[WN] Farmers Field Trail, 24 mei, Koekangerveld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanW

Farmers Field Trail, 24 mei, Koekangerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:16

:):) :# Éindelijk kunnen we het dan officieel aankondigen: De eerste, enige echte Farmers Field Trail :# :):)

Op zondag 24 mei 2009, wordt ons kleine idee grote werkelijkheid! De eerste Farmers Field Trail zal dan gehouden worden in Koekangerveld, Drenthe.

Wat is de Farmers Field Trail zul je je afvragen? Wel, dit is een outdoortrail over erf, door weilanden en bos en zal over een afstand van zo'n 6 kilometer gaan. Over die afstand zijn 20 hindernissen/obstakels verdeeld, die je samen met je paard gaat volbrengen. Uiteraard staat het plezier van paard én ruiter voorop!

Doordat het een outdoortrail is, een westernevenement, welke ook nog eens op een melkveebedrijf wordt gehouden, zullen alle hindernissen in het teken van 'the ranch' staan, of een heel natuurlijke uitstraling hebben!
Zo kun je denken aan boomstamslepen, een waterhindernis, een brug over een sloot, een aantal }:0 }:0 }:0 verplaatsen en vele andere opdrachten.
Alle hindernissen staan inmiddels omschreven op onze site! Farmers Field Trail

Als Paintliefhebbers vonden we het leuk om de Farmers Field Trail dit jaar als feestwedstrijd voor de 15-jarige DPHC te organiseren, zodat ook zij een speciale gelegenheid hebben om dit te vieren. Vandaar dat dit jaar geregistreerde American Paint Horses voorrang krijgen op de inschrijving!

Hoewel het een westernevenement is zijn zeker ook niet westernruiters met hun paarden welkom om de uitdaging aan te gaan!

We hebben zeer gave prijzen te verdelen! In elk geval krijgt elke deelnemer een gaaf aandenken mee naar huis. Tevens is er nog een extra prijs te winnen voor de paard/ruitercombinatie die het mooist in 'Ranch style' is gekleed!! Dus laat je bling, bling outfit dit keer maar thuis en kom in je 'mooiste' workoutfit :j

Doordat de hindernissen als pittig ervaren kunnen worden voelen we ons genoodzaakt een minimum leeftijd van 5 jaar bij de paarden in te stellen. De minimum leeftijd voor de ruiters is 16 jaar.

Ook staan we natuurlijk te springen om véél vrijwilligers!! Zo hebben we bij elke hindernis een jury nodig die de deelnemers beoordeeld op het correct uitvoeren van de opdracht. Hier hoef je niet voor gestudeerd te hebben ;) Elke jury krijgt van ons een uitgebreide omschrijving mee, van wat de bedoeling is.
Maar uiteraard hebben we ook nog diverse andere functies, zoals drankjes schenken in de saloontent enz. (Voor het geval je mocht vinden dat de paarden wel érg dichtbij komen als jury zijnde :D)

Uiteraard wordt er de gehele dag goed voor onze vrijwilligers gezorgd en hebben we na afloop voor onze harde werkers een gezellige BBQ, geheel in Amerikaanse stijl :9 En ook jullie krijgen een mooi aandenken mee naar huis!

Als klapper op de vuurpijl: Ben je dit jaar vrijwilliger? Dan ben je volgend jaar verzekerd van een plek als deelnemer!! Want je leest het goed, dit jaar vrijwilligen, volgend jaar voorrang op inschrijving! :j

Je begrijpt, dit wordt een evenement wat je niet mág missen! Hier wordt de rest van het jaar nog over gesproken :+ Zorg dat je erbij bent! Met of zonder paard ;)
Kom je zonder? Help dan gezellig mee! Je weet nu wat het oplevert *D

Zondag 24 mei 2009!! BE THERE!!!!

Voor meer info mag je ook pb-en. Jeddah of SusanW
Laatst bijgewerkt door SusanW op 23-02-09 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:34

Wat een ontzettend leuk initiatief! :)) Jammer dat het voor mij veeeeeel te ver weg is.... (360 km...)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:45

Oei, das wel heel ver rijden :oo

Maar wie weet doet goed voorbeeld volgen? En dan bij jou in de buurt? ;)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:55

Wel erg verleidelijk om te vrijwilligen, maar we komen 23 mei thuis van vakantie in Amerika 8-) . Zal er even over denken.... Lijkt me namelijk wel erg leuk.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:09

:~ :~ als echte trailliefhebber wil ik eigenlijk niet ontbreken!!!
heb er nu al zin aan.
groetjes,Jan

__Suzanne__

Re: Farmers Field Trail, 24 mei, Koekangerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:01

Oh wat GAAF is het toch! Ik hoop dat we mee kunnen doen!

Stookly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:07

My horse and I will be there!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:11

Lijkt me erg gaaf, maar ik heb totaal geen ervaring in de trail :P Zal het dan wel te doen zijn? Mag je eventueel (als het te lastig is oid) ook hindernissen overslaan?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:13

Ik zie net de omschrijving van de hindernissen, dat ga ik dus niet redden :P

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:22

Mag je ook meedoen op een niet-paint?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:04

Jee, wat gaaf lijkt me dit. Denk dat good old Rico me er een heel eind doorheen zou kunnen slepen... Wel echt een uitdaging! Optoming is dus vrij? Hij heeft geen westernoutfit meer namenlijk.

ArizonaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:41

Lijkt me heel leuk! Ga eens kijken of dat gaat lukken.
Ons westernzadel past niet meer, dus ik zal dan wel in coiboi-outfit komen met een dressuur-prikkerzadel :D

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:22

Jeddah en SW wat hebben jullie dat weer mooi voor elkaar! +:)+ Wauwie! :wow:
Ziet er leuk en spannend uit, ik word nu al :):) Gelukkig durft Quince het meeste wel, maar een boomstam naar zich TOE trekken vind ie wat eng, achter hem aan maakt niet uit. Heb ik ook bij de Summer Trail gedaan. Afsprong is niet in het water lees ik, dus dat valt ook alweer mee ;) en koetjes zijn leuk! }:0 }:0
Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen/paarden het toch wel wat eng vinden allemaal, het is tenslotte niet niks als ik het zo lees.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 23:42

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! :j
We zijn er zelf ook een beetje hyper van :D Het is gewoon zó leuk om mee bezig te zijn!!

Even wat vraagjes beantwoorden:
@ Karina, de optoming is niet helemaal vrij. We hebben wel wat regeltjes bedacht, die ook spoedig op de site geplaatst zullen worden, maar het is wel zo dat we ook de engelse ruiter de gelegenheid willen geven om mee te doen, dus zowel een westernzadel als een engels zadel zijn toegestaan ;)

@ Jannie, ja in principe is het opengesteld voor alle rassen, met het gegeven dat geregistreerde Paints wel voorrang krijgen dit jaar, vanwege de verjaardag van de DPHC. Mochten er dus plekken overblijven naast de Paints, krijgen ook de andere rassen een kans.

@cp112, op zich hoef je geen trail(wedstrijd)ervaring te hebben, maar buitenrijervaring en een goede basisafrichting is toch wel een must. Het is toch een kijkerig parcours en paarden die bijv. nooit (of zelden ;) ) buiten de bak komen, gaan dit wel érg spannend vinden!!

@ Tammie, dat wordt een kort nachtje dan, want dit wil je niet missen natuurlijk :+ Maar veel plezier eerst in Amerika!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:54

SW: sommige hindernissen zijn niet op je eigen paard, maar "leen" je een paard. Waarom is dat? en welk paard dan?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 23:57

Ja welk paard dat is, blijft nog een verrassing tot dan, maar we laten die twee opdrachten niet vanaf eigen paarden doen, vanwege de veiligheid ;) Niet iedereen zal even handig omgaan met het werpen van een lasso en misschien zijn eigen paard 'ropen' op die manier :D
Tevens zal het schieten ook niet door elk paard in dank worden afgenomen... Maar daar hebben we dus een veilige en leuke oplossing voor bedacht! En dat paard is zéker braaf genoeg, die heeft al veel meegemaakt en is een echte ranchhorse :j

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:01

Oh aha, ik snap het :)* ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:06

Wat een ontzettend leuk initiatief! 8-)

En wat ontzettend balen dat dit is in het weekend dat ik de meerdaagse van Markelo al rijd. :+

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:08

dat klinkt wel ontzettend leuk, misschien dat ik wel even kom kijken ben erg benieuwd!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 00:14

Oké MF :D

Tja Karin, dát is natuurlijk ook gaaf!! (maar inderdaad niet zo gaaf als de FFT ;)

Moet je doen Manonxxlove! Lekker in de buurt voor je!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:22

SusanW schreef:
Doordat de hindernissen als pittig ervaren kunnen worden voelen we ons genoodzaakt een minimum leeftijd van 5 jaar bij de paarden in te stellen. De minimum leeftijd voor de ruiters is 16 jaar.
Dat klinkt logisch :j maar....hebben jullie dan geen capverplichting? Gezien de hindernissen: sprongetjes en onder een "tunnel" van takken door, zou dat ook logisch zijn ;) Het is natuurlijk wel een afbreuk aan je "ranch-outfit" maar ja, veiligheid voorop natuurlijk. Niet dat het hoeft van mij persoonlijk, zomaar even een brainstorm-vraagje :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:07

Dat komt allemaal nog in de regels MF, maar in principe laten we de keus aan de deelnemer over. Cap of hoed. Behalve deelnemers tot 18 jaar. Zij zijn wel verplicht een cap te dragen!

Bij de prijs voor de mooiste ranch outfit telt het hoofddeksel dus ook niet mee, aangezien dat mensen tot keuzes kan 'dwingen' die ze anders niet zouden nemen ;)
Dus als je ondanks een cap verder de mooiste outfit hebt, kun je toch die prijs winnen! :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:09

Hmm nee ik ga toch niet meedoen, heb wel 'buiten' ervaring (rijd bijna alleen maar buiten) maar ga het toch niet proberen :P ben nogal een mietje :o
Ik ga denk ik wel kijken! koekangerveld ligt vlakbij koekange neem ik aan? :P Daar woon ik vlakbij dus kom wel even langs :j

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:11

Hartstikke leuk cp112! Ja Koekangerveld ligt 'naast' Koekange ;)
En wie weet raak je bij het zien van de wedstrijd zo enthousiast, dat je druk gaat oefenen en volgend jaar misschien mee kan doen!? :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:14

haha wie weet! Als er niet paints mee mogen doen tenminste :P al is hij wel bont :j
Mijn tante woont geloof ik in koekangerveld.... vlak naast de wijk. of het is gewoon Koekange ik weet het niet meer :P