12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:20

Ik heb ook een erg leuke wedstrijd gehad! Ons debuut in de SAH (Am&O) en de IHT! Ik moet zelf nog veel leren Knipoog, maar ik was apetrots op mijn kleine mannetje, dat zich uitstekend heeft gedragen OK dan! .

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:21

Gefeliciteerd allemaal! Foto's en uitslagen?

Smoske

Berichten: 922
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: AS

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:45

Fijn dat het een leuke wedstrijd was! en aan iedereen proficiat met de behaalde resultaten!
Leuk dat er al een paar foto's en een filmpje zijn voorbijgekomen!
We willen nog meer zien!! Haha!

Glimworm

Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Duitsland

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:55

Ik heb ook een heele mooie wedstrijd gehad gistereen. En ook mog met success. Maar ik was ook helemaal moeeeeeeeeeeeeeeeee. Slapen Simon ook. Zelfs vanochtend nog. Als hij in de wij kwam ging hij nog weer liggen ondanks dat de bak ernaast geslept moest worden. Ik heb het helaas niet gezien. Ik ben 5 keer gestart en nu heb ik nog meer respect voor diegeenen die altijd zo vaak gaan starten. Hoe houden jullie dat vol?

Anoniem

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:12

Normaliter start ik rond de 6x op een dag, en dat is niet zo zwaar omdat je lekker constant bezig bent. Gisteren echter heb ik alleen maar gewacht, gewacht, nog langer gewacht en toen nog langer gewacht en DAT is slopend.
Onze paarden stonden om 07.30 uur op de wagen om te vertrekken omdat Dick in de Beginners ging starten, dus het werd een lange dag. Hadden we nooit moeten doen zo; niet te doen met een jong beest op de wagen en een onervaren oud beest.
Faiz stond braaf te pitten toen Leo moest lopen, maar vanaf het moment dat we 's middags Faiz eraf haalden heeft Leo stennis staan te schoppen. En dat hielp Faiz weer over z'n toeren... En die zag het al niet helemaal zitten allemaal Haha! dus dat was niet zo'n succes...

Dick heeft lekker gereden met Leo in de horsemanship. De klassieke foutjes van elke beginner, waar je voor kunt waarschuwen, maar wat je zelf moet ervaren en van moet leren. Pleasure heeft hij afgemeld, omdat het railwork van de HS hem wat te hectisch was (dan spant hij zelf op en gaat Leo mee spannen, en dat wil dan wel eens in rodeo ontaarden, maar dat liet hij heel wijselijk niet gebeuren) en hij wilde stoppen toen het nog goed ging. Wel lekker een tijdje losgereden in de hoofdring voor de pleasure, en toen afgemeld en paard uitgestapt, appeltje gevoerd en op de kar gezet.

