[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:21

Jan_Trel schreef:
Het is een groom per paard, het is zelfs zo dat als een groom naar huis gaat en een nieuwe groom komt voor een bepaald paard, deze nieuwe groom tegen inlevering van het bandje van de oude groom geheel GRATIS een nieuw bandje om de pols krijgt.

Dat schept toch volop mogelijkheden voor de creatievelingen onder ons!! ;)

+:)+ +:)+

jmd

Re: SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:55

Wij hebben er in ieder geval zin in, we gaan er een gezellige week van maken +:)+

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:57

en ik ben aanwezig voor bijna anderhalve week gezelligheid :) en een beetje drukte natuurlijk maar dat hoort er bij en dat zijn we inmiddels gewend ;)
Ik heb er onwijs veel zin in!

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:41

Elk jaar zeg ik het weer respect voor de mensen van de organisatie die ons elk jaar weer zoveel plezier geven.
Jullie zijn toppertjes hoor allemaal.
john en lidia

hputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:47

wij krijgen ook vaak de vraag hoe groot de show arena is. Wel de show arena en de inrij arena zijn beide van de maten van 30 bij 60 meter en daarboven komt nog bij dat er ronde hoeken zijn met een boarding op een hoogte van circa 1,40. Beide bakken zijn voorzien van een perfecte bodem op basis van leem en speciaal reiningzand, om opmerkingen voor te zijn; dit zand is ook uitermate geschikt voor pleasure, in hand, trail etc etc etc.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:22

Mag ik vragen waar het zand vandaan komt? En of jullie echt wel een leemlaag erin hebben gegooid?
Ik heb namelijk andere verhalen gehoord, dus ik check effe ;)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:31

TB een stukje terug heeft HPuts uitgelegd waar alles vandaag komt!

Ff terug gezocht en tadaaa :D
hputs schreef:
wij waren vandaag en gisteren op de clinic van Cira Baeck, perfect georganiseerd door Sanne en Wessel en daar heb ik als mede-organisator van het DWRF verschillende keren een vraag gekregen over de bodem.
Wij ventileren al een tijdje dat het geen matten bodem maar een leem bodem is geworden, maar er schijnt toch onduidelijkheid over te zijn.
Voor het DWRF leggen wij in beide ringen een bodem aan van Leem en speciaal reining zand dat beide vanuit het buitenland geïmporteerd wordt. Het Leem is al in Nederland en wordt in de hallen van het bedrijf Agterberg tussen nu en september op de juiste vochtigheidsgraad gebracht en het reiningzand komt eind augustus hiernaar toe, zand droogt wat makkelijker dan leem. De firma Agterberg staat met haar materiaal en vakmensen garant voor een perfecte bodem, de bodem zal op donderdag 8 september geheel gereed in de hallen liggen te popelen om aan jullie commentaar blootgesteld te mogen worden en heeft Peter Verbeek met zijn kennis en materiaal tot zondagavond de tijd de bodem perfect in orde te brengen.
Maar geloof mij aan de bodem zal het niet liggen!!!!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:50

Okay thanks ;)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:43

TiaraBungy schreef:
Mag ik vragen waar het zand vandaan komt? En of jullie echt wel een leemlaag erin hebben gegooid?
Ik heb namelijk andere verhalen gehoord, dus ik check effe ;)

verhalen, ja verhalen, ik heb er al zoveel gehoord dat ik wel een verhalenbundel kan uitgeven.
Ik heb ook al een titel: 100 verhalen vers uit de duim gezogen! ;)

Maar ik ben wel blij met je, je kan beter ff checke dan het verhaal nog een beetje aandikken! :D

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:54

I was just checkin'! ;)

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:06

he tiara ga je meedoen ja toch zeker ..........
(Wij wel )

john

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:46

Zo, even het inschrijfformulier bekeken...
Er staat dat er € 9000 added money is in de DWRF reining. Wat zijn hier de regels voor amateur en open ruiters en hoe is het prijzengeld verdeelt onder de amateurs en de open ruiters?

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:20

Ik wil graag nog één slotpleidooi doen en dan laat ik het zo.
Jan_Trel schreef:
Ik weet wel dat Harrie hier al op heeft gereageerd, maar ik vraag me steeds maar weer af:
Waarom niet eerst ff verder denken of je beter laten informeren voordat je iets schrijft, het scheelt zoveel tijd in het rechtzetten van misverstanden die worden gecreeerd.
|(

Ten eerste, wat betreft de linten was dit vanuit mijn eigen ervaring van vorig jaar.

Ten tweede, betreffende de stalling heb ik zelf deze vraag tijdens de ALV gesteld, en heb mijn man nog even geïnformeerd of ik het goed gehoord heb, mijn vraag was toen;
(vraag)"Er is wel gezegd dat het dit jaar niet duurder zou zijn voor de deelnemers, maar is het ook in de toekomst nog wel betaalbaar voor de gewone ruiter met de normale portemonnee"

(Antwoordt)"Nu ja we moeten wel beseffen dat dit wel een groot evenement is en dat bijv voor de stalling het te leveren hooi en stro duurder zal zijn dan in Mariënheem en dit dan weer terug moet komen in de prijs".
En toen kwam een uitleg over meer kosten, sponsoren enz

Toen hebben wij nog gezegd, dat het natuurlijk niet alleen gaat om de prijs van het pakje hooi, maar om de staplek, startgeld enz.

Ik vond het persoonlijk, evenals mijn man, niet een rechtstreeks gegeven antwoordt.
Zeg dan gewoon; Ja, de kans dat het wat duurder wordt zit er dik in, en dat het afwachten is hoe het gaat lopen in de toekomst.
Maar dat ervan hun kant alles aan zal worden gedaan om het zoveel mogelijk binnen normale normen te houden zodat het toegankelijk blijft voor iedereen.

Ik kan van ons zeggen dat we trouwe WRAN ruiters zijn en dit was een simpel gestelde vraag.
Het is jammer dat zoiets direct als een aanval wordt gezien richting de organisatie.
Natuurlijk verheugen wij ons ook op een mooie week in DEN Haag, maar als dat betekent dat je dingen die je opvielen niet mag vragen of opmerken zonder dat het als gezever wordt betiteld, dan vind ik dat jammer.
En waar praten we nu over wat betreft de linten?, ik heb even geteld, het zouden dan ongv 25 linten meer zijn.

Ik begrijp ook wel dat er wel mensen zijn die dit geen goed hart toedragen en van alles proberen het af te kraken.
Maar misschien is het van de organisatie ook niet verkeerd om zich eens goed te laten informeren over wie deze vragen of opmerkingen maken,voordat ze reageren.
Het is vervelend voor de mensen, die het wel goed bedoelen, om over één kam te worden geschoren.

Tot in Den Haag, waar we er een fantastische week van gaan maken.

hputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:51

Bedankt voor de opbouwende kritiek, voor wat betreft de kosten: die houden wij dit jaar en volgende jaren zeker voor de ruiters zo laag mogelijk. Ik denk dat dit dit jaar erg goed gelukt is, volgens zijn de ruiters erg belangrijk en de reden om zoiets te organiseren. Voor wat betreft het checken wie wat schrijft op bokt is erg moeilijk omdat vele anoniem of onder een verzonnen naam schrijven. Het zal jou opgevallen zijn dat zowel Jan Trel als ik gewoon ons naam gebruiken en dus open en bloot ( bij wijze van spreken beloof ik) voor onze mening en commentaar uitkomen. Maar nogmaals bedankt voor de positieve slotzin en het worden mooie wedstrijden.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:13

johnpppp schreef:
he tiara ga je meedoen ja toch zeker ..........
(Wij wel )

john

Ik mag niet meedoen.. Heb geen wran gereden dit jaar ;) Alleen maar NRHA.

hputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:16

Waarom mag je dan niet meedoen, naast de WRAN zijn er zat onderdelen waar je welkom bent denk ik. Nog even het programma checken.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:41

Alleen AQHA? Maar das een gewone wedstrijd..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:42

Je kan toch aanvragen dat je L2 mag, kun je wel meedoen.
Showresults heb je wel :)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:45

Ja, ik heb ze net een mailtje gestuurd! :) Ja die heb ik gelukkig wel hihihi. Nu nog kijken of ze ermee akkoord gaan! :)

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:17

TiaraBungy schreef:
Alleen AQHA? Maar das een gewone wedstrijd..

Je kunt ook nog de DWRF Trophy starten... tis maar een optie :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:20

catalyst1 schreef:
Zo, even het inschrijfformulier bekeken...
Er staat dat er € 9000 added money is in de DWRF reining. Wat zijn hier de regels voor amateur en open ruiters en hoe is het prijzengeld verdeelt onder de amateurs en de open ruiters?

ik heb hier nog geen antwoord op gezien volgens mij? ben ook wel benieuwd.

en wie mogen hieraan meedoen? en volgens welke regels wordt dit verreden? (nrha?)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:29

wat ik trouwens nergens kan vinden:

de gedetailleerde informatie over de inschrijving. wat is precies het programma? (ik weet dat het ergens moet staan maar kan het niet makkelijk vinden)
maar vooral ook: wat kost het allemaal (dus inschrijfformulier) wat zijn de regels van bv die reining trophy enz enz enz enz.

of moet ik dan eerst allllll mijn informatie via het digitaal aanmelden invullen voor ik erachter kom wat er precies allemaal is? ik vind dat een beetje raar.... zo'n tool voor je werkelijke inschrijving snap ik helemaal maar ik mis nu teveel info om uberhaupt te kunnen beslissen of ik wel of niet zou willen inschrijven.

wellicht is al deze er wel hoor, maar ik kan hem niet makkelijk snel overzichtelijk ergens vinden. wellicht meer mensen niet.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:51

quarterH schreef:
wat ik trouwens nergens kan vinden:

de gedetailleerde informatie over de inschrijving. wat is precies het programma?

http://www.swrn.info/uploads/programma% ... 20site.pdf

quarterH schreef:
(ik weet dat het ergens moet staan maar kan het niet makkelijk vinden)
maar vooral ook: wat kost het allemaal (dus inschrijfformulier) wat zijn de regels van bv die reining trophy enz enz enz enz.

http://www.swrn.info/uploads/informatie ... 202011.pdf

quarterH schreef:
wellicht is al deze er wel hoor, maar ik kan hem niet makkelijk snel overzichtelijk ergens vinden. wellicht meer mensen niet.

Heb ik hier vandaan, onder "downloads" en dan "programma" of "showinformatie"
http://www.swrn.info/nederlands/downloads.html
Helemaal niet moeilijk :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:56

ah ik had vooral op de site van het event zelf gekeken. daar zag ik alleen flyers en posters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:11

quarterH schreef:
ah ik had vooral op de site van het event zelf gekeken. daar zag ik alleen flyers en posters

Ik kon ze ook niet vinden.
Ik snap niet zo goed waarom er voor de jackpot reining geen gebruikt wordt gemaakt van een NRHA jury?
Ik dacht dat de reining volgens NRHA-reglementen verreden zou worden?