Dually Halster Monty Roberts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heeft het Dually halster bij jullie verbetering/verandering gebracht?

Ja echt een uitkomst! mijn dier reageert er geweldig op!
15 (51%)
Neuh niet echt
4 (13%)
Weet niet, heb niets gemerkt
1 (3%)
Wat is een Dually halster?? Bloos!
9 (31%)

Totaal aantal stemmen: 29

PinkyBubble

Dually Halster Monty Roberts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 10:25

Hoi!
Ik ben pas begonnen met het dualy halster van monty roberts, Mijn pony trok mij de halve bak door omdat hij nog niet zo goed op zijn eigen beentjes kan lopen (hij is 2,10 jaar).
Sinds ik het dually halster heb geprobeert lopt hij nu veel meer op zigzelf en loopt ontzettend ontspannen, ik kan zelfs op zijn slechte kant al een galopje van hem vragen, zonder dat hij uit zijn cirkeltje valt, Al vind hij het nog wel heel moelijk maar dat komt vanzelf wel. Ik vind het een heerlijk vriendelijk halster. En mijn dier heeft er nu ook plezier in.

Ik zweer dus bij het dually halster want bij mji heeft het echt verbetering en verandering gebracht voor zowel fijn voor nmij als fijn voor mjn paardje.

Nog meer mensen met goede of slechte ervaringen?

SabM

Re: Dually Halster Monty Roberts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:31

Hoi, ik heb ook goede ervaringen met het halster.

Mijn suus liep overal waar ze wilde zonder rekening te houden met wat voor kan ik op wilde Gestoord
Na rustig gebruik van het halster van monty robert is ze een plaatje!
Super braaf en lief met wandelen en naast me lopen, volgen van mij etc.
Kortom ze houdt rekening met mij.

Ik vind het halster echt een aanrader!!!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 10:39

SabM schreef:
Hoi, ik heb ook goede ervaringen met het halster.

Mijn suus liep overal waar ze wilde zonder rekening te houden met wat voor kan ik op wilde Gestoord
Na rustig gebruik van het halster van monty robert is ze een plaatje!
Super braaf en lief met wandelen en naast me lopen, volgen van mij etc.
Kortom ze houdt rekening met mij.

Ik vind het halster echt een aanrader!!!

Geweldig zeg Lachen Hoe heb jij het gebruikt, als in de DVD die je er bij kreeg? Of heb je er ook een beetje van jezelf bij gedaan.. ?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:35

Ben er heel tevreden over.
Harry loopt er perfect aan mee. Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:38

Ik mis een optie bij de poll namelijk: gebruik hem niet, en ga hem niet gebruiken ook.

Het Dually Halster heeft een bar slechte release, en wat het Dually Halster doet, bereik je met een gewoon simpel touwhalster ook, en zelfs nog beter. Als het Dually Halster blijft hangen, geef je zonder dat je zelf wilt nog een aanwijzing, terwijl het paard al lang is gestopt met dat waarvoor je die aanwijzing hebt gegeven. De release van een touwhalster is sneller. Hij kan niet blijven hangen, als jij stopt met het geven van druk, is de druk ook echt weg.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 11:48

Cassidy schreef:
Ik mis een optie bij de poll namelijk: gebruik hem niet, en ga hem niet gebruiken ook.

Het Dually Halster heeft een bar slechte release, en wat het Dually Halster doet, bereik je met een gewoon simpel touwhalster ook, en zelfs nog beter. Als het Dually Halster blijft hangen, geef je zonder dat je zelf wilt nog een aanwijzing, terwijl het paard al lang is gestopt met dat waarvoor je die aanwijzing hebt gegeven. De release van een touwhalster is sneller. Hij kan niet blijven hangen, als jij stopt met het geven van druk, is de druk ook echt weg.

Oke dat kan, ik heb zelf ook een touwhalster maar daar ging het al absoluut niet mee, Vandaar dat ik dit ging proberen, en voor mij en zo te zien een paar andere, werkt het prima Lachen bedankt voor je mening Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:52

Cassidy schreef:

Dat heb ik ook gemerkt. Ik kan in elk geval niet met het Dually halster overweg, vind een touwhalster veel fijner werken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:56

Met een touwhalster moet je leren omgaan, meer nog dan met het Dually halster. Je paard moet ook meer aan een touwhalster en de subtiele communicatie wennen dan een het Dually Halster. Het Dually Halster is als een gewoon halster, komt alleen scherp in op de neus. Voor paarden die niets anders gewend zijn, en voor mensen die geen ervaring hebben met NH en/of met touwhalsters misschien DE quick fix oplossing. Ideaal is hij iig niet.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 12:11

Cassidy schreef:
Met een touwhalster moet je leren omgaan, meer nog dan met het Dually halster. Je paard moet ook meer aan een touwhalster en de subtiele communicatie wennen dan een het Dually Halster. Het Dually Halster is als een gewoon halster, komt alleen scherp in op de neus. Voor paarden die niets anders gewend zijn, en voor mensen die geen ervaring hebben met NH en/of met touwhalsters misschien DE quick fix oplossing. Ideaal is hij iig niet.

