parelli, waarom zo duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

parelli, waarom zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 15:21

ik zat net even op de site te kijken voor parelli pakketten, maar ze zijn wel ongeloofelijk duur. het lijkt wel alsof het puur alleen commercie is. waarom moeten dat soort dingen toch zo duur zijn? als het wat goedkoper zou zijn zouden er denk ik wel meer mensen gebruik van maken als nu. wat vinden jullie van de prijs?

Succubi

Re: parelli, waarom zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:25

Ben het helemaal met je eens.
Ik zou er ook heel graag mee willen beginnen maar als ik die prijzen zie dan zakt de moed al in mijn schoenen en denk ik "laat maar".
Natuurlijk kan het niet gratis maar 220,- voor 6 cd's en een lesboekje?
Als je het goedkoper maakt dan kunnen meer mensen het kopen en zal het denk ik zelfs meer geld opleveren (en een stuk meer paarden geholpen).
Maar als je het te goedkoop maakt dan gaan er misschien veel mensen ermee aanmodderen?
Ik ben wel benieuwd naar de reden dat het zo prijzig is.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:54

Het is een groot bedrag in een keer... maar duur? Eigenlijk niet..
In het maken van die pakketten gaat veel tijd en geld zitten, niet alleen het filmen en monteren maar denk eens aan alle investeringen die Parelli in zichzelf gedaan heeft. Lesgevers beginnen ook bij het begin, hebben zelf ook jaren les gehad, hebben ook geld betaald voor het krijgen van al die kennis. Daarbij zijn er nieuwe versies van level 1 & 2 (de oude zijn ook nog te koop hier en daar) en daarvoor hebben ze allerlei aanpassingen gedaan, weer opnieuw gefilmd...

Level 1.. die heb ik voor 150 euro gekocht in duitsland (hier). 6 dvd's met grofweg 11 uur aan beeldmateriaal, een audio cd, een theorie boekje en 6 pocketboekjes (met opdrachten, uitgebreide beschrijvingen van oefeningen).

Level 2 heb ik tweedehandsgekocht, maar is nieuw ongeveer 190 euro. Daarvoor krijg je 8 dvd's, een boek van dr stephanie burns, drie boekjes van parelli (groter dan die van level 1), een paint stick, een savy spot, belletje, ring en een doosje met kleine kaartjes

Het geeft je enorm veel informatie, je kunt er zelf mee aan de slag wanneer je wilt, terug kijken wanneer je wilt en het geeft je zoveel... En vergelijk het eens met de kosten voor priveles. Bij mijn instructrice kost een uur 25 euro, totaal 11 uur is dus 275 euro. Het kan niet altijd wanneer ik het wil, kan niet echt makkelijk dingen opzoeken als ik het even kwijt ben

De prijs kwaliteit verhouding van de cursussen (bijvoorbeeld bij eddy modde hier in NL) vind ik dan wel slecht, die zijn duur voor wat je ervoor krijgt.. maar die pakketten zijn voor mij hun geld dubbel en dwars waard.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:28

Wat is duur? Mensen betalen wel rustig 50 euro voor een uur dressuurles van een goeroe en dan nemen ze een les of tien van hem... dat is al meer dan één parelli pakket.

ZIe het als een lessenpakket dat je aanschaft. Het zijn meer dan tien lessen, dus per les betaal je in wezen minder dan 22 euro!

Ik vind het niet duur. Er zit ook ontzettend veel tijd in het ontwikkelen van dit cursusmateriaal, je krijgt een schat aan informatie en heel veel dvd's.

Overigens heb ik wel één puntje van kritiek: dat er nog steeds geen NL versie is!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 18:32

is alles in het engels dan? dat wist ik niet. word voor mij dan lastig, kan echt geen engels lezen of verstaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:34

Meneer Parelli heeft er een leuk inkomen van kan ik je verzekeren Haha! Maargoed dat heeft Ratelband ook Haha!

De pakketten zijn het geld wel waard, in die zin moet ik Arabesk wel gelijk geven (niet dat ik ooit 50 euries zou neertellen voor een les, dat niet Haha! )

Ik heb ze ook aangeschaft een jaar of twee terug, wilde het wel eens allemaal zien Lachen veel was "oud Nieuws" maar ik heb wel ideeen opgedaan voor bijvoorbeeld paarden die je toch wat te doen wil geven maar niet aan het werk mogen. Met Parelli kan ik ze toch prikkelen, uitdagen, en laten nadenken en daarom heeft het pakket voor mij wel waarde gehad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:35

Het is commercie imo
Veel dingen zijn gewoon boerenfluitjes dingen..maar ja..dat kan niet goed zijn natuurlijk omdat het gratis is Knipoog
Maar dat is met veel dingen zo, niet alleen in de paardensport.
Spring slim in op dingen die mensen nu bezig houden en je zit de rest van je leven er goed bij Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:37

Arabesk schreef:
Wat is duur? Mensen betalen wel rustig 50 euro voor een uur dressuurles van een goeroe en dan nemen ze een les of tien van hem... dat is al meer dan één parelli pakket.

ZIe het als een lessenpakket dat je aanschaft. Het zijn meer dan tien lessen, dus per les betaal je in wezen minder dan 22 euro!

Tien lessen van mijn lesgeefmens leren mij meer dan twee levels Parelli! Kwestie van kwalitatief lesgeefmens.
Arabesk schreef:
Ik vind het niet duur. Er zit ook ontzettend veel tijd in het ontwikkelen van dit cursusmateriaal, je krijgt een schat aan informatie en heel veel dvd's.

Overigens heb ik wel één puntje van kritiek: dat er nog steeds geen NL versie is!