En toen begon het grote wachten, want met Faiz hoefde ik 's middags pas in de HS en de pleasure. Eerste start verwacht om 15.00 uur...
Toen we hoorden dat de rubrieken in een andere volgorde verreden zouden gaan worden (open kwam voor amateur maar dat maakt geen verschil, maar de pleasure zou pas na de reining komen) toen was voor mij heel snel de keuze gemaakt; afmelden die hap. Ik was al volledig afgedraaid doordat ik al wekenlang alleen zit op de zaak (Vakantie en ziekte collega's), weekeinden volgepland, en geplande snipper- en ADV-dagen van mezelf maar ingetrokken omdat ik anders de tent moest sluiten, en deze wedstrijddag brak me dus volledig op.
Dus rond 13.30 heb ik de knoop doorgehakt: Faiz van de wagen, lekker rijden in de inrijring tot het goed gaat, en dan opladen en naar huis. De paarden waren het inmiddels goed zat op de wagen (het hengstenschot moest dicht want die mannen gaan staan te etterbakken samen, dus de achterste ziet de hele dag ook niets, we hadden ze daarom al een keer gewisseld) en ik stond zelf op standje omkieperen, dus dan moet je wat...
Dus Faiz gezadeld en de inrijring in. Daar besloot meneer dat andere paarden eng waren en dat hij die maar het beste van z'n lijf kon trappen, dus ik heb een paar beste bokken uit mogen zitten. Hij vond het eng. Lekker lang laag voorwaarts rijden zoals ik thuis altijd losrijdt ging niet omdat hij dan aan de kletter ging, dus ik heb 'm echt kort moeten houden om het vooral voor anderen zo gecontroleerd mogelijk te laten gaan. Duurde een half uurtje, en toen kwam er wat rust in de tent. Toen kon ik ook rustig de teugel wat langer laten worden en op 1 hand over gaan nemen. Hij bleef naar de uitgang trekken (daar had hij Leo voor het laatste gehoord...) maar was netjes controleerbaar in 3 gangen.
Toen hij braaf was ben ik afgestapt en kon mijn nieuwe groom Jeroen 'm aan de hand uitstappen, terwijl ik me afmeldde bij het secretariaat en even de mensen kon bedanken.
We hebben de daadwerkelijke wedstrijd dus niet gehaald. Toen mijn eerste rubriek begon, stond Faiz op de wagen en konden wij naar huis. Heerlijk!
Thuis opgeruimd, paar flinke bakken Chinees gehaald, en met z'n allen bij de buren (Quirine van Manja, 3e HS en 2e PL in de B 's morgens en dus voortaan ook in de A!!! Feli!!!) lekker weggebuffeld. Ook daar waren de kwartjes op; tijdens het eten werd het stil en na het toetje kakte echt iedereen in. Haha wat een watjes zijn we met z'n allen he!

Al met al hebben we weer een erg gezellige dag gehad, en waren de resultaten goed: twee brave paarden die ook weer een hele ervaring rijker waren!

Op 2 september gaat Faiz weer mee, dan naar Bunschoten. Eens zien of hij wat geleerd heeft van de goede ervaring van gisteren, en eens kijken of we dan daadwerkelijk de ring in gaan!

Excuses voor iedereen die ik stuurloos bijna omver gereden heb of die de achterhoefjes van Faiz heeft mogen bewonderen, en bedankt voor jullie begrip en geduld!

En Regina, bedankt voor het halster, dat blauw staat hem inderdaad helemaal super! Tong uitsteken

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:01

Zoveel starten is 1 ding, maar al die patterns ook nog onthouden, dat is ook nog een uitdaging op zich met de zenuwen in je lijf, lijkt me.

Hectisch dagje zo Sonja! Lastig met die jonkies; heel moeilijk inschatten wat ze kunnen hebben ...

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:08

Sonja jij moest doen wat moest doen en dat vindt erg toppie van jou

Glimworm

Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Duitsland

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:17

Mac schreef:
Zoveel starten is 1 ding, maar al die patterns ook nog onthouden, dat is ook nog een uitdaging op zich met de zenuwen in je lijf, lijkt me.
...


Gelukkig was het tenminst in mijn disciplines niet zo erg omdat de proefjes van de Am en Op gelijk waren. Maar ja, meestal heb ik niet zo'n probleem met onthouden van de proefjes. Alleen maar met tellen. Een, twee, drie en dan?

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:25

mijn dag was het niet helmaal,marco was ernstig druk,de rem en easy waren kwijt
hm al uit de ring gegaan voordat ik zelfs maar het proefje gereden heb had geen zin in die ongein.
pleasure helaas verkeerd aangesprongen en niet helemala op tijd gecorrigeerd.
verder was ik daar naast de spanning wel teverden over

Anoniem

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:59

Starte jij in nde beginners susan?