Nouja de 'Quick fix' op lossing vind ik wel een overdreven opmerking Lachen En weet ook niet of je er mee bedoeld dat de mensend ie het halster egbruiken geen verstand van NH hebbe tsja, daar zijn ook behoorlijk wat meningen over verdeeld.
Wat jij zegt is een punt (in je eerste post) Vind alleen dat laatste een beetje overbodig Lachen

Ik zie het wel vanaf het punt dat het geen release heeft, Maar bij sommige paarden werkt het gewoon, En je kan niet als jei emand niet kent beoordelen of ze weten hoe het touwhalster werkt of niet, Want ik weet ook heus wel hoe het werkt, Het werkt gewoon alleen NIET voor MIJN paard. En daar kunnen we natuurlijk ook egwoon over door discuseren of gewoon ook niet.. Lachen Het is ook mijn paard en ik weet ook hoe hij waarop reageert lijkt mij, In dit geval goed op het dually halster, slecht op het touwhalster, en dan heb i khet over longeren, niet over wandelen, Want met wandelen gebruik ik het touwhalster. (bedoel dit absoluut niet aanvallend hoor Lachen ) Dit is gewoon mijn mening,

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:22

Om te beginnen snap ik niet waarom jij van mening bent dat een paard van 2 jaar niet op zijn eigen benen kan lopen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het paard op die leeftijd nog niet heeft geleerd om te leren wijken voor druk aan het hoofd. En dat is voor ieder paard te leren. Probleem wordt het alleen als een paard/veulen op hele jonge leeftijd heeft geleerd om zijn kracht tegen je te gebruiken, maar dat ligt niet aan het paard, maar aan de omgang ermee.

Dus maak jezelf niet wijs dat het aan je paard ligt. Het ligt aan de mens, en hoe er in het verleden met het paard is omgegaan. Of je dat zelf bent geweest of een ander laat ik hier even in het midden.
En ik longeer met touwhalster. Geen Dually halster voor nodig hoor!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 12:25

Cassidy schreef:
Om te beginnen snap ik niet waarom jij van mening bent dat een paard van 2 jaar niet op zijn eigen benen kan lopen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het paard op die leeftijd nog niet heeft geleerd om te leren wijken voor druk aan het hoofd. En dat is voor ieder paard te leren. Probleem wordt het alleen als een paard/veulen op hele jonge leeftijd heeft geleerd om zijn kracht tegen je te gebruiken, maar dat ligt niet aan het paard, maar aan de omgang ermee.

Dus maak jezelf niet wijs dat het aan je paard ligt. Het ligt aan de mens, en hoe er in het verleden met het paard is omgegaan. Of je dat zelf bent geweest of een ander laat ik hier even in het midden.

Je hoeft me kop er weer eens niet af te bijten hoor Cassidy, Ik weet zelf heus wel hoe mijn paard is, en waar zie jij mij schrijven dat het mijn paard zijn schuld is? Nergens toch? Dus hou je OVERMAATSE conclusie vooral dan maar voor je, want dit is geen topic om vooral mij te gaan zitte beoordelen ik vraag meningen, niet over MIJn omgang met MIJN paard, want daar heb jij duidelijk niets mee te maken Knipoog Lachen

Zag dat je geedit had, nou dat is dan toch heel fijn voor jou dat jij het niet nodig hebt? MEsschien kan je dan je vooroordeel over iemand die je niet kent voor je laten zou een hoop onrust schelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:32

Op het moment dat jij roept dat het niet bij je paard werkt, wek jij de indruk dat het de schuld is van het paard. Kan misschien niet zo bedoeld zijn, maar zo komt het wel over.

Maar, more power to you, en het Dually Halster. Never change a winning team, toch?

