Hij kreeg applaus van het publiek (en mij) voor deze actie!
Hij geeft hiermee een duidelijk signaal af en ik ben het er ook helemaal mee eens. Deze mensen (clinicgevers/-rijders) hebben een voorbeeldfunctie, vooral richting de jeugd. Te vaak zie je ze toch zonder cap rijden. Ik vraag me nog steeds af, wat nou toch de reden kan zijn dat je geen cap wilt dragen ... onbegrijpelijk.
Ben alleen wel nieuwsgierig naar de achtergrond van de "ongenuanceerde discussie" die in de achtergelegen losrijring ontstond nadat Emil had gevraagd aan de amazone om een cap te regelen. Een klein beetje kan ik me haar reactie wel voorstellen ... had Emil dit niet voor de clinic met haar kunnen regelen? Nu werd ze dus "en publique" op haar nummer gezet ... niet leuk natuurlijk. Wordt zoiets nou niet van tevoren geregeld? Wie weet hier iets meer van?
Blijf wel van mening dat de amazone het veel eleganter had kunnen oplossen natuurlijk .... beurs was vergeven van de stands met ruiterspullen ... een cap is dan toch zo geregeld? (als ze er zelf al geen mee had). In plaats daarvan de discussie aangaan met Emil ... nee, niet slim.
En ook "chapeau" voor David de Wispeleare, die daarna reed en mét cap de ring in kwam (alhoewel hij volgens mij ook nooit een cap draagt en hiertoe waarschijnlijk door de organisatie toe aangezet is ... maar afijn, das muggeziften
). 
)