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:03

ja niels ik stond naast jou Tong uitsteken
en we hebben elkaar al eens eerder ontmoet bij johanna Knipoog

iski
Berichten: 994
Geregistreerd: 23-01-05

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:12

Leuke wedstrijd...mooie wedstrijd...fijne dag...???? Ik begrijp er niets meer van.. Ziek

Het enige dat ik gehoord heb is: slechte organisatie, onverwacht en onbegrijpelijk/onvoldoende inzichtelijk gemaakt omgooien van programma, slechte omroep, geen doorman..geen toezicht in inrijbak, geen hulp bij opbouw/afbreken van trailparcours (er werd n.b. om assistentie vanuit het publiek gevraagd)... Waarom lees ik dat soort commentaar hier niet? Is iedereen te schijterig om dit te benoemen? Welnu, ik steek gerust mijn nek uit hoor. Het was ronduit k*t. Zo....dat is eruit... Haha!

Maar nu? De organisatie was gedaan door Regina Gerrits. Hulde. Want ik geef het je te doen om een WRAN wedstrijd uit te schrijven. We kunnen er allemaal op afgeven maar zonder mensen die een wedstrijd willen organiseren hebben jullie geen hobby. Of je moet je tot het boscrossen bekeren....maar dat zie ik niet gebeuren. Zou ik persoonlijk ook niet willen want er zijn te veel Reiners die ik in het bos niet tegen zou willen komen. Ze zijn niet in staat om hun paard onder controle te houden en geven het paardrijden een slechte reputatie.

Maar wat dan wel? Zoals ik al jarenlang tegen organiserende manegehouders (tevergeefs) roep: stel een team van vrijwilligers samen, maak en hou ze enthousiast, betaal ze uit (desnoods in natura) zodat ze gemotiveerd blijven want vrijwilligers die meedraaien in het organiseren van wedstrijden zijn onontbeerlijk maar tevens ondergewaardeerd. Geheimpje uit de keuken: de vrijwilligers werken van 'smorgens 7.30 tot de wedstrijd afgelopen is daar waar deelnemers of alleen de ochtend of alleen de middag aanwezig zijn en nog lopen te zeiken wanneer de pauze een half uurtje uitloopt of de wedstrijd een kwartier later begint...hadden ze 15 minuten langer in bed kunnen blijven liggen. Doe me een lol en kom er helemaal nooit meer uit.... Boos!

En als beloning voor 8 tot 12 uur onafgebroken in touw zijn krijg je een maaltijd tussen de middag en koffie/thee tussendoor. Oh ja...en een massage van zere voeten als je het geluk hebt een begripsvolle partner te hebben. En let op ....een wedstrijddag levert geld op. Inschrijfgeld per start x 140 starts...minus betaling van de Jury en de prijzen. En ga me niet vertellen dat er geld bij moet want daar geloof ik niet in. Dus kan er ook wel iets af voor de vrijwilligers die tot 12 uur per dag hun schoenen verslijten voor jullie plezier.

En stel als organisator eisen. Een bar moet swingen, een keuken moet snorren en een wedstrijd moet lopen als een klok. Zowel deelnememers als bezoekers moeten de snelheid en souplesse waarneembaar voelen. Een enthousiast team dat de waardering van organisator/deelnemer/bezoeker voelt en ervaart houdt de 'schwung' erin en maakt een show tot een succes. In Zuidwolde merkte ik er (weer) niets van. Onverwachte vrijwilligers zoals Paul Romkes (wie kent hem niet... Haha! ) wierpen zich op als omroeper in de inrijbak en zie....het liep plotseling wat sneller. Maar een bar/cafetaria die opereert met de snelheid van een dood paard roept enkel ergernis op.

Organisatoren: vorm een team van mensen die het vuur uit de schoenen wenst te lopen...maar beloon ze wel. Deelnemers: betoon je respect voor de vrijwilligers..zonder hun geen wedstrijd of...een slechte wedstrijd. Stel je eens voor dat alle vrijwilligers om een uur of 2 de brui eraan geven, het enige dat je overhoudt is de organisator....de manegehouder en de jury....ik wens jullie veel genoegen met de rest van de dag.... Clown Weet je wat, laten we het op het aankomende NK eens uitproberen..alle vrijwilligers gaan vrijdagmiddag zo tegen een uur of 3 naar huis. Het is weekend. Ik beloof je dat het een memorabel NK 2006 wordt.

