komt.

Dat weet ik niet DD.
Hier een foto met zadel:

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:29

Hier dus niet :)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:14

Hij heeft ook een beetje holle rug en op de foto van de zweetplekken stond hij scheef. Misschien dat dat een vertekend beeld geeft?

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:47

Heeft die Kifra pad losse inlages?? Dan zou je eens kunnen kijken naar inlages geschikt voor een swayback.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:54

DubbelDun schreef:
Heeft die Kifra pad losse inlages?? Dan zou je eens kunnen kijken naar inlages geschikt voor een swayback.


Kifra-pad hebben inderdaad verwisselbare inlages :j

Ik vind de zweetafdruk er netjes uitzien, wetende dat je zadel nog bijna nieuw is en nog goed moet vormen.
Zoals gezegd kun je de pad nog opvullen met extra inlagen op bepaalde plaatsen.

Thinline heeft pads waarbij je per gedeelte kunt bepalen hoeveel en welke dikte aan inlagen je in je pad wil hebben.

@ Frensie, je zadel mag nog iets naar achteren. De Fork moet achter de schouder liggen. :)
Paars staat je paardje goed!

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:25

Maar wil je juist niet dat een boomloos zadel gaat vormen naar de rug?? Zeker met een iets ingezakte rug (swayback) zal het zadel erg gaan 'indeuken' . Dit gaat niet alleen ten koste van het uiterlijk van het zadel (ribbels in de zitting), maar ook voor het zitgevoel van de ruiter. Immers een zadel wat inzakt zal 'kleiner' worden en dat is niet altijd gewenst.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:39

DubbelDun schreef:
Maar wil je juist niet dat een boomloos zadel gaat vormen naar de rug?? Zeker met een iets ingezakte rug (swayback) zal het zadel erg gaan 'indeuken' . Dit gaat niet alleen ten koste van het uiterlijk van het zadel (ribbels in de zitting), maar ook voor het zitgevoel van de ruiter. Immers een zadel wat inzakt zal 'kleiner' worden en dat is niet altijd gewenst.


Ik begrijp je punt, maar de Freemax zadels zakken niet zo erg in als bijvoorbeeld een barefoot. ;)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:34

DubbelDun schreef:
Heeft die Kifra pad losse inlages?? Dan zou je eens kunnen kijken naar inlages geschikt voor een swayback.

Sorry ben echt een leek wat boomloosgebied, maar begrijp ik goed dat dat inlages voor een holle rug zijn?
Ik heb Lilianne erbij gehad en die vond dit prima zo passen, dus ik ben wat huiverig om dingen te veranderen omdat ik er geen verstand van heb.

@Kitty, is het dan nodig voor ons om het op bepaalde plekken op te vullen?