Een NL-versie kan helemaal niet uit. Wat denk je dat het kost om die hele handel om te zetten? Voor dat handjevol Hollanders en Vlamingen, die het vervolgens ook nog eens uitgebreid van elkaar kopieren? Dat goede lesgeefmens brengt je verder, en voor minder geld ook nog........

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:34

het is veel geld in een keer.... maar het is het echt zeker waard!
er zit zoveel uur aan informatie bij en verder wat Alytuiere je kan op je eigen tempo werken waar en wanneer je maar wilt.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:47

veel geld in één keer, maar je haalt er veel uit én je kan het keer op keer terugkijken. Ik vind het persoonlijk juist erg fijn om niet meer afhankelijk te zijn van één lesgeefmens, zo heeft iedereen z'n voorkeuren.
Daarnaast vind ik het een fijn idee dat er geen stagnatie is, juist met dat geld wordt er verder ontwikkelt etc, bijv de hele horsanality uitwerking.
Kijk eens op ebay, daar is alles veel goedkoper Knipoog of wordt lid van de savvy club, krijg je overal korting op.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:06

Op marktplaats staan wel de 6 dvd's maar meestal hebben ze niet de boekjes.
Zou je die ook los kunnen krijgen?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:53

Succubi schreef:

Als je toevallig iemand treft die zijn boekjes wil verkopen, dan wel. Maar je kunt ze niet zo los kopen nee.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:12

Succubi schreef:
Op marktplaats staan wel de 6 dvd's maar meestal hebben ze niet de boekjes.

Dit zijn kopiën. Knipoog

ikke schreef:
Tien lessen van mijn lesgeefmens leren mij meer dan twee levels Parelli! Kwestie van kwalitatief lesgeefmens.

Ligt er ook aan wat je wilt leren en wat je doel is. Knipoog

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:45

Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding n.l. erg goed.
Je krijgt behoorlijk wat mee en ik zie dit tegelijkertijd als een goeie investering in mezelf omdat je op een goede manier met paarden leert omgaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:20

ikke schreef:
Dat goede lesgeefmens brengt je verder, en voor minder geld ook nog........

Ja de meeste lesgeefmensen vertellen je dat je paard toch echt op stal moet en onder een deken en dat zwaaien met touwtjes maar zweverig geneuzel is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:30

hmm... hoe wat ze over touwtjes zwaaien denk weet ik niet...maar verder heb ik haar nooit de tip horen geven dat ik mijn paard maar op stal moest zetten en toe moets stoppen met een dekentje Haha!
Zouden al die andere boerenfluitjes dat wel zeggen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:31

ik heb dat ook nog nooit tegen een leerling gezegd Lachen en het is ook tegen mij nooit gezegd Lachen

en ik heb best wel wat lesgeefmensen versleten Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:33

Een aantal dingen zijn echt leuk.. maar zeker die nieuwe versies vind ik dus vreselijk. Die mevrouw die je de hele tijd uitlegt hoe je geacht wordt te leren. Lekker op zijn amerikaans.. Dat kan ik dus echt niet trekken zo saai. Dus doorgespoeld.

De oude (videobanden) levels waren veel leuker. Veel meer puur en veel meer Parelli alleen aan het woord of aan het doen. En veel minder Linda en die mevrouw die ik zo ontzettend irri vindt.

Maar echt duur vind ik het niet. Valt wel mee voor het aantal dvd's.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:36

Arabesk schreef:
ikke schreef:

Ja de meeste lesgeefmensen vertellen je dat je paard toch echt op stal moet en onder een deken en dat zwaaien met touwtjes maar zweverig geneuzel is....

Dan vind ik dat jij een ontzettend vertekend beeld hebt van lesgeef mensen? De meeste lesgeef mensen vinden het namelijk prima als je je paard gewoon lekker buiten hebt staan, het is namelijk niet zo dat iedereen die dressuur matig rijd en met een boomzadel ook direct helemaal niets weet van het natuurlijk gedrag van paarden, dat is een vrij groot vooroordeel wat je daar verkondigd.

En mijn lesgeefmens moedigde me van harte aan toen ik een grondwerk cursus met mijn paard ging doen...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:36

leest terug.. ik heb veel lesgeefmensen gehad en die hebben nog nooit zoiets tegen me gezegd

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:39

Hahahaha, nou, de lesgeefmensen die op mijn stalling dressuurles komen geven aan stalgenoten, vinden mij behoorlijk zweverig, hoor, met mijn touwtje in de round pen. Knipoog
Maar ze doen het niet na..... Haha! Tong uitsteken

Overigens heb ik zelf een lesgeefmens die klassieke dressuur doet en grondwerk met zweverige touwtjes. Ja
Maar die heeft een hele andere achtergrond dan de gemiddelde lesgeefmensen die ik op de meeste stallingen zie rondlopen. Clown

(Over dekens en stallen heb ik ze nooit gehoord trouwens)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:41

Mijn lesgeef mens doet vanalles. En ze gaat niet zelf met haar paard in de roundpen staan, maar ze is wel geintereseerd in hoe ik met mijn paard werk enzo...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:44

Er zijn gelukkig verschillende lesgeefmensen. Voor iedere discipline is wat te vinden natuurlijk. Maar ik zit wel in een hele traditionele dressuuromgeving, waar ze in de regel niet op zeer genuanceerde lichaamstaal in de round pen met het paard communiceren, hoor. Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:44

Arabesk schreef:
ikke schreef:

Meet mijn lesgeefmens; kijk even in de Vrijruiter en reserveer in je agenda alvast het lesweekend van november.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:31

Ongelofelijk hoe zo'n topic al snel off topic raakt Knipoog

"Duur" is voor iedereen een subjectief begrip. Wat de één duur vindt, vindt de ander goedkoop. Als ikzelf iets te duur vind, dan koop ik het gewoon niet. Zo simpel is het.