En Regina: Ga door meid, je doet je stinkende best, niemand ziet het misschien maar met iets meer hulp kan het ook in Zuid-Wolde een leuke lokatie zijn.
Laatst bijgewerkt door iski op 14-08-06 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:16

susan schreef:
ja [***] ik stond naast jou Tong uitsteken
en we hebben elkaar al eens eerder ontmoet bij johanna Knipoog


Oh, kan wel, ik lette niet zo op gezichten. Was meer met andere dingen bezig.

Anoniem

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:18

En iski ik heb het wel erg leuk gehad, en heb niks gemerkt van dat het slecht was.

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 00:01

Ja zeg iski .... d'r mot toch altijd wat te klagen blijven, nietwaar Knipoog? Anders heeft niemand een fijne dag gehad Clown !

En om eerlijk te zijn .... heb ik niks te klagen gehad. Er was idd eea veranderd in het programma, maar niks onoverkomelijks en wie wat vraagt, die weet wat Knipoog . Ik meen het als ik zeg dat ik een leuke wedstrijd heb gehad Bloos . Veel geleerd, leuke jury, goede uitleg, goede sfeer. Het zal ongetwijfeld dat er eea te verbeteren valt, maar volgens mij loopt geen 1 wedstrijd zoals die gepland is.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 00:17

wat toch heerlijk als je zelf start.(hoort niets, ziet niet, zegt niets Haha! )
ik heb niks gemerkt van een niet goede orgnisatie Blond
verandering in het programma..........de open voor de amateur,
ach , ik zit er toch altijd te vroeg op, dus dat kwam mooi uit, kon ik er ook weer eerder af Haha!
voor het eerst in jaren zijn we weer eens naar zuidwolde getuft, we hadden altijd goede herinneringen aan die wedstrijden, en dat hebben we nu nog steeds.

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 00:30

het is maar wat je er zelf van maakt..... enigste wat mij stoorde was dat je het moeilijk kon horen als je in de inrijbak was en werd omgeroepen, maar dan kwam er iemand.
De boxen kraakten wat, was soms even moeilijk te verstaan of het walk of jog was, maar heb telkens goed geraden Haha!

Enigste waar ik kwaad om was, maar dat heeft niets met de organisatie te maken!!!! Was dat de medewerkers van de manege, geen rekening hielden met de paarden. Ik stond mijn paard aan de trailer af te zadelen en ineens schiet er een trekker zo achteruit, met een stevige vaart erin, bijna zo de hoek om, Mijn Max is altijd koelbloedig, maar nu zat ie bijna op de trailer, en niet eens een excuus of zo.

Pannenkoek
Berichten: 2652
Geregistreerd: 11-06-04

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:05

klaasjuhhh schreef:
Foto's.......?

Eentje dan............maar dan wel van een Pannenkoekenpaard!
Afbeelding

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:12

wat ik wel vervelend vond is idd het door beleid,
bij d ehorsemanship moest iedreen er maar in en moest de jury nog mensen op hun plek gaan zetten, volgens mij kan dat anders
bij de am heeft paul dat dan ook even geregeld....

Anoniem

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:23

@Iski:
Ik denk dat jij doelt op het feit dat het nogal lang duurde voor er deelnemerslijsten voor de middag beschikbaar waarop mensen konden zien wanneer ze aan de beurt waren cq paard moesten gaan halen, en dat er onduidelijkheid ontstond over de volgorde waarin rubrieken gereden werden.
Volgens mij hebben de deelnemers daarover direct de mond opengetrokken richting de organisatie (is ook de enige juiste weg volgens mij, maar blijkbaar wil jij achteraf nog een hoop gezeik op Internet lezen???) en is daar aan voldaan. En aan de hand daarvan had iedereen weer duidelijkheid, en kon men z'n eigen conclusies aan verbinden. Dan is het toch klaar?
Ik heb er bv voor gekozen om alleen even in de inrijbak te gaan rijden, en daarna af te taaien. Is dat dan verkeerd? Ik heb een uitstekende dag gehad, mijn paard heeft weer een hele ervaring opgedaan, de organisatie heeft gewoon mijn startgeld en mijn bedankjes ontvangen, alleen JIJ hebt blijkbaar achteraf nog wat te zaniken. Terwijl je niet eens wat met de wedstrijd te maken had Verward Schiet mij maar lek...

Ik was dus vrij vroeg weg, maar volgens mij heeft iedereen een uitstekende dag gehad. En ik weet niet hoe anderen dat doen, maar ik loop persoonlijk na een wedstrijddag (OOK als ik die vroegtijdig beeindig) altijd nog even naar het secretariaat om te bedanken voor de organisatie en de goede zorgen, en als ik vroegtijdig aftaai zal ik ook eerlijk de reden daarvan vermelden. Is toch niet meer dan normaal denk ik zo?

iski
Berichten: 994
Geregistreerd: 23-01-05

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:54

Sonja schreef:
@Iski:
Ik heb een uitstekende dag gehad, mijn paard heeft weer een hele ervaring opgedaan, de organisatie heeft gewoon mijn startgeld en mijn bedankjes ontvangen, alleen JIJ hebt blijkbaar achteraf nog wat te zaniken. Terwijl je niet eens wat met de wedstrijd te maken had Verward Schiet mij maar lek...

Nee Sonja, tot lekschieten ga ik niet over. En ik heb niets te zaniken, ik verbaas me alleen maar over het feit dat ik gedurende de tijd dat ik er rondliep veel negatieve geluiden gehoord heb maar daarover niets teruglees. Ik schrijf alleen maar op wat ik gehoord heb. Don't shoot the messenger.. Haha!

En verder breek ik een lans voor de mensen die het organiseren...toch?

Roxannne
Berichten: 248
Geregistreerd: 14-08-06

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:01

Wij hadden ook een leuke dag!! leuke mensen gesproken erg gezellig!!!
Wel erg jammer dat ik niet mee kon doen,zit toch liever op mn maatje dan bij de bakrand. Lachen Lachen

Anoniem

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:13

@Iski, de mensen die ik heb gehoord dat iets niet naar de zin was, zijn het bekende trapje opgeklommen en hebben dat gemeld bij het secretariaat. Dat daar direct actie op ondernomen heeft. Dus waarom zou dat dan achteraf nog op internet uitgekauwd moeten worden? "Probleem" is dan toch keurig opgelost?
In een ander topic klaag je notabene over wedstrijdmentaliteit. E.e.a. rijmt voor mijn gevoel niet helemaal met elkaar, maar misschien heb ik het allemaal niet helemaal door op deze doordeweekse maandagmorgen Verward

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:15

Haha! Iski get rid of al those negative STOFJES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Knipoog
tuurlijk zijn er altijd dingen waar de mens over klaagt, maar al met al was het een gezellige dag,dat er vrijwilligers gevraagd worden om het trailparcour op te ruimen... heb ook te paard mee geholpen Haha! ...bewijst maar weer dat het een teamsport is Knipoog

@ pannenkoek Haha! Rixt met Aimee Haha! Mooie foto!!!!!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: 12-08-2006 summer holiday show, ZUIDWOLDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:23

Pannenkoek schreef:
klaasjuhhh schreef:
Foto's.......?

Eentje dan............maar dan wel van een Pannenkoekenpaard!
Afbeelding

Meeer!! *LOL* Mooie foto !