Mijn paardje hinnikt naar me als hij naar me toe mag komen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Mijn paardje hinnikt naar me als hij naar me toe mag komen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:28

Ik doe het los werken volgens de Voest-methode en tevens heb ik les van een instructrice hierin.

Het gaat erg goed, hij reageert steeds beter op mijn lichaamstaal en ik kan hem vanaf de cirkel laten stappen, draven, galloperen, halthouden, keren etcetera.

Als hij vervolgens naar me toe mag komen (dus naar het midden) hinnikt hij altijd als hij weer bij me is. Het lijkt net of hij dan opgelucht is dat hij weer bij me mag zijn...

Kan het zijn dat hij zich heel erg alleen en verlaten voelt als ik hem los werk op de cirkel?

dieszoemies

Re: Mijn paardje hinnikt naar me als hij naar me toe mag komen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:12

nouw ik dnek niet dat hij zich verlaten voelt. maar het is wel appart mischien vind hij hij gewoon echt heel leuk om bij je te zijn! ik weet het niet dit zou ik denken.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:16

Hahah, de titel klonk echt penny, dus ik móest even kyken! Maar nee hoor!

Na je profiel gelezen te hebben denk ik inderdaad dat hij erg blij is dat hij weer bij me mag zyn, omdat hij je erg vertrouwt. Helemaal gezien ze verleden (Neem aan dat het paardje is uit je profiel?)
Ik denk dus dat hij je erg vertrouwt, en blij is als hij weer bij je mag zijn!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:19

Hoe gedraagt hij zich op de cirkel zelf?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:23

Wat je wel vaak hoort, dat als paarden in de wei naar je toe komen (hinnikend) dat ze zich vervelend en blij zijn iemand te zien.
Maar ik denk dat dat bij jou niet het geval is, gezien zijn verleden.
In mijn ogen is hij erg blij met jou!

Erg leuk dat je hem nog een kans geeft en mooie foto's in je profiel!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 09:02

Hoi bedankt voor jullie reacties!

Op de cirkel gedraagt hij zich goed, meestal geconcentreerd op mijn lichaamstaal. Soms is hij niet vooruit te branden en moet ik veel energie geven om hem te laten lopen, soms is hij heel erg wild (zoals gister, hij was heel erg aan het rennen en showen en erg verhit. Er stond een behoorlijke wind...). Ik heb hem toen bij me laten komen om even rustig te worden en daarna heb ik hem verder losgewerkt. Toen was hij veel rustiger.

Indien hij iets eng vindt, zoals een koets of tractor die langskomt op de weg achter de ring, zoekt hij steun bij mij door naar me toe te rennen. Dan mag hij bij me staan totdat het enge weg is en hij weer rustig is.

Het lijkt erop alsof hij me vertrouwd maar dat doet hij niet, aangezien hij in echt enge situaties meestal van me wegrent (en dat komt mede doordat ik zelf dan ook onzeker en bang wordt).

Hij hinnikt heel soms zachtjes als ik naar de wei kom, maar meestal niet. Hij komt wel altijd naar me toe uit zichzelf.

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:32

Volgens vertrouwd je paard je, en is blij dat hij weer bij je is Ja