En als je een kritische noot als onruststoken beschouwt, moet je nog veel leren. Ga vooral door waar je mee bezig bent. Als je tevreden bent met de resultaten die het Dually halster je geeft, en je er alleen positieve reacties op wilt hebben, waarom start je dan in hemelsnaam een topic op bokt?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 12:37

Cassidy schreef:
Op het moment dat jij roept dat het niet bij je paard werkt, wek jij de indruk dat het de schuld is van het paard. Kan misschien niet zo bedoeld zijn, maar zo komt het wel over.

Maar, more power to you, en het Dually Halster. Never change a winning team, toch?

En als je een kritische noot als onruststoken beschouwt, moet je nog veel leren. Ga vooral door waar je mee bezig bent. Als je tevreden bent met de resultaten die het Dually halster je geeft, en je er alleen positieve reacties op wilt hebben, waarom start je dan in hemelsnaam een topic op bokt?

again ze gje weer iets wat nooit is gezegt,
Ik heb tog al gezegt dat ik e mening op prijs stelde, VOORDAT je me ging beoordelen ? Dit gaat al lang neit meer over de mening die jij in je eerste post gaf, dit gaat over mij en mijn paard. Heb ook wederom NOOIT gezegt en bedoeld dat het aan mijn paard ligt, en daar hoef je echt niet meteen uit op te maken dat ik niet goed voor hem ben OF whatever je er allemaal mee bedoeld.
Dus vind ik wederom het laatste stukje weer nergens op slaan. Zo reageer jij altijd in mijn topics valt nu wel een beetje op.
Kijk snap best dat je alles op wil nemen gelijk als negatief moet jij weten, maar zoals ik al zei dit ging allang niet meer over de mening die jij al gegeven heb in je eerste post, maar dit is wederom weer op mij persoonlijk gericht Lachen lee smaar eens goed terug, dus adn kan je wel op mij afschuiven da tik veel moet leren..
Natuurlijk vat iedereen alles anders op, dit is notabene internet, geschreven tekst zonder uitdrukkingen. Is makkelijk dan gelijk te roepe hoe iemand denkt Knipoog

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:55

Paar keer gebruikt voor lange lijnen oefeningen, maar ik vond de release te slecht en daarom te onduidelijk voor mijn paard.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:21

PinkyBubble schreef:
Cassidy schreef:

Je hoeft me kop er weer eens niet af te bijten hoor Cassidy, Ik weet zelf heus wel hoe mijn paard is, en waar zie jij mij schrijven dat het mijn paard zijn schuld is? Nergens toch? Dus hou je OVERMAATSE conclusie vooral dan maar voor je, want dit is geen topic om vooral mij te gaan zitte beoordelen ik vraag meningen, niet over MIJn omgang met MIJN paard, want daar heb jij duidelijk niets mee te maken Knipoog Lachen

Zag dat je geedit had, nou dat is dan toch heel fijn voor jou dat jij het niet nodig hebt? MEsschien kan je dan je vooroordeel over iemand die je niet kent voor je laten zou een hoop onrust schelen

ik vind zoiezo dat je gelijk hebt;) het dually halster is voor mij ook een uitkomst, en het met dubbele lijnen longeren ook! je paard krijgt er veel meer BALANS van.. dat bedoel je waarschijnlijk;) laat die andere mensen maar kletsen.. WETEN NIET WAAR ZE HET OVER HEBBEN;)
ik heb 2 cursussen gedaan, en ben er dol op;)
ga zo door! als jij vind dat het goed gaat, gaat het ook goed;)

Veel plezier!!

kus

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:18

er zijn vast paarden die hier goed op reageren, maar ik heb er te veel van zien omslaan die de druk op de neus(hoe licht ook gegeven) niet accepteerden.

Trouwens ik wil even iets duidelijk hebben dat het principe van een paard op de neus pakken al eeuwen oud is. Denk aan de kaptoom, ketting over de neus, bitloze hoofdstellen die al langer bestaan dan het bit...ik denk eerder dat de dually een wijziging dan een aanvulling in de lijst is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:22

Psst Woogy, dat mag je niet zeggen, en al helemaal niet op een NH forum Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:29

LOL ik maak op het moment overal heel veel vrienden Haha! Haha!

Dit basseer ik trouwens wel op persoonlijke ervaring met de dually. Mensen die met renpaarden en dravers werken met een dually om ze wat respect bij te brengen, en mijn eigen ervaringen ermee. Het ding gaat elke keer aan de andere kant van het hoofd in het oog zitten zodra je een ophouding aan de ring geeft. Nee het is niet mijn vriend...