Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SabM schreef:Hoi, ik heb ook goede ervaringen met het halster.
Mijn suus liep overal waar ze wilde zonder rekening te houden met wat voor kan ik op wilde![]()
Na rustig gebruik van het halster van monty robert is ze een plaatje!
Super braaf en lief met wandelen en naast me lopen, volgen van mij etc.
Kortom ze houdt rekening met mij.
Ik vind het halster echt een aanrader!!!
Hoe heb jij het gebruikt, als in de DVD die je er bij kreeg? Of heb je er ook een beetje van jezelf bij gedaan.. ?

Cassidy schreef:Ik mis een optie bij de poll namelijk: gebruik hem niet, en ga hem niet gebruiken ook.
Het Dually Halster heeft een bar slechte release, en wat het Dually Halster doet, bereik je met een gewoon simpel touwhalster ook, en zelfs nog beter. Als het Dually Halster blijft hangen, geef je zonder dat je zelf wilt nog een aanwijzing, terwijl het paard al lang is gestopt met dat waarvoor je die aanwijzing hebt gegeven. De release van een touwhalster is sneller. Hij kan niet blijven hangen, als jij stopt met het geven van druk, is de druk ook echt weg.
bedankt voor je mening
Cassidy schreef:Het Dually Halster heeft een bar slechte release, en wat het Dually Halster doet, bereik je met een gewoon simpel touwhalster ook, en zelfs nog beter. Als het Dually Halster blijft hangen, geef je zonder dat je zelf wilt nog een aanwijzing, terwijl het paard al lang is gestopt met dat waarvoor je die aanwijzing hebt gegeven. De release van een touwhalster is sneller. Hij kan niet blijven hangen, als jij stopt met het geven van druk, is de druk ook echt weg.

Cassidy schreef:Met een touwhalster moet je leren omgaan, meer nog dan met het Dually halster. Je paard moet ook meer aan een touwhalster en de subtiele communicatie wennen dan een het Dually Halster. Het Dually Halster is als een gewoon halster, komt alleen scherp in op de neus. Voor paarden die niets anders gewend zijn, en voor mensen die geen ervaring hebben met NH en/of met touwhalsters misschien DE quick fix oplossing. Ideaal is hij iig niet.
En weet ook niet of je er mee bedoeld dat de mensend ie het halster egbruiken geen verstand van NH hebbe tsja, daar zijn ook behoorlijk wat meningen over verdeeld.
Het is ook mijn paard en ik weet ook hoe hij waarop reageert lijkt mij, In dit geval goed op het dually halster, slecht op het touwhalster, en dan heb i khet over longeren, niet over wandelen, Want met wandelen gebruik ik het touwhalster. (bedoel dit absoluut niet aanvallend hoor
) Dit is gewoon mijn mening, 
Cassidy schreef:Om te beginnen snap ik niet waarom jij van mening bent dat een paard van 2 jaar niet op zijn eigen benen kan lopen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het paard op die leeftijd nog niet heeft geleerd om te leren wijken voor druk aan het hoofd. En dat is voor ieder paard te leren. Probleem wordt het alleen als een paard/veulen op hele jonge leeftijd heeft geleerd om zijn kracht tegen je te gebruiken, maar dat ligt niet aan het paard, maar aan de omgang ermee.
Dus maak jezelf niet wijs dat het aan je paard ligt. Het ligt aan de mens, en hoe er in het verleden met het paard is omgegaan. Of je dat zelf bent geweest of een ander laat ik hier even in het midden.

Cassidy schreef:Op het moment dat jij roept dat het niet bij je paard werkt, wek jij de indruk dat het de schuld is van het paard. Kan misschien niet zo bedoeld zijn, maar zo komt het wel over.
Maar, more power to you, en het Dually Halster. Never change a winning team, toch?
En als je een kritische noot als onruststoken beschouwt, moet je nog veel leren. Ga vooral door waar je mee bezig bent. Als je tevreden bent met de resultaten die het Dually halster je geeft, en je er alleen positieve reacties op wilt hebben, waarom start je dan in hemelsnaam een topic op bokt?
lee smaar eens goed terug, dus adn kan je wel op mij afschuiven da tik veel moet leren..
PinkyBubble schreef:Cassidy schreef:Om te beginnen snap ik niet waarom jij van mening bent dat een paard van 2 jaar niet op zijn eigen benen kan lopen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het paard op die leeftijd nog niet heeft geleerd om te leren wijken voor druk aan het hoofd. En dat is voor ieder paard te leren. Probleem wordt het alleen als een paard/veulen op hele jonge leeftijd heeft geleerd om zijn kracht tegen je te gebruiken, maar dat ligt niet aan het paard, maar aan de omgang ermee.
Dus maak jezelf niet wijs dat het aan je paard ligt. Het ligt aan de mens, en hoe er in het verleden met het paard is omgegaan. Of je dat zelf bent geweest of een ander laat ik hier even in het midden.
Je hoeft me kop er weer eens niet af te bijten hoor Cassidy, Ik weet zelf heus wel hoe mijn paard is, en waar zie jij mij schrijven dat het mijn paard zijn schuld is? Nergens toch? Dus hou je OVERMAATSE conclusie vooral dan maar voor je, want dit is geen topic om vooral mij te gaan zitte beoordelen ik vraag meningen, niet over MIJn omgang met MIJN paard, want daar heb jij duidelijk niets mee te maken![]()
Zag dat je geedit had, nou dat is dan toch heel fijn voor jou dat jij het niet nodig hebt? MEsschien kan je dan je vooroordeel over iemand die je niet kent voor je laten zou een hoop onrust schelen