[WN] Wat voor pad onder een Shetland westernzadel ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollowpoint

Wat voor pad onder een Shetland westernzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 20:56

Ik heb voor de Shetlander van mijn dochter een westernzadeltje gekocht. Het is een probleem om er een goed passend pad onder te vinden. Ik heb er nu een zo'n dun dekentje onder, een paar keer opgevouwen. Alleen dit is naar mijn idee niet zacht genoeg.

Weet iemand of die ook kant en klaar te koop zijn of dat ik zelf moet knutselen?

IJp

Re: Wat voor pad onder een Shetland westernzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:57

Ik heb mijn shet-pad bij Arthur vandaan. Kost om en nabij de 30 euro en ik heb hem in de kleur blauw met zwart en wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:58

Arthur heeft ponypads/blankets in zijn winkel liggen. Stalgenootje heeft laatst ook een pad voor haar shet daar gekocht. Je kan het ook online bestellen http://www.westernstore.nl

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:59

Te laat Beau, stalgenootje had al gereageerd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:00

IJp schreef:
Te laat [***], ik had al gereageerd Lachen

Hahaha hoi stalgenootje met shetlander ROFL

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:07

Hee goeie tip ! Pling Ik had dit niet verwacht bij Arthur, ze zien er prachtig uit. Als ik het goed lees , zijn ze gevuld, met fleece of zo en zijn ze dik genoeg? Als ik daar bestel krijg ik er dan een rekening bij of moet ik vooraf betalen ?

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:10

Ik lees net de betalingsvoorwaarden op zijn website , dus dat is me nu wel duidelijk.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:23

Ze zijn gevuld, maar niet met fleece. Waarmee exact weet ik niet, maar er zit klitteband aan de achterkant, dus als de vulling te dik zou zijn, dan kan je die eruit halen. Ik gok dat de pad zo'n 2 á 3 centimeter dik is.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:25

Ik heb overigens niet die USA pad Pony, maar een idee Navajo-pad. Deze staat niet op zijn site vermeld.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:14

Ik heb ook de navajo voor de shet en daar zit vilt in. De pad kan open aan de achterkant en dan kan je die evt verwijderen om te wassen. Met rijden zou ik hem erin laten. Niet alles staat op zijn site( deze stonden er eerst wel op), maar als je niet in de buurt komt kan je telefonsich wel een kleur doorgeven.
Hij heeft trouwens ook echte western hoofdstelletjes voor de shet incl teugels iets van 30 euro, als je die nog niet hebt. Die van ons is simpel en zit geen bitriempje bij. Bij Storm hebben we een stoffen one ear gekocht in rood met teugels, die kan ook zo klein als je wilt.( elk one ear natuurlijk)
Voor een kleintje is een engels hoofdstelletje nog wel even makkelijk, maar ze wennen snel aan westernteugels.......Als je die nog niet had he?! Anders overbodige info natuurlijk.
Hij heeft ook hele leuke riemen met mini buckles, zoooo leuk ook......

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:52

Die" USA pad pony" bij Arthur op de site ziet er wel tof uit op een zwarte shetlander Cool , weet iemand of die niet te groot wordt voor een Shet?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:39

Onze navajo is te lang voor onze shet van 95cm, maar hij heeft er verder geen last van. De USA zal ook wel te lang zijn, maar ik heb toch liever zo een pad onder het zadel en zoals ik zei hij heeft er nog nooit last van gehad en wordt toch best veel gereden daarmee.

LadyRosaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:50

ik het een shetland pad bij huppa uit hijum (friesland) vandaan alleen ik moet nog een zadeltje vinden
maar kijk anders ff bij www.huppa.nl (webshop)