Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annemariev schreef:Beste Cassidy,
Zoals je weet ben ik een voorstander van ieder zijn eigen mening. Maar wel vanuit een juiste informatie, niet vanuit stemming makerij. En daar lijkt het hier wat op. Zoals je ziet is MOnty degene die het op de site heeft gezet. Hij wil het blijkbaar door een ieder laten lezen?
Ik was en ben regelmatig bij Monty in amerika bij shows. Volle zalen, 3000 - 5000 man. Daarnaast is hij een regelmatige bezoeker van het koningshuis in Engeland. We hebben pas nog met een van hun paarden gewerkt waar moeilijkheden mee waren. Er is een regelamtig kontakt met Thierry Pendry, de 'baas' van de paarden van het koningshuis. Dus informatie zoeken, discussie erover... prima. Maar wel vanuit respect voor een ieder. En laten we hopen dat ze steeds meer onderzoek naar verschillende manieren van omgang met paarden. Dat is alleen maar toe te juichen.
Ik ben er destijds niet bij geweest wat er allemaal gebeurd is. Net zoals een ieder hier op het forum. Ik ken Monty's (eigen) familie persoonlijk en heb veel met verschillende mensen gesproken in zijn omgeving. Zij ondersteunen het verhaal, zelfs als ze niet echt goed bevriend zijn met Monty. Of je het nou wel of niet geloofd, nog ben ik van mening dat je respectvol met een ieder om moet gaan. Verschillende meningen is alleen maar goed, dat houdt ons scherp. Op het moment dat je alleen nog maar het negatieve wilt zien, zul je ook niets meer leren. Dat geldt voor alles. Voordat er weer een discussie over losbarst, dat is dus niet mijn bedoeling. Maar ik wel graag mijn ervaring vertellen. Ik reis tenslotte zo'n 80 dagen met hem mee per jaar.
Als ik zie hoe geemotioneerd hij kan worden als hij geconfronteerd wordt met kinderen en mishandeling, dat is ongelofelijk. Of door een paard dat enorm bang is door menselijke toedoen.
Ik ken hem als een man die altijd tijd heeft voor een ander. Die regelmatig langer blijft om mensen te helpen vanuit mishandelingsachtergronden of met andere problemen. En dan zowel voor het slachtoffer als voor degene die het gedaan heeft. Nooit zal hij ze veroordelen. Hij staat altijd klaar om te helpen, alles op eigen kosten en zonder publiciteit. Hij is een mens met goede en slechte eigenschappen, net zoals wij. Maar door de manier waarop ik hem ken ben ik hem enorm gaan bewonderen en heb ik veel geleerd over omgang met mensen.
Groeten,
Annemarie van der Toorn