Western Experience 2015

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieƫrt

Re: Western Experience 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:55

Nou ja ik ben er zelf nooit geweest, maar ik hoorde dat de organisatie veranderd is en dat het daarna is teruggelopen. Nu is de oude organisatie er weer (gedeeltelijk) bij gevraagd, en ze hebben iemand ingeschakeld om meer met social media ed te doen. Om het evenement meer te laten leven.

Zo hoorde ik het idee om meer grote publiekstrekkers te gaan vragen.
Ilse de Lange bijvoorbeeld, maar ook grote(re) westernnamen.

Mijn vriend (de ingeschakelde social media man) zei bijvoorbeeld ook tegen mij: 'waarom is bij zo'n event geen bokt-stand?'.

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:58

Toen ik zaterdag aan het losrijden was, lag de piste netjes. Er wordt gewoon megadiep afgezet door de paarde rond de barrels, en was er dus te weinig zand. Dat hadden wij op voorhand ook niet gezien, omdat de piste en de grond echt netjes leek.

Sandra heeft superrrr gereden! Echt een voorbeeld vind ik dat! Een kruising haflinger, arabier en welsh, 22 jaar, en zo'n prestatie! Da's toch ongelofelijk??!!!

Er was idd geen pole bending. Debby is gewonnen 1ste en 3de plaats. 2des was Martine. Twee topmeiden/dames!
Martine rijdt trouwens met een draver, zij komt van extreem ver en deze plek is haar echt van harte gegund! Het was sterke concurrentie, dat maakte het extra leuk voor de finale. Debby met Billy stak er sterk bovenuit, maar zij had op zaterdag ook een slechte dag.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:01

alyel schreef:
Toen ik zaterdag aan het losrijden was, lag de piste netjes. Er wordt gewoon megadiep afgezet door de paarde rond de barrels, en was er dus te weinig zand. Dat hadden wij op voorhand ook niet gezien, omdat de piste en de grond echt netjes leek.

Sandra heeft superrrr gereden! Echt een voorbeeld vind ik dat! Een kruising haflinger, arabier en welsh, 22 jaar, en zo'n prestatie! Da's toch ongelofelijk??!!!

Er was idd geen pole bending. Debby is gewonnen 1ste en 3de plaats. 2des was Martine. Twee topmeiden/dames!
Martine rijdt trouwens met een draver, zij komt van extreem ver en deze plek is haar echt van harte gegund! Het was sterke concurrentie, dat maakte het extra leuk voor de finale. Debby met Billy stak er sterk bovenuit, maar zij had op zaterdag ook een slechte dag.


Dat paard heette Jury toch? Was echt een goeie :) Kon echt krap er op draaien, en dan 22 jaar, knap hoor!

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:16


alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Western Experience 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:58

Ik denk dat dit haar beste run was gisteren. Super lieve dames ook. Er was geen haat of nijd te bespeuren en de concurrentie was echt sterk. Ik baal er echt van dat ik mijn kunnen niet heb kunnen laten zien, maar op flanders horse expo probeer ik het beter te doen! Hihi

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Western Experience 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:10


emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:19

alyel schreef:
Ik denk dat dit haar beste run was gisteren. Super lieve dames ook. Er was geen haat of nijd te bespeuren en de concurrentie was echt sterk. Ik baal er echt van dat ik mijn kunnen niet heb kunnen laten zien, maar op flanders horse expo probeer ik het beter te doen! Hihi


En dat is je van harte gegund Alyel! *D

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western Experience 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:50

wow er glijden er idd veel uit. erg gevaarlijk met blessures zo! die 300 euro die je dan wint ben je met een beetje pech alweer ruim kwijt aan de da.....

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Western Experience 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:01

Idd, en met gemak 6weken uit de running... Maar geen enkel paard heeft er iets aan overgehouden. Gelukkig maar. En nadien heeft de organisatie er alles aan gedaan om uitschuivers te vermijden.

Ik heb mijn zus als een hysterische continu de hoefjes laten uitkrabben... De schrik bleef er toch wat inzitten. De tonnen werden qua afstand telkens wat verzet om voldoende zand te garanderen.

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:22

Je ziet ook dat sommige paarden moeite hebben met draaien omdat ze niet in de grond komen. De ondergrond lijkt te hard en te weinig los zand erover. Is met het paard die is gevallen ook alles goedgekomen? Het is behalve blessures ook voor de jongere paarden vervelend die nog niet zoveel wedstrijd ervaring hebben, want die raken door slechte grond hun vertrouwen kwijt.. En dat is jammer want ze doen allemaal harstikke hun best (op de video te zien :) )

Ik denk dat ieder barrel race paard recht heeft op goede grond, want er word veel van ze gevraagd. Natuurlijk zijn we nog lang niet op hetzelfde niveau als de italianen, qua technniek en snelheid, maar als je ook hun grond ziet, daar word je jaloers op, Deze grond is diep genoeg voor het paard om zn werk te doen maar ook om het paard te " dragen " zo voorkom je blessures en verbeter je de sport.. hoe beter de grond hoe beter de paarden presteren en als ruiter ook belangrijk want als je weet dat de grond goed is durf je ook voluit te gaan. Ik bedoel dit niet als kritiek maar als verbeter puntje voor volgend jaar

(fotos geleend van Matteo EK kampioen)
Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Western Experience 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:50

Vroeger was de westernexperience veel groter en massaler. Tegenwoordig vind ik er dus nog maar weinig aan en ben nu al een paar jaar niet